Paar vraagjes; uit nieuwsgierigheid

Discussie in 'Prematuur' gestart door Daan04, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Heel veel sterkte de komende weken! Hou die kleine nog voorlopig binnen!!!

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Met hoeveel weken is je kindje geboren?
    Onze tweeling is met 32 weken en 0 dagen geboren. 1655 en 2150 gram

Wat was de oorzaak van de vroeggeboorte?
    Is niet aantoonbaar waarom ze zo vroeg besloten geboren te worden. Mijn vliezen braken en ze kwamen gewoon zonder eerdere aankondiging. Een tweeling komt wel vaker eerder (rond 37 weken), maar 32 weken is toch wel overdreven.
    Heeft je kindje het overleefd? Zo ja, hoe lang in het ziekenhuis gelegen?
    Ze hebben het gelukkig beide overleefd. Na 4 weken en 2 dagen mochten we ze mee naar huis nemen :D Wat een heerlijk gevoel was dat! (toen waren ze dus 36w+2dgn)

Is er blijvende schade aan de vroeggeboorte ondervonden?
    Nee. Ze zijn nu ruim 14 maanden en ze doen het op alle vlakken echt super.

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie kindje nog even op zich laat wachten!!!

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

33.1, 1600 gram en 40 cm

onbekend, ik denk zelf blaasontsteking of stress

gelukkig wel! Mila heeft 3,5 weken op de neo gelegen, waarvan 4 dagen couveuse, rest warmtebedje.

nee. ze is nog steeds klein voor haar leeftijd, en dachten even dat ze met spraak wat achter liep, maar dat heeft ze inmiddels weer ingehaald.

succes de komende weken, en hoop dat je beeb nog lang blijft zitten!

4. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel

Onze zoon is met 31,3 weken geboren.

Ze hebben tijdens mijn ziekenhuisopname bij mij de GBS-bacterie gevonden, waarschijnlijk is dit ook de oorzaak geweest van de vroeggeboorte.

Ja onze zoon heeft het gelukkig overleefd. Hij heeft nog bijna 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Ging heel erg goed met hem.

Hij doet niet onder van andere kinderen van zijn leeftijd. Wij hebben afgelopen maanden allemaal onderzoeken gehad en ze kunnen bij onze zoon geen bijzonderheden vinden en hebben hem dus goedgekeurd! Hij is nu bijna 15 maanden dus bepaalde testen kunnen ze nog niet doen bij hem en worden in de toekomst gedaan. Dus wij blijven gewoon afwachten en er van uitgaan dat het goed is.

Hoop dat jullie kleintje nog lekker blijft zitten in je buik!! Is toch altijd de beste couveuse!!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    30.1 met een gewicht van 1218 gram (op 18-12 geboren :D)

Ik had Pre-Eclampsie/HELLP.. met spoed keizersnede is ze gehaald.

Ja, ze heeft het overleefd (in het begin was het door NEC heel kritiek en we zijn 1x gebeld dat ze die ochtend "weg" was, maar daar kwam ze heel snel overheen gelukkig, ze bleek een scepsis of hersenvliesontsteking te hebben gehad)

Ze heeft 12 weken in het ziekenhuis gelegen. 10 Dagen Nicu, 5 weken Highcare neonatologie, 1 dag NICU, 5 weken Highcare Chirurgie.

Ze heeft een groot litteken op haar buik, dit door NEC (darminfectie waarbij stukjes afsterven). Ze heeft hier ook regelmatig last van. En vermoedelijk heeft ze toch een of andere aandachtsprobleem, maar ja.. dat horen we pas over een tijdje.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik verwacht trouwens dat de mama's met de slechte verhalen (die hier ook zijn helaas) hier misschien niet zo snel geneigd zijn te reageren.

Als de kleine echt te vroeg geboren is gaan ze bijvoorbeeld geen garanties geven op overleefkansen. (Klinkt wel hard).
    De tijd in het ziekenhuis is ZWAAR!!!
    De tijd vond ik ook ergens wel mooi hoor als ik er op terugkijk, heb er veel geleerd.
    Veel onzekerheid, kindjes maken wel eens een flinke dip in gezondheid mee. Helaas hebben wij dat dus meegemaakt maar dan met goede afloop.

En ook een leuke.. elke dag in de buik, dat zijn twee dagen in de couveuse! (wijze les die ik meekreeg)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat dacht ik dus ook, ik denk dat de mama`s met een slechte afloop helaas bij de `vlinders ` zitten.

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Met 34 wk precies

Ik bleek drager van streptokok b bacterie waardoor vliezen al met 32 wk gescheurd waren. Toen heb ik 10 dagen aan AB gelegen en toen begonnen de weeen!

Gelukkig wel! hij heeft 2 wk in het ziekenhuis gelegen. ongeveer een week in couveuse daarna in wiegje aan de sonde. zodra hij zelfstandig kon drinken mocht hij mee.
    Hij heeft t wel moeilijk gehad. Had erg last van maagzuur. Hierdoor veel luchtweginfecties, veel huilen en heel gulzig drinken. ook heeft hij fysio gehad omdat hij lichamelijk een beetje achterbleef (ging lopen met 20 mnd)Maagzuur is hij uiteindelijk met behulp van medicijnen overheen gegroeid.

Sterkte de komende tijd. Kan me voorstellen dat t best moeilijk is zo'n lange tijd bedrust! Hoop dat je kleintje lekker nog een tijdje blijft zitten!

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38

34 wk en ze woog 2760 gram.

Ze hebben niks kunnen vinden. Mijn vliezen braken gewoon.

Ja, ze heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en toen mocht ze met sonde mee naar huis.

Tot nu toe doet ze het heel goed en loopt ze niet echt achter.
    Ze is wat kleiner dan een gemiddelde baby van ruim 6 maanden.

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met hoeveel weken is je kindje (zijn je kindjes) geboren?
    29+4 weken, Merle woog 1161 gram en Linde 1252 gram.

De oorzaak is niet gevonden, maar ook bij mij gold natuurlijk een verhoogd risico ivm tweelingzwangerschap.

Ook hier twee vrolijke en ondernemende dreumesen van inmiddels 16 maanden. Ze hebben 11 weken in het ziekenhuis gelegen (4 weken LUMC, 7 weken streekzkh).

Op dit moment zijn daar geen aanwijzingen voor. En hopelijk blijft dat zo :)!

Heel veel sterkte, ik hoop dat je je kleintje nog lang 'binnen' mag houden!

11. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa zijn geboren met 30 weken.1346 en 1302 gram.
    Geen oorzaak.Heeft zo moeten zijn.Mijn vader was terminaal.
    Ze mochten met 4 weken al naar huis,maar hebben nog 1 weekje "gelogeerd" in het ziekenhuis omdat mijn vader stierf.
    Nee helemaal niets.Met de laatste follow-up liepen ze zelfs voor op ontwikkeling.

12. adi

adi Niet meer actief

Heb jij toevallig gestaan in Mijn Geheim met je verhaal? Misschien een stomme vraag, maar het verhaal van de vader en een te vroeg geboren tweeling heb ik daar ook gelezen, vandaar.
    Wat heftig zeg, alsnog gecondoleerd met je vader?

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113

33+1, ze woog 1490 gram (om en nabij, net iets onder de 1500)

Pre-eclampsie en HELLP, dus spoed KS

Gelukkig wel! Volgens mij heeft ze nog zo'n 3 wk in het zkh geleden

Nee, ze doet het supergoed, is nu 19 mnd. Is misschien iets achter met de spraak maar dat kan ook komen door haar schisis

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hoi Adi,

Grappig dat je dat herkent.Maar idd dat zijn wij.

15. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0

Onbekend. Het enige wat we weten is dat ik met een verstrijeknde baarmoedermond ruim een dag voor de bevalling ben opgenomen. Ik had toen nog geen ontsluiting. De placenta was niet verkalkt, de navelstreng goed doorbloed en ik had geen infectie. het vermoeden bestaat dat mijn baarmoedermond de schuldige is. Dat zal een volgende zwangerschap moeten uitwijzen.

Jamie heeft precies 5 weken in het ziekenhuis gelegen. 1,5 week op de high care in de couveuse, daarna in een wiegje. Met precies 27 weken ging hij mee naar huis.

Tot op heden gelukkig niet Hij ontwikkeld zich wel conform gecorrigeerde leeftijd maar verder hebben we gelukkig niets kunnen ontdekken wat uit zijn vroeggeboorte is voortgekomen.

Ik zie dat je nog steeds zwanger rondloopt (ik had een poos geleden gereageerd in jouw topic hoelang duurde jouw bevalling). Gelukkig is de kans op complicatie nu steeds kleiner aan het worden. En binnenhouden in die buik voorlopig! Zet hem op :)

16. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    Met 29+4 en woog 1505 gram

Verstrijkende baarmoederhals

Gelukkig wel, 7 dagen op de NICU, 4 dagen High Care , mocht met 36+2 naar huis.

Nee, werd na een half jaar lichamelijk al niet meer gecorrigeerd, mentaal liep ze tot 1,5 jaar achter maar daarna werd ze ook niet meer gecorrigeerd.

Veel sterkte met je eigen zwangerschap, houdt de boel nog eventjes dicht ;).

17. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met hoeveel weken is je kindje geboren? 31 wk

Wat was de oorzaak van de vroeggeboorte? ik had hellp sydroom hij is met een spoed sectio geboren woog 1305gr en 33cm deze mama had het bijna niet overleefd maar wonderbaarlijk genoeg trokken mijn organen de zeer hoge bloeddruk.. alles goed dus:)

Heeft je kindje het overleefd? Zo ja, hoe lang in het ziekenhuis gelegen? hij heeft 1 wk in het amc gelegen nicu toen 3 wk in een streek ziekenhuis

Is er blijvende schade aan de vroeggeboorte ondervonden? alleen dat hij veels te licht is en een achterstand heeft met kruipen/zitten maar het zitten begint nu te lukken 2x 2 min helemaal los vanmorgen :)

18. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik vind het fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie kindjes!
    Wij zijn ondertussen alweer 33 weken opweg... Ik denk dus dat we niet meer mogen klagen :)

19. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Hoi Daan,

Onze eerste is met 35 weken geboren.Oorzaak onbekend (hij wou er gewoon uit ;)). Hij heeft 1 week in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft geen achterstand is gewoon een gewone 6 jarige gezonde knul.

De tweede is met 36+6 dagen geboren. Ook spontaan. Hij heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig is dit ook een normale gezonde knul van 4.

De derde is met 39+6 geboren en mocht direct mee naar huis.

Maar heel veel succes met de laatste loodjes.
    Je mag trots op je zelf zijn dat je het al zo lang volhoud.

20. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    30 weken en 4 dagen

Officieel weten we het niet, maar we vermoeden een zwakke baarmoedermond

Simone heeft bijna 5 weken in het ziekenhuis gelegen en mocht met 35w3d naar huis. Normaal houden ze 36 weken als minimum aan maar ze deed het zo goed dat ze eerder naar huis mocht.

Ze is nu pas 11 weken maar tot nu toe is er nog niks ontdekt. Ze heeft alle onderzoeken gehad (hersenscan, oogcontrole) maar alles was prima in orde. Ze drinkt goed (zowel uit de fles als aan de borst) en ze weegt vandaag alweer 3470 gram (ze begon met 1590). Ze begint nu naar dingetjes te grijpen en geluidjes te maken.

Deel Deze Pagina