buikpijn :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Niesje123, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Hallo,

Ik weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben.
    Vrijdagavond ben ik 2 uur stevig gaan wandelen en kreeg op het laatste stuk fikse buikpijn. Thuisgekomen naar de wc gegaan en daar had ik een beetje oud bloed bij het plassen + afvegen.
    De buikpijn is continue, heb het idee dat ik zondag echt mijn baarmoeder voelde krampen maar dat is nu minder. Mijn darmen zijn ook erg van slag, ben erg winderig en dit doet dan ook nog eens heel erg pijn. Ook krijg ik van alle kanten steken, ook uit mijn rug. Verder een heel naar drukkend gevoel net boven mijn schaambeen en pijn als ik moet lachen, hoesten enz. Ik heb de VK zondag al gebeld en die heeft me bedrust verordend, ik kan ook echt niet rechtop lopen en ook niet goed zitten, krijg dan steken van onder zeg maar. Het bloedverlies is nooit echt helder rood geweest, altijd bruin en heeft ook niet doorgezet, alleen steeds een beetje bij het plassen en afvegen. Wat kan het zijn?
    Ben heel erg bang voor weer een miskraam, heb een half jaar terug een missed abortion gehad en begin van het jaar een lisexcisie ivm voorstadium baarmoederhalskanker. Kan het ook hiermee te maken hebben?
    Ik kan maandag pas voor een echo en maak me zo ongerust!
    Ik hoop dat jullie antwoorden op mijn vragen hebben!

Groetjes Denise

Oh ja, ik heb vanmorgen trouwens wel nog duidelijk positief getest, bij de huisarts heb ik maandag urine langsgebracht, die hebben ze op zwangerschap getest en blaasontsteking, maar beide negatief!
    Hoe kan dit, aangezien ik al bijna 2 weken thuis gewoon positief test???

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat onzeker allemaal voor je zeg. Heel vervelend dat je zoveel pijn in je buik hebt. Tja, het kan 2 kanten op, als je nog positief test dan ben je nog zwanger, of er zit in elk geval nog weefsel van de zwangerschap. Het is nog te vroeg voor een echo om er echt meer over te zeggen, dan zou je nog minimaal een week moeten wachten. Krampen en helderrood bloedverlies wijzen op een miskraam, maar dat is dus niet helemaal jouw verhaal.
    Ik wilde dat ik je meer duidelijkheid kon geven maar dat kan ik helaas niet. Als je niet meer bloed verliest dan dit zou ik voor volgende week een echo vragen, dan weet je waar je aan toe bent. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina