De pil of niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kers87, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben 6,5 week bevallen van een heerlijk mannetje. Nu ben ik na 3 week weer aan de pil gegaan cerazette ivm bv. Nu merk ik dat ik echt een aversie tegen die hormonen begin te krijgen. Ik wil eigenlijk eerst gewoon normaal ongesteld worden en dan eventueel op de kalender 'het' doen. Met een hoger risico dat ik dan weer zwanger word, maar dat nemen we dan maar op de koop toe. Nu vraag ik me alleen af hoe dat de periode totdat ik ongesteld word moet want dan heb ik geen idee van de vruchtbare dagen zodat we die kunnen overslaan. En klopt het dat het heel lang duurt voordat het weer begint als je borstvoeding geeft?

Heeft iemand ervaring of tips? Condooms vinden wij echt een crime.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je zou als je je lichaam goed kent, heel goed in de gaten kunnen houden wanneer je weer vruchtbaar wordt. Dat zie je vaak aan de afscheiding. Maar dan moet je wel zeker van je zaak zijn.
    Hier rond 6 maanden weer ongesteld geworden en gelijk regelmatig en hier werkte het prima om alleen tijdens de vruchtbare dagen een condoom te gebruiken. Een eerdere zwangerschap was ook geen ramp geweest.

3. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ja ik denk dat ik dat wel kan zien aan het slijm inderdaad. Tijdens het zwanger worden was het ook duidelijk te zien. En als het toch onverhoopt 'fout' gaan dan is het inderdaad ook geen ramp. Ik merk gewoon dat ik chagrijnig word van de pil en al die hormonenbende niet meer wil.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik herken het. Ik heb al sinds de nacontrole de cerazette liggen maar ik zag het toch niet zo zitten om hormonen te gaan gebruiken. Het doosje ligt onaangebroken in de kast (nu dus al ruim 9 maanden) en elke menstruatie weer twijfel ik of ik er mee zal starten maar ik reageer qua stemming vaak heftig op hormonen en heb daar helemaal geen zin in.

Ik merk nu nog beter wanneer mijn vruchtbare dagen zijn dan voor de zwangerschap, met mijn eisprong heb ik ook altijd een dip (bv). We gebruiken wel anticonceptie maar ik zou wel op mijn lichaam durven te vertrouwen.
    Ik werd na 5 maanden weer ongesteld ondanks volledige borstvoeding, ik heb die keer ook wel gemerkt wanneer mijn eisprong was (achteraf).

De kans is heel klein dat je zwanger wordt als je aan een aantal voorwaarden voldoet tijdens de borstvoeding, misschien had je ze al gevonden maar ze staan hier Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vruchtbaarheid - Borstvoeding en anticonceptie .

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij konden het ook op die manier doen, ik 'kende' mijn cyclus ook heel goed. Je zou eens kunnen kijken bij NFP.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Lastig! Ik reageerde heel gek op de cerazette bij mijn oudste, dus die komt er nu niet meer in. Wij gaan voor safe en gaan (straks) een condoom gebruiken. Ik zou het niet durven, gokken dat ik niet vruchtbaar ben. Misschien omdat ik ook vrij makkelijk zwanger word.

Deel Deze Pagina