Wanneer vrouwen hier in het oosten van Nederland kiezen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie, dan ga je bevallen in het zotel. Dat is een soort van Hotel in het ziekenhuis, maar dan met medisch pesoneel, en beval je dus gewoon met je eigen vk en kraamverzorgende. Nu heb ik vraag, ik weet alleen niet of ene van jullie mij hierop ook een antwoord kunnen geven.. Heeft een van jullie enig idee, of ik dat zelf moet regelen? Ik bedoel hoe weten die mensen daar anders dat ik omstreeks begin september ga bevallen daar. Of is dit een taak van de zorgverzekeraar? Of regelt de verloskundige praktij dit?... Weet een van de verloskundigen het hier? gr Claudia
Hoi claudia, Je verloskundige gaat dit allemaal voor je regelen, tegen het einde zal ze je vragen waar je graag wilt bevallen, zij zal altijd eerst bij je thuis langskomen als de bevalling is begonnen en zij zal de kraamverzorgster bellen om naar het ziekenhuis te komen. Maar dit kan je ook bespreken met je verloskudnige Groetjes Imke