een paar vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prachtigwonder, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

vraag 1: ik ben nu iets over de 15 weken heen zwanger, maar zie nog niks aan mijn buik veranderen.ik ben heel slank vanmezelf en vraag me af hoe het in mijn buik past zonder dat ik dikker word?

vraag 2: ik heb van een vriendin een dopler te leen gekregen. maar ik hoor er vreemde verhalen over dat het schadelijk zou kunnen zijn. is dit zo? ik gebruik hem niet elke dag. zon 3 keer per week een minuutje.
    zodra ik het hartje hoor leg ik hem weg. wel moet ik zeggen dat het hartje anders is gaan klinken. wel dezelfde snelheid maar een ander geluid.

vraag 3: ik ben vorige week bij de tandarts geweest om te boren en kreeg 4 verdovingen. ze vertelden mij dat dit geen kwaad kan voor de baby. maar toch maak ik me een beetje zorgen. zijn mijn zorgen terecht? wel moet ik vanmiddag terug omdat ik ontzettende zere tanden heb gekregen na het boren al een paar dagen. ik vermoed een ontsteking.is dit ook slecht voor de kleine?

veel vragen sorry daarvoor maar maakte me een beetje zorgen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Prachtig wonder,

1; buiekn van slanke dames worden vaak inderdaad pas wat later dikker. Stevige buikspieren zijn hier vaak de oorzaak van; geen nood; het past echt en je gaat vanzelf groeien, nog even geduld.
    2: gebruik de doppler hooguit 1x per week. De sterkte van de geluidsgolven van het apparaat zijn inderdaad krachtig voor je kindje. En het brengt vaak ook onrust met zich mee omdat je niet weet hoe je geluiden moet interpreteren. Het hartje kan zelfs een half uur later al anders klinken als de geluidsgolven op een andere manier de bloedstroom treffen. Dus minder vaak gebuirken, liever helemaal niet om onrust te voorkomen.
    3; als de tandarts weet dat je zwanger bent, geburiken ze vaak een ander verdovingsmiddel. Dus geen zorgen; kan geenkwaad. En een ontsteking kun je echt maar beter weghalen, anders kan het zelf s in je bloed gaan zitten en dat is helemaal niet goed voor de zwangerschap! Beterschap ermee.

Groeten Brigitte

3. prachtigwonder

oke is duidelijk:)

wel gek dat mijn verloskundige mij vertelde da ik gerust 3 keer per week met de dopler mag luisteren 5 minuten. ( al had ik hier wel mijn twijfels bij ) ik had de dopler geleend omdat ik vaak bruinverlies heb en anders elke week bij de vk zit.( vaak onterecht ) en dacht als ik het hartje zelf hoor dan heb ik genoeg bevestiging. en hoef ik niet persee langs. gelukkig had ik het hartje zo gevonden binnen een paar seconden dus heb een paar seconden naar hartje geluisterd en weer weggelegen. dat was voldoende voor mij.
    maar nu ik je verhaal lees kan ik er maar beter vanaf blijven.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Ik raad je inderdaad echt aan minder vaak te luisteren; het is voor het hartje en het kindje zelf toch elke keer weer een flinke boost geluidsgolven.

Groeten Brigitte

5. prachtigwonder

ik begrijp het, komt helemaal goed. als het goed is ga ik onderhand het kindje voelen en dat is dat ook al genoeg bevestiging:)

Deel Deze Pagina