Beste VK, Ik heb even een vraag over het volgende. Zoals hieronder aan mijn banner te zien is zit ik inmiddels in week 28 van mijn zwangerschap. Nu heb ik steeds bij het afvegen een beetje bloed (helderrood), maar echt heel weinig. Net alsof daar van onderen iets kapot is.... Moet ik hiermee naar mijn eigen vk gaan? Of kan dit verder geen kwaad. Vind het toch een beetje eng.. Zou dit misschien een verwaarloosde blaasontsteking kunnen zijn? Verder niet echt ergens last van en de kleine is ook nog steeds actief. Liefs misspiggle
HOi misspiggle, Het is wel verstandig om dit aan je verloskundige te melden. Het is ook goed om te kijken waar het nu vandaag komt. Is het van je schaamlippen die geirriteerd zijn? komt het uit je vagina of uit je urinebuis? Dep met het volgende toiletbezoek iets in je vaginaingang zit daar bloed aan dan komt het vanuit je vagina. Je baarmoedermond is een stuk kwestbaarder door de goede doorbloeding nu je zwanger bent. Het is daardoor ook sneller geprikkeld door bijvoorbeeld de stoelgang, gemeenschap.. Als het bloed verlies helder rood is en meer dan alleen bij het afvegen dan moet je je verloskundige bellen. Imke
Hoi Imke, Bedankt voor je reactie. Zelf heb ik het idee dat mijn schaamlippen wat geirriteerd zijn. Kan ik hier iets aan doen? Ik zal het ook melden bij mijn verloskundige. Groetjes misspiggle
Beste verloskundigen, Zoals hierboven staat had ik een tijdje terug een beetje bloedverlies. Dit was gelukkig alleen die ene dag.. Nu merk ik alleen wel dat mijn schaamlippen wat geïrriteerd zijn. Ik heb zelf al met een spiegeltje gekeken of ik misschien een wondje of zo kon vinden, maar niks gevonden.. Is er iets wat ik kan doen aan geïrriteerde schaamlippen? Het gaat om mijn binnenste schaamlippen, die steken namelijk een beetje uit, altijd al zo geweest en dat irriteert nu een beetje.. Enig idee wat ik hieraan kan doen? Heb niks op internet kunnen vinden behalve één of ander zalfje... Groetjes Misspiggle