Hallo Linda/Ilse, Ik ben nu met kolven een voorraad aan het aanleggen, ik kolf elke ochtend nadat R. heeft gedronken beide borsten helemaal leeg (staat na de nacht vaak spanning op en de borst waar ze dan uit drinkt is nog niet leeg) vandaag had ik een totaal van 150cc (beide borsten samen) Maar als ik soms 1 borst kolf omdat de andere leeg voelt dan kom ik aan 100- soms 120cc is dit een normale hoeveelheid? Soms twijfel ik weleens aan de hoeveelheid voeding die ik heb en van de week had ik zelfs wel een terug val leek het wel toen ben ik overdag ook een paar keer gaan kolven en had ik ook minder dan normaal. Nadat ik dus wat vaker heb gekolfd lijkt het weer "normaal" te zijn. Overigens komt ze steeds om de 3/4 uur dus dat zorgt ervoor dat mijn twijfel enigszinds gerust gesteld word want blijkbaar teert ze er goed op. En ik heb nog nooit een regeldag meegemaakt, heeft niet iedere baby die? Soms dan spuugt R. nog een uur/1,5 uur na een voeding dat is dan waterig met stukjes melk, dit had ze eerst niet is dit normaal? En de laatste, we zijn nu bezig om te oefenen met het flesje en dit gaat prima maar ik warm de melk op d.m.v water te koken in de waterkoker dit in een bakje en dan doe ik daar het flesje in. (de melk kookt dus niet) Sorry voor de hoeveelheid vragen
Het klinkt allemaal heel normaal. In feite heb je zelf een regeldag ingelast toen je wat extra bent gaan kolven, je hebt wat bijgestimuleerd waardoor je borstvoeding weer aantrok. Als je bij dit ritme van je baby goede plasluiers hebt (zeker 6 zware , nattel luiers per dag) en ze goed groeit lijkt alles me heel goed gaan. Het spugen klinkt ook totaal niet abnormaal. Afgekolde moedermelk 'au bain marie' verwarmen zoals jij doet is prima. Als je de melk zou koken zouden er belangrijke antistoffen verloren gaan. Niet onzeker zijn: je doet het geweldig! groet Linda