paar vraagjes..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eva10, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Hoi meiden!

Ik heb even een paar vraagjes! Ben benieuwd naar jullie ervaring;

1) Ik ben nu ruim 28 weken zwanger en de placenta ligt tegen de buikwand. Graag willen wij evt nog een 4d echo laten doen. Tot hoeveel weken kan dit en wordt de echo dan wel net zo mooi?

2) Ze ligt nu nog in stuit. Bij hoeveel weken is ze bij jullie nog gedraaid? Maak mij er een beetje zorgen om, omdat de baby bij iedereen die ik tot nu toe hen gesproken al met het hoofdje naar beneden lag, volgens mij kan ze draaien tot 34 weken toch?

3) kan Ik er zelf iets aan doen om haar te laten draaien?

4) Onze verloskundige begon laatst over een eventuele versie poging. Iemand hier ervaring mee? Ik heb er nl ooit bij gestaan toen ik nog stage liep op de verloskunde in 2006. Er stonden 3 artsen een uur op haar buik te drukken, de man viel flauw en de vrouw had erg veel pijn.. Een kwartier / half uur erna was de baby alweer teruggedraaid in stuit.

Zo.. Dit was mijn lijstje..:) hoop dat jullie je ervaringen kunnen delen!

2. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je alleen helpen bij je vraag over het draaien, je baby kan nu nog zat draaien volgems mij. Bij mij is hij met 33-34 weken gedraaid door de gyn en dat was niet fijn maar wel te doen!!

Zou me daar nog niet zovee zorgen om maken hoor!!

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een versie zou ik niet snel voor kiezen (meerdere horrorverhalen gehoord)maar dat is nu nog niet nodig.er is genoeg ruimte tot ongeveer 34/36 weken.
    Ik denk niet dat je zelf iets kunt doen om te draaien.
    Verder je bent niet verplicht een versie te doen!als je liever is stuit bevalt of als je dat niet wilt of het kan echt niet natuurlijk dan kan je voor de optie keizersnede komen te staan.
    Maar maak je nu nog maar geen zorgen hoor,hier vond de verloskundige dat ze met 32 weken goed lag vroeg.

4. mappel

mappel Niet meer actief

Hihi, lijkt op mijn verhaal. Ik heb met 30 weken een 3d echo gemaakt, ook stuitligging, ook nog eens met voeten over het gezicht..het heeft even geduurd, maar uiteindelijk zaten er mooie plaatjes tussen:):)

maar hangt dus van de precieze ligging van dat moment af.

Wat betreft stuit, ik voelde me ook superonzeker toen ik 28 weken was. Uiteindelijk is het pas met 35 weken helemaal uit zichzelf goed gaan liggen! Versie doen ze sowieso na 35 weken pas....

5. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    1) Hier ook placenta aan de voorwand, en gewoon een mooie 3D/4D echo gehad met mooie plaatjes

2) Deze beeb lag bij de pretecho (27w4d) ook nog in stuit. Omdat de VK bij 34 weken niet goed kon voelen hoe de ligging was moesten we bij 36 wkn een liggingsecho doen. Mocht het dan nog is stuit liggen dan kon tussen 36 en 37 wkn een versie gedaan worden (eerder doen ze het hier niet). Gelukkig lag het bij die echo gewoon met het koppie naar beneden (en al ingedaald!)

3) Je zou moxi therapie kunnen proberen. Heeft iets met het verwarmen van bepaalde drukpunten in je voeten te maken. Ik geloof dat je daarvoor bij een accupuncturist terecht kunt, en dat je het daarna thuis zelf kunt blijven doen tot je baby gedraaid is. Verder zou het helpen om je handen vaan onderop je buik te leggen. Veel baby's "zwemmen" naar de handen van hun moeder. Ook muziek of zo'n belletje laag tegen je buik zou helpen om de baby daar naartoe te lokken.
    Geen idee hoe wetenschappelijkbewezen dit allemaal is, maar het zijn in elk geval gevalletjes van 'baat het niet dan schaadt het niet'

4) Wel wat vroeg om over een versie te beginnen, je baby heeft nog weken de tijd om te draaien. Gelukkig doen ze dat in de meeste gevallen ook gewoon vanzelf...

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik hoor het steeds vaker, dat vk's al zo vroeg over versie's en therapieen beginnen.
    De baby heeft nog weken om te draaien, en meestal gebeurt dit ook zo.
    Niet te druk om maken hoor!
    Hier draaide ze ook pas met 34 weken ofzo

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    1)Tot wanneer weet ik niet precies, dacht rond 34 weken(?)

2)Dat ze nu in stuit ligt is nog geen enkel probleem, ze kan nog alle kanten op draaien. Onze kleine man lag met 34 weken ook in stuit en bij de laatste liggingsecho met 36 weken was ie weer met het hoofd naar beneden gedraaid.
    Ze heeft dus nog effe :)

3)Dat zou ik niet weten.

4)Een versie raad ik af, om meerdere redenen, het doet pijn, de kleine kan daarna toch weer in stuit draaien, en de kleine kan er klachten aan overhouden naderhand.
    Toen mijn moeder in verwachting was van mij hebben ze mij ook gedraaid, gevolg, een scheef bekken waardoor ik nu bij de manuele therapeut loop en veel last heb van bi (dit had ik al voor de eerste zwangerschap).
    Kijk dan of je een stuit bevalling wilt doen of een ks, maar nogmaals, de kleine kan nog alle kanten op en is ook nog niet ingedaald :)

8. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Dank voor jullie reacties!!:)

Deel Deze Pagina