paar vraagjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MIss X, Jan 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    1* Ik hebruik de dilfrax speen 0+. Ik heb het idee dat het een beetje aan de langzame kant gaat, dus ik heb speen 3+ gebruikt (kers)
    Dat gaat weer te snel en ze verslikt ioch steeds.
    Nu vraag ik mij af of ik haar juist aan die grote moet laten wennen want op een gegeven moment moet ze zelf drinken en die gaten zijn helemaal groot.

2*Ik geef nu af en toe een hapje. Hoe bouwen jullie dat op? Ik geef nu een half potje olvarit om te proberen, maar ze drinkt nog wel gewoon 5 flessen erbij. Hoe kan ik het zo laten overgaan dat ik een fles weg kan laten?

3* Ik hoor welleens dat je je kindje niet te vaak mag laten zitten omdat het niet goed is voor de rug. Klopt dit, want onze kleine meid zit best vaak omdat ze niet anders wilt. Ze kan nog niet alleen zitten hoor.

4* Sinds 3 dagen is ze vervelend. Ipv 10 uur gaat ze pas 12 uur slapen. Ze heeft altijd een ritme gehad dat ze uiterlijk half 10.00 in bed ligt! En dan viel ze kort daarna vanzelf in slaap. Maar nu gaat ze huilen, wilt ze alleen maar dan gedragen worden en dan is het over en begint ze weer te kletsen en lachen. Is dit misschien een sprongetje?

5* Laten jullie je kindje nog steeds van 5 maanden om en om slapen.
    Tegen mij werd gezegd dat ze met 3 weken op haar rug moest slapen ivm het doorrollen op haar buik. Maar haar achterhoofdje word erg plat zo. En hoe ik haar ook neerlegt, na 5 minuten ligt ze weer met haar hoofd naar achteren. Hoe hebben jullie dit verholpen?

Nou dit was het voorlopig :oops:

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi hoi,

ik kan je niet overal antwoorden op geven maar ik zal mijn best doen:

1* wij gebruiken dodie flessen en 1,2,3 speen die hebben een 1,2 en een 3 erop staan en dan kan je rustig beginnen met een 1 of 2 en als het langzamer gaat geef ik altijd de 3.

2* ik geef ook af en toe wat fruit, althans ik probeer het. Het is volegns mij op deze leeftijd nog niet de bedoeling dat er een voeding voor weggelaten wordt. Het is enkel om bij te voeden. Volgens mij is dat pas rond de 6 maanden als er een voeding af gaat.

3*Jesper wil ook idd alleen maar zitten. Hij ligt alleen als hij moe is op schoot anders zit hij op schoot. Ik was laatst bij het cb en daar zeiden ze dat hij best mocht zitten als dit met steun was. Bijv tegen je aan met zijn rug. Jesper is best sterk zeiden ze daar voor zijn leeftijd dus hij geeft zelf aan wat hij kan en wat niet. Je moet in ieder geval niks forceren zeiden ze daar.

4* Sprongetje is rond de 16-20 weken dus kan op zich nog wel denk ik. Jesper heeft er ook een paar dagen last van gehad. Ook hij sliep minder en was huileriger en aanhankelijk naar mama toe.

5*Jesper slaapt altijd op zijn rug dus daar kan ik je geen antwoord op geven....

Suc6 ermee, hopelijk kan je er iets mee!
    Groetjes....

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zette lars wel eens tegen het voedingskussen aan, vond ie prachtig, kon ie lekker om zich heen kijken maar wel rondom steun

4. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    1* Zolang ze zelf nog tevreden is en genoeg drinkt met de 0+ en zich verslikt in de 3+, zou ik gewoon nog even terugstappen. Gewoon over een week of twee nog eens proberen, lijkt mij.

2*Nog geen flessen weglaten! Het cb vertelde me dat je vanzelf een beetje moet gaan schuiven (en dat je daarvoor gewoon moet kijken wat je kindje aangeeft nodig te hebben). Als je en fruit en groente geeft per dag (dus twee keer bijvoeding als volledig potje), gewoon zelf eens kijken hoe je uitkomt. Misschien een tijdje een half flesje na een maaltijd, en als je dan nog wat meer eten geeft overdag (koekje, brood etc) vallen de flesjes er vanzelf weer af. Niks forceren in ieder geval, werd me verteld. Loopt zoals het loopt.

3*Geen idee. Tegen je aan zitten lijkt me bijvoorbeeld geen probleem. Van laten zitten in de kinderstoel als ze zelf nog niet zitten kunnen, is het wel bekend dat het slecht is voor de rug.

4*Vast een fase inderdaad, zoals ze door zoveel verschillende fases en ritmes heengaan. Komt goed!

5* Ons zoontje ligt altijd op z'n rug en kiest zelf welke kant hij z'n hoofd op draait.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

1* Ik gebruikte ook de difrax 0 en heb toen hetzelfde als jij gedaan. die speen was ook te groot. ik heb nu de difrax 1.2.3 speen gekocht en die gaat weer prima!

2* fles zelf weglaten moet je niet doen. je moet langzaam de hoeveelheid bijvoeding opvoeren. in principe zou pas na 6 maanden de groente een fles vervangen. ze gaat vanzelf wel aangeven dat ze genoeg heeft. ik merkte bij de overgang naar opvolgmelk dat hij veel langere tijden tussen de flessen liet.

3* klopt veel zitten zou slecht zijn, maar Dano wilde ook veel zitten. ik deed het dan zo dat hij met zijn rug tegen mijn buik aan lag, en dat ik wat onderuit gezakt zat. Dat was prima voor hem, en zo lag hij een soort van rechtop. afwisseling is vooral belangrijk

4* Ritmes blijven veranderen! als je denkt van zo dat gaat lekker gaat ze het weer veranderen. Blijf goed kijken naar de behoeftes van je kindje en speel daar op in. Ik weet nog goed dat Dano ineens steeds vroeger moe werd, tot het moment dat hij om 18uur al naar bed ging en tot de volgende ochtend doorslaapt. hoeveelheid slaap veranderd ook constant. het kan heel goed een sprongetje zijn.

5* Dano slaapt al vanaf dat hij 3 maanden is op zijn buik. hij wisselt zelf van kant van zijn gezicht. hier heb ik geen advies voor je.

succes!

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zou haar nog niet de grote speen aanbieden, als ze zich steeds verslikt dan is dat voor haar erg vervelend. Ze moet het vooral nog van de melk hebben.
    Misschien een ander merk speen proberen?

Gewoon vijf flessen blijven geven, het hapje is extra tot de leeftijd van 6 maanden. Ze groeit op de melk, dus die zeker nog niet minderen.

Natuurlijk wil je meisje graag zitten, ze is nu op een leeftijd dat ze steeds meer dingen wil gaan doen.
    Pas op met haar te vaak te laten zitten, je hebt kans dat ze dan een ´billenschuivertje´ wordt. Je zou het omrollen wat kunnen stimuleren, dan is ze toch lekker bezig, dit kan ze lichamelijk ook al beter aan.

Geen idee of dit een sprongetje is, zou kunnen.
    Hopelijk is het een fase :D

Bram slaapt altijd op zijn rug en wisselt zelf met zijn hoofd.
    Hier kan ik dus geen antwoord op geven.

7. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    1* Ik heb speentjes van Avent en daar heb je maat 0, 2, 3,.. in. Keld krijgt nu 2 en 3 en als ik nutriton erbij geef, gebruik ik een 1,2,3 speentje. Het heeft wel lang geduurd voor dit ging, omdat hij zich ook steeds verslikte, maar nu gaat dit prima!

2* Het eten.. De eerste 2 dagen at Keld 3/4 van een potje, de dagen erna was het potje leeg en sindsien maak ik zijn hapje zelf (1 banaan, 1 ander soort fruit bv. peer, sap van 1/2 appelsien en 1 pletkoekje) en hij eet dit helemaal op. De eerste week dronk hij nog een beetje uit zijn flesje, maar bijna niets meer. Nu geef ik hem nog alleen maar een flesje als hij aantoont dat hij nog honger/dorst heeft, maar dat is praktisch nooit.
    Je moet natuurlijk zien hoeveel Yocena eet, als ze niet veel eet, zal ze nog een flesje nodig hebben.

3* Ik heb dit ook gehoord, maar Keld doet ook niets liever, dus laat ik hem wel een poosje zitten (nog steeds met steun hoor!). Ik volg mijn eigen gevoel gewoon.

4* Weet ik niet, want momenteel is alles nog hoe het was, hopelijk blijft dit zo. En gaat het bij jou snel beter!

5* Keld slaapt steeds op zijn rug, heb hem nooit anders gelegd.

8. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Hoe kan je het omrollen stimuleren?

Groetjes Wendy.

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Als hij lekker op zijn buikje aan het spelen is, zou je hem kunnen helpen met terugdraaien op de rug bijvoorbeeld.

Share This Page