paar vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nikkie80, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu ruim 36 weken zwanger van een tweeling. SInds deze week heb ik veel last van krampen, voornamelijk onderin, maar ook over mijn hele buik. Nu is er al 1 kindje ingedaald, al een aantal weken.
    - Wat kunnen die krampen over mijn hele buik zijn?

Ook heb ik veel last van winderigheid. En kan ik sinds deze week weer normaal poepen. Het heeft niks met voedsel te maken. Dat heb ik geverifieerd.
    - Kan het zijn dat de kindjes zich aan het klaar maken zijn voor de bevalling dat ik daarom zoveel last heb van winderigheid?

Mag je tijdens je bevalling zowel pedithine (ofiets, dat spul om de scherpe kantjes van de ween af te halen) als een ruggeprik hebben?
    Ik kan me voorstellen dat je in het begin alleen die Pedithine wilt hebben. Maar als ik het niet meer zou trekken wil ik toch ook echt een ruggenprik hebben. Mag die combi wel?

Alvast bedankt

xx Nikkie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Nikkie,

De pijn die je voelt kan van het dieper indalen zijn van het kindje, het onderste deel van je baarmoeder word dan opgerekt dat geeft een soort van menstruatieachtige pijn. Het kan ook zijn dat je last hebt van een blaasonsteking, laat je urine voor d ezeker heid even controleren.
    Ja de combi pethidine en ruggeprik mag.

Heel veel succes!

Imke

Deel Deze Pagina