Weer zoveel zin in borstvoeding geven!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Monkey82, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Wil het alleen even met jullie delen; heb mijn zoontje 15 maanden borstvoeding gegeven en ben dat bij deze baby weer van plan, minstens 15 maanden maar miss nog wel langer.

En ik heb er al zoveel zin in! Dat heerlijke gevoel van zelf je kindje kunnen voeden! Het altijd bij de hand hebben van voeding, 's nachts gezellig voeden in het donker (alhoewel, dat zeg ik nu wel maar ben ik op een gegeven moment miss ook wel weer een beetje zat :p) en al die intieme momentjes....

Nog maar zo'n 16 weekjes en dan mag ik weer!

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, ik verheugde me er ook zo op! En het is weer heerlijk!:)

Heel veel voedplezier gewenst!

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ja, dat gevoel heb ik ook! Nog een week of 6-10 en dan "mag" ik weer. Ik hoop nu op dat eerste hapmoment, dat heb ik met mijn eerste niet meegemaakt omdat hij meteen de couveuse in moest.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kijk er ook alweer naar uit. Alleen moet ik denk ik wel even zorgen dat mijn verwachtingen realistisch zijn. Ik heb nu natuurlijk de meest makkelijke periode nog in mijn herinnering. Maar de eerste weken is het natuurlijk toch weer even oefenen.

Zijn er dingen die jullie vorige keer fout deden die je nu anders wil doen? Zelf was ik die eerste dagen gewoon zo blij en trots dat het lukte dat ik onze zoon zelf voedde, dat ik hem ook liet doordrinken als hij niet goed aangehapt had. Ik vond het sneu om hem dan meteen weer af te koppelen. Nou, dat heb ik geweten: enorme tepelkloven! Dus nu is mijn voornemen om gelijk beter op de juiste drinktechniek te letten.

5. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Nou eigenlijk ging het de vorige keer super goed! Hij dronk goed, nooit kloven gehad ed.

Bij m'n dochter (die is de oudste) verliep het wel minder soepel, had kloven, ze viel binnen de kraamweek iets meer dan 10% af en heb me toen aan laten praten om 2x per dag een flesje kv te geven. Dom natuurlijk want het kwam daardoor nog minder op gang. Na een maand had ik die 2 flesjes er wel weer af maar was gewoon een heel gedoe. Daar heb ik toen van geleerd en me voorgenomen om bij de 2e meer op mijn eigen gevoel af te gaan en dat ging toen ook meteen super.

Enige dat op een gegeven moment niet zo lekker liep was dat ik weinig kolfde op mn werk (ondanks een dubbele elektrische kolf) maar denk achteraf dat mijn zoontje ook gewoon weinig dronk. Hij drinkt nu ook nog steeds heel weinig op een dag. Heeft ie waars van mij, ik heb ook heel weinig drink behoefte!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Voor mij is veel nieuw. Ik heb bij mijn zoontje de eerste maanden gekolfd ivm vroeggeboorte, hij wilde of kon niet goed drinken. Uiteindelijk een jaar met tepelhoedje gevoed. Nu wil ik dus meteen voeden en zonder hoedje... Spannend hoor!

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik kan ook niet wachten. Maar het duurt nog zooooooo lang.

Deel Deze Pagina