Zeer gulzig drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Secretje, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hai Ilja,

Sinds zijn geboorte is Quinten al heel erg gulzig met drinken. In het ziekenhuis hadden ze spenen met 3 gaten waardoor hij heel erg ging spugen. Thuis heb ik nu de kleinste speen en gaat het een stuk beter. Alleen blijft Quinten echt heel erg gulzig drinken. Hij is dan helemaal buiten adem en je hoort zijn maag/darmen heel veel kabaal maken als hij zo drinkt. Soms moet hij er echt heel erg van boeren en spugen en ook heeft hij last van krampjes. Ik laat hem express tussendoor boeren en na het voeden probeer ik minimaal 10 minuten om hem een boertje te laten . Zijn voeding is trouwens wel dikker dan normaal doordat hij een combinatie van voeding tegen krampjes en voor hongerige baby's krijgt. Dit helpt dus ook niet echt.

Nu krijg ik van allerlei mensen adviezen die gewoon niet helpen of niet meer mogelijk zijn :( . Zo moest ik de speen harder aandraaien en spenen zonder gaten kopen zodat ik die er zelf in kan prikken.

Kan ik iets aan het gulzige drinken doen?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Misschien eens een andere houding proberen met het geven van de fles. Het mooiste zou zijn dat hij via de speen zo weinig mogeljk lucht kan inslikken waardoor hij niet zoveel hoeft te boeren, te spugen en minder krampjes krijgt.
    Wat je ook eens zou kunnen proberen is een hele andere fles, bijvoorbeeld met zo'n kromme hals erin.

Ilja

Deel Deze Pagina