Hoi meiden! Op dag 10,11,12 (nu dag 12) heb ik een heel licht streepje op mijn ovutest. Ik weet dat hij net zo donker moet worden als het controlestreepje, maar wanneer is het dan de tijd om te vrijen? (en tot wanneer hebben we). Ik heb de sticks van zwanger en kids voor de eerste keer, zijn ze wel betrouwbaar en goed? En ik heb eigenlijk alle dagen op de middag getest, maar kan ik ook gewoon 's ochtends testen? Sorry voor al mijn vragen, ik heb er gewoon niet zoveel verstand/ervaring mee! Liefs Ingrid
s'Ochtends testen heeft niet veel zin want in de ochtend wordt het hormoon aangemaakt dus pas na 12.00 testen. Op het moment dat je een positieve test hebt ( dus streep donkerder of net zo donker als de controlestreep) moet je gaan klussen want dan sprongt je ei binnen 48 uur. Als de test weer lichter wordt is je ei gesprongen en heeft het geen zin meer om nog te gaan klussen. Succes en nog even door blijven testen tot je positieve test hebt.
Ik heb precies hetzelfde als jij... Ook een heel licht streepje. Ik dacht altijd dat ik mijn ovulatie tussen dag 10 en dag 12 had. Maar dat is dus helemaal niet zo. Ik ben erg benieuwd wanneer de test donkerder gaat worden. Voor mij is dit trouwens ook de eerste keer dat ik ovulatietestjes gebruik. Ben dus net als jij ook een leek op dit gebied.
Zodra je een positieve test hebt tot een paar dagen erna ben je volgens mij het meest vruchtbaar. Ik gebruik ook de dipsticks van Zwanger&Kids, die zijn prima hoor.
Ik snap er ook helemaal niks van! Nu vanaf maart al aan het klussen om zwanger te worden.. ondertussen wel 7 weken zwanger geweest maar dat ging mis.. nu dus alweer 3 maanden bezig.. en deze maand voor het eerst met ovu testen bezig.. Ik gebruik die van sensitest.. Nu moest ik dus woensdag voor t eerst testen en was de 2e streep best duidelijk maar niet zo donker als die andere.. stond in de bijsluiter dat het 'nog geen lhpiek' betekend.. gister het 2e streepje echt nauwelijks te zien en vandaag ook niet goed zichtbaar..? Moet ik die van woensdag nou beschouwen als de lh piek? in mijn belevenis.. zou het per dag toch donkerder moeten worden zoon streepje? Ik heb het idee dat het streepje nu lichter word...?! Hoe kan dit?
Het streepje is vanmiddag overduidelijk bijna onzichtbaar geworden! Dus het is nooit helemaal 'positief' geweest. Wel heb ik vandaag (alleen vandaag gehad) rekbaar slijm waargenomen. Is dit ook een voorteken voor mijn eisprong?
Ik heb ook dagen lang een heel licht streepje gehad. Donderdag werd ie pas wat donkerder en gisteren was het teststreepje veel donkerder als de controlestreep. Ingrid, dat rekbare slijm is wel een voorteken bij mij althans, dus ik zou nog even doortesten.
@ladyingrid...Rekbaarslijm is een voorteken dus door blijven testen. @iris6weken..Ovutesten hoeven niet elke dag donkerder te worden. Ze kunnen ook van mijn wit naar ineens een knaltest gaan..is bij elke vrouw anders. Ik had woensdag en donderdag nog een vaag lijntje en vrijdag een hele duidelijke positest. Vooral door blijven gaan met testen!
Bedankt voor de tip om toch door te testen, vanmiddag een test gedaan en die was (superverbazingwekkend) redelijk donker, nog net niet zo donker als de controlestreep. Hm... wat moet ik hier nu weer van denken? Ik ben helemaal de kluts kwijt
Hoi LadyIngrid en anderen. Ik vind het interpreteren van ovutesten ook best lastig. Ik gebruik ze al vanaf het begin (maart) wegens een onregelmatige cyclus. Ik gebruik die van Clearblue en daar ben ik toch wel tevreden over. Je betaalt wat meer, maar je krijgt wel waar voor je geld. Ik zou jullie echt AFRADEN om die van het Kruidvat te gebruiken! Die heb ik een ronde getest en meteen alle dagen positief. Ik gebruik nu die van Clearblue met een smiley. Dan hoef je niet zelf te interpreteren, maar een geeft dan aan dat je je LH piek hebt. Maar heb nog wel een vraagje, hoop dat jullie die kunnen beantwoorden. Heb vorige week op zaterdagnacht gevreeën en wilde keurig om de dag doen dus eigenlijk maandagavond weer, maar toen viel ik al in slaap toen ik m'n bed zag...Uiteindelijk dinsdagmorgen een hele donkere testlijn, nog donkerder dan de controlestreep (bij clearblue mag je gewoon ochtendurine gebruiken). Ik balen dat ik toch niet maandagavond m'n best had gedaan...Uiteindelijk hebben we die dinsdag uit m'n werk gevreeën (of zeg maar geklust, want ik had de hectiek van het werk nog in mijn hoofd en een rommelende maag ) . Uit mijn werk heb ik ook nog getest en had ik ook nog een al was de streep nu opvallend lichter. Voor het slapengaan ook nog even getest en nog steeds een met een lichte streep. De volgende morgen de wekker gezet voor een nieuwe klussessie, maar toen geen smiley meer (dus die nacht is mijn ei gesprongen vermoed ik dan...?). Nu ben ik benieuwd of we nog op tijd geweest zijn deze ronde? Begrijp dat zaad er altijd even over doet om het ei te bereiken namelijk...Heb namelijk iedere mislukte ronde het idee dat het we iets verkeerd doen.... Kan iemand mij geruststellen of adviseren? Dankjewel!! En succes iedereen!
En nu heb ik voor de tweede keer vruchtbaar slijm. Een groot vraagteken hier! Iemand? @Sarahtje, ze zeggen dat om de dag vrijen goed is, goed genoeg om het sterkste zaad zijn werk te laten doen Ik heb wel gehoord dat als je er teveel mee bezig bent (want stress kan een behoorlijke boosdoener zijn) het wel eens ietsje langer kan duren voordat het lukt. Maar lekker doorgaan zo, zou ik zeggen Ik ben benieuwd
@ladyingrid..Blijven doortesten..hij moet een keer donker worden en om de dag als het mogelijk is klussen ...dan zou je je ei in principe niet moeten kunnen missen. @sahraatje...dat de streep lichter is kan ook zijn door de concentratie van je urine he. En als je geklust hebt voor dat je ei sprong ( dus ovutest nega) zou je een goede kans moeten hebben. Het zaad heeft wel even nodig om bij je ei te komen maar je ei leeft volgens mij ook wel 12 uur dus is niet gelijk dood als die springt. En als je dinsdag geklust hebt en je ei is dinsdagnacht op woensdag gesprongen is het goed want dan lag er al een legertje zwemmers klaar om aan te vallen. Succes met afwachten. Is namelijk niet mijn sterkste punt
Bij mij was gister het streepje al iets donkerder.. vanmiddag weer testen en hoop op een positieve test! Dan zou volgens mij bereken methode het ongeveer kloppen..
Een superduper mooi streepje, nog donkerder dan de controlestreep Nu weet ik in ieder geval dat ik een ei heb Maar helaas is mijn mannetje pas woensdagmiddag thuis. Dan is het denk ik al te laat he? Liefs
Das niet helemaal waar volgens mij, je lh piek geeft aan dat je ei gaat springen binnen 48 uur, maar een lichte test erna geeft niet aan dat ie al gesprongen is hoor. je lhpiek is dan misschien wel al geweest maar je ei kan dan nog springen. gewoon de 2 dagen na de posi ovutest gaan klussen!
kan zijn dat t te laat is, maar hoeft niet he.. ei kan tussen nu en woensdagmiddag springen en je ei blijft tot 6 uur na de eisprong vruchtbaar dus ik zou m dan flink verleiden hehehe!
Weten jullie dat dit me nu een beetje hoop geeft Zal het dan toch ein-de-lijk een keer lukken na bijna twee jaar proberen? Owja, maar hoe kan ik door middel van het testen weten wanneer mijn ei is gesprongen? Liefs
dat weet je dus nooit helemaal zeker dmv ovutesten, dan zou je erbij moeten gaan tempen, maar dan moet je aan het begin van een cyclus al begonnen zijn, wil t nut hebben.
@LadyIngrid: ik zou je mannetje meteen bespringen als hij woendagmiddag thuiskomt En wat Triskha zegt: het kan ook goed zijn dat je ei woensdag pas springt en kun je naar mijn idee nog wel op tijd zijn. En wat denk je van die vrouwen die aan periodieke onthouding doen, die ovutesten gebruiken om erachter te komen wanneer ze NIET vruchtbaar zijn..die gaan 4 dagen na de zogenaamde eisprong 'veilig' aan de slag en blijken vervolgens hartstikke zwanger dus tja...Als je wil weten wanneer je ei gesprongen is, zou ik je toch aanraden om de digitale ovutest van clearblue te gebruiken met . Deze is voor 99% betrouwbaar, dus als je een hebt terwijl je streep vrij licht is (dat kun je altijd checken door 'm los te klikken), kun je ervan uit gaan dat je ei nog niet gesprongen is. Er wordt ook aangeraden om rond je ovulatie meerdere malen per dag (2 x lijkt me genoeg) te testen. Wanneer je dan 's morgens en 's avonds test ben je er elke keer op tijd bij. Maar in jouw geval ben je afhankelijk van of je man dan thuis is. Dat lijkt me wel supervervelend. Temperaturen doe ik zelf niet maar dat is ook een methode en ja, wel iets goedkoper...Succes!!
@Joy2111: geduld is ook niet mijn sterkste kant Wat betreft de concentratie van je urine heb je wel een punt denk ik. Maar wat ik zo jammer vind is dat ik overal andere dingen hoor over hoe lang een eitje na de ovulatie nog bevrucht kan worden. De een zegt 6 uur, de ander 12 en heb ook wel eens 24 uur gelezen. En dat allemaal van toch redelijk betrouwbare 'wetenschappelijke' websites..dus wat moet je geloven? Ik hoop natuurlijk dat het die 24 uur is