De wieg wordt binnenkort te klein en ik wil deze week beddegoed kopen voor het ledikantje zodat zoonlief alvast een beetje kan gaan wennen. Nu vroeg ik me af of ik beter een molton hoeslaken kan kopen of dat molton onderleggers net zo gemakkelijk zijn in het ledikantje... In de wieg heb ik onder het hoeslaken een flanellen luier. Dat "hoort" eigenlijk ook niet.
Ik vind een molton hoeslaken wel zo makkelijk, die kan je er snel en mooi strak omheen doen. Met molton onderleggers was ik altijd aan het stoeien om ze er mooi glad onder te krijgen. Ik had ze wel voor de wieg gebruikt, maar voor het ledikant daarna dus toch hoeslakens gekocht.
Een moltonhoes is inderdaad veel praktischer, omdat de onderleggers altijd verschuiven of het ligt niet mooi glad. Zeker als je kindje begint de wroeten, moet je steeds die onderlegger goed doen.
Helemaal met de andere meiden eens. Ik had in het begin molton onderleggers, maar ik vond dat echt lastig om steeds recht te trekken, zelfs snachts! Dus toen maar over gegaan op de molton hoeslakens!
Bedankt voor jullie antwoorden, Dan ga ik 2 molton hoeslakens halen, ik heb ze bij prenatal gezien in duopak. Beertje: Twee is handiger, denk ik. Dan grijp je nooit mis. En af en toe wassen is wel zo fris toch? Poema: de Hema heeft geen molton hoeslakens voor de wieg (wel voor ledikant) Prénatal heeft hoeslakentjes voor beide.
Oke dan halen we er 2. Weet iemand of je hydrofiele luiers van te voren moet wassen, tenminste zo schrijft de verpakking van de Hema. Moet dat echt?