hallo, Ik ben 7,5 week zwanger, heb vandaag de hele dag gewerkt (is vrij zwaar voor mij), daarna op bed gelegen, met mijn hoofd en benen hoger als de rest. (electrische boxspring) en heb nu ineens dikke kaken bij mijn oren, heb er vrij veel last van. de onderkant van mijn gezicht is ook volgens mijn man zeker 4 cm in de breedte dikker geworden. Kan dit gewoon vocht zijn? kan dat zo plotseling? Wat kan ik hier tegen doen? met vriendelijke groet kim
hoi, als het niet wegtrekt en je hebt er last van dan even naar de huisarts. vocht in je kaak is vrij ongebruikelijk bij de zwangerschap, dus misschien is het heel iets anders! Mirjam
ik ben ondertussen bij de ehbo en huisarts geweest omdat mijn klieren zo dik waren dat ik amper adem kon halen. In het ziekenhuis hadden ze eerst zoiets van heb je de bof? maar het zijn echt alleen mijn kjlieren, geen koorts, ingeent enz. dus naar kaakchirurg, die zei komt wel vaker voor, een overgevoelige reactie van je (speeksel)klieren op iets uit je lijf. eerst afwachten , na 1 week niet weg terug. Gaan we onderzoeken waar het vandaan komt. De volgende dag dus zo opgezwollen dat ik bijna geen lucht meer kreeg en dus ook niet kon eten. Naar huisarts meegenomen door mijn moeder. Die heeft me antibiotica en 400 mg zetpil paracetamol voor geschreven en het begint nu beter te worden, kan weer vrij normaal ademen en eten in stukjes. dank je wel voor je antwoordt
hoi mimi, jeetje, wat een verhaal zeg! Fijn dta het were beter gaat, ik heb dit echt nog nooit gehoord als complicatie in de zwangerschap! Beterschap gewenst. Mirjam