Ik weet t ff niet meer.. Ben net met Anna wezen wegen op t CB.. Op dag 8 na haar geboorte was ze weer net boven haar gboorte gewicht...(bij geboorte 2940 en op dag 8 2980gram) Heel netjes.. Een week later woog ze 200 gram extra...2 wk daarna was ze 200 gram in 2 weken aangekomen.. dus minder dan daarvoor.. nu weer een week later is ze maar 58 gram aangekomen..veel te weinig en t wordt steeds minder..ze is nu 5 weken en weegt 3436 gram... Ze sliep door toen ze 3 wk was en kwam voor een voedingom de 4 u..dus kwam ik op 5 voedingen.. vond ik weinig, maar soms waren t er 6 en ze deed t verder prima.. Nu komt ze af en toe snachts wel, maar dat geeft niet.. ook regeldagen doen hun werk en ik geef er aan toe.. afgelopen 2 dagen kwam ze vaker weer om de 3u en ook dat is geen punt.. ze drinkt beide borsten, iedere voeding... Wat moet ik nu doen.. ze is tevreden, plast goed, huilt niet, geen krampen, slaapt prima etc.. ze lijkt dus genoeg te hebben, maar ze groeit er niet van.. Moet dan toch de productie omhoog dmv kolven??? Wil zo graag bv blijven geven.... Iemand hier ervaring mee??
Ik denk dat je dan toch vaker moet proberen aan te leggen. Je baby kan de productie veel beter verhogen dan je met kolven kunt doen. Mijn dochtertje is nu 3,5 maand en zit nog altijd wel op min. 8 voedingen. Komt ze niet uit zichzelf dan zou ik haar wakker maken, ook in de nacht.
Schreef het ook al in het andere topic. Ik zou echt proberen vaker te voeden, op jouw verzoek dan dus in dit geval. Sommige kindjes lijken tevreden, maar geven slecht aan wanneer ze honger hebben. Hoe zijn de plasluiers?
daar zat k ook al aan te denken om sowieso om de 3u te gaan voeden...en ook snachts weer wakkr te maken..vind t niet erg o ook weer snachts te voeden als ze maar groeit..
plasluiers zijn volgens mijprima.. iig elke voeding wel..en keer vol andere keer weinig, maar nat zijn ze altijd..
Om de 3 uur overdag is nog niet eens zo vaak hoor. Mijn dochtertje laat er 's ochtends wat langer tussen, 3,5 uur ong, maar de rest van de dag vaak maar 2 a 2,5 uur. Wat je ook nog zou kunnen doen is na, maar ook voor het slapen haar aan te leggen.
Hai! Ik zou, behalve de andere tips die hier al zijn gegeven, Na de tweede borst de eerste weer aanbieden. Die heeft in de tussentijd hele vette melk aangemaakt en daar groeien kindjes van! Liever 1 borst goed leeg dan twee borsten half... Het consultatiebureau zal wel zeggen dat twee borsten genoeg zijn, maar luister daar maar niet naar, teveel eten doen borstenkindjes eigenlijk nooit! Denk niet dat ze het op flesvoeding beter zal doen, borstvoeding is eigenlijk altijd goede voeding, maar soms moet het management net ietsjes veranderen. Succes!
na en voor slapen gaan aanleggen kan hier niet.. ik voed haar als ze wakker wordt (of wanneer k haar wakker maak) en daarna gaat ze meteen weer naar bed.. 1e borst nog een keer aanbieden ga ik dan wel doen.. als ik haar wakker krijg tenminste...
Zat nog even te denken... heb je een beetje idee hoe je voeding loopt? Komt TSR goed op gang, of is die te snel of te langzaam? Is het nog handig er een lactatiekundige bij te halen? Zou voeden met een tepelhoedje ervoor kunnen zorgen dat ze gemakkelijker kan drinken, (zou ik overigens alleen in overleg met LK doen, want je productie wordt er wel wat minder van).
Hier ook een lastige start gehad met de BV. Ons kereltje wilde wel vaak drinken, maar viel iedere keer in slaap aan de borst waardoor hij niet voldoende melk binnen kreeg en ook niet groeide, zelf afviel! Hier zijn we gaan bijvoeden, maar ik denk dat dat voor jou niet nodig hoeft te zijn. Maar we hebben ook behoorlijk wat moeite gedaan om Nathan wakker te houden. Het klinkt allemaal wel heel zielig, maar zodra ze wat beter groeien wordt je kindje al snel wat alerter bij het drinken. Blazen in het gezichtje en kietelen in het gezichtje, sokken uit. Soms zelfs helemaal uitkleden totaan de luier. Ook helpt het om dan je kindje op je ontblote bovenlijf te leggen. Zowel om je productie te stimuleren als om je kindje te laten drinken. En als uiterste nood hebben wij een washandje gebruikt, maar ik vond dat wel heel zielig. Dus dat heb ik bijna niet gedaan. Misschien is het ook handig om een lactatiekundige te raadplegen. Zij kan met je meekijken/denken om ervoor te zorgen dat je kindje genoeg zal drinken. Heel veel succes! Groetjes Mariska
de TSR komt iedere keer vrij snel.. eerst een paar kleine "slokjes" zeg maar en dan de grote tegen..t kloktdan echt naar binnen.. om 11.45 gevoed om 14.45 weer en nu straks om 17.45weer.. ze is dan wel sneller klaar.. laat zelf los etc.. het KIETELEN en BLAZEN doe ik iedere voeding. dat werktwel.. ik ga de andere tips ook toepassen.. thnx.. alle ervaringen en wijsheden zijn welkom!!!!
Wat bedoel je met "laat zelf los"? Mijn zoontje is bijna 8 maanden en die heb ik nog nooit onderbroken, die laat altijd uit zichzelf los; dan weet ik dat hij voldoende heeft. 3 uur ertussen is helemaal niet uitzonderlijk vaak voor een baby van die leeftijd. Ik voedde toen vaak om de 2 - 2,5 uur (en hij dronk rustig 3 kwartier).
Je kan borstcompressie ( google of borstvoeding.com) toepassen om het vettere gedeelte van de melk eerder naar voren te krijgen. Om je kindje wakker te houden ,een nat washandje in zijn/haar nek. Niet heel netjes,maarja worden ze wel wakker van
Ze heeft momenten gehad dat ze ruster per borst 45 minuten aan het lurken was.. echtdrinken kon je het niet meer noemen na 20 min..ik was meer een speen.. op aanraden en aanwijzingen van lk, vk en kz kon ik haar dan beter loskoppelen (stom woord eigenlijk) zodat ze niet teveel op mij ging vertrouwen als speen, maar de borst echt als drink/voed moment zou zien.. even lekker lurken is prima, maar toen was ik bijna 2uur per keer bezig met voeden.. das met nog 3 kids (en wellicht uberhaupt niet) niet te doen..dus vandaar dat ik haar soms bewust los maak als duidelijk is dat de borst leeg is en zij klaar is met echt drinken...
Prima! Op die leeftijd, ik heb er zelf nu ook weer een van 6 weken hebben ze dat echt nodig,zowel die drinkduur als om de 3 uur drinken.
nu ging ik haar daarstraks voeden en trok ze de hele tijd aan mijn tepel.. alsof t haar niet beviel..herkende t van Marijn.. toen liep mijn bv enorm terug..(was ook de bedoeling hoor..was aan t afbouwen dus was toen niet erg.. ) Das toch nu niet t geval he...kan toch niet.. ik voed juist meer..dan zou de productie toch omhoog moeten gaan en niet afnemen??
ze was trouwens de hele voeding wakker en ik heb haar daarna in de box gelegd en voor t slapen gaan nog een keer de eerste borst aangeboden, maar daar had ze duidelijk geen trek in... pfff.....gedoe zeg..ik wordt hier zoooo onzeker van..