Hoeveel moeite doen om wakker te krijgen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wachtende, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Beste lactatiedeskundige,

Ik heb 3 jan bevallen en geef borstvoeding.
    Omdat de bevalling een grote klap voor mijn lichaam is geweest (pre eclampsie en fluxus) heeft de lactatiedeskundige in het ziekenhuis met mij afgesproken dat ik 30 minuten borstvoeding doe en als dat niet genoeg is kolf of kunstvoeding bijgeef in de nacht zodat ik kan herstellen.

Vandaag drinkt ze eigenlijk nog maar 1 borst leeg in ongeveer een kwartier. Alle trucjes om haar tussendoor wakker te krijgen beginnen te falen. Na de eerste borst verschoon ik de luier, kleed haar niet volledig aan, ik kriebel op de bekende plekjes...maar ze wil dan echt niet meer drinken. Ze is dan echt in een diepe slaap.
    De borstvoeding gaat verder goed: melkproductie is goed op gang, ze ziet er tevreden uit, krijg haar goed aangelegd, zie haar goed drinken en hoor haar slikken.

Hoelang moet ik proberen haar wakker te krijgen?
    Is dit normaal of moet ik toch nog een keer naar de lactatiedeskundige om mee te laten kijken?

Alvast bedankt !

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

sommige baby's drinken snel en zijn echt verzadigd na een kwartier drinken.
    Als ze verder tevreden is, voldoende poept en plast en groeit, is het prima zo.

Mirjam

Deel Deze Pagina