anderhalf jaar geleden ben ik bevallen doormidel van een keizersnee mijn vliezen waren gebroken met 37 weken en na 48 uur gebeurde er nog niks toen hebben ze me aan de weeen opwekkers gelegt op de hoogste stand en nog steeds gebeurden er niks(snap eigenlijk nog steeds niet waarom er niks gebeurde hebt u enig idee) daarom is er besloten overte gaan in een keizersnee de gyn vertelde me dat de volgende bev weer een keizersnee zal worden. nu vertelde de verloskundige dat ik wel gewoon bevallen kon ze zal niet weten waarom niet. Ik wordt hier nu wat onzeker van omdat er zelfs 2 verschillende gyn mij gezegt hebbben dat ik weer een keizersnee zal krijgen. nu wordt ik met 33 weken doorgestuurd naar de gyn maar ik vind dat zolang wachten heb graag wat meer zekerheid hier over kan ik de gyn bellen de verloskundige vind dat ik maar moet wachten tot 33 weken om dat te overleggen. wat is jou mening en hebt u enig idee waarom het weer een keizersnee zal moeten worden., groetjes gerdien
Hoi Gerdien, Ik begrijp dat je nieuwsgierig bent maar 33 weken is vroeg genoeg om een beleid te maken. Daarom vind de verloskudnige het geen meerwaarde het eerder te doen. Maar als je het echt graag wil weten moet je je verloskundige gewoon vragen of het eerder mag ze mag het je niet weigeren en anders bel je de gynaecoloog gewoon zelf. De reden dat ze wederom een keizersnede doen kan te makne hebben dat ondanks de weeeen opwekkers je geen ontsluiting kreeg...de kans dat weer gebeurt is aanwezig. Vaak word er gezegd; nieuwe zwnagerschap, andere bevalling en zullen ze altijd proberen om het zo 'natuurlijk' mogerlijk te houden. Wat wil je zelf? Maar uiteindelijk is het de gynaecoloog die het beleid maakt dus je moet bij hem/haar zijn. groetjes imke