Hoi Ik kolf nu fulltime voor m'n baby Maar wil er mee gaan stoppen Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik kan er vrij weinig over vinden Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen Alvast bedankt
Bedoel je afbouwen en je kindje aan de borst krijgen? Of helemaal stoppen en overstappen op kunstvoeding? Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Afbouwen - Afbouwen borstvoeding door middel van kolven Je kindje is nog klein, dus de beste aanpak is waarschijnlijk om te mengen, zodat de darmpjes voorzichtig kunnen wennen aan de kunstvoeding. Welke electrische kolf van Medela gebruik je eigenlijk? In het eerste geval: heb je in de tussentijd nog wel eens geprobeerd aan te leggen? Hij is nu waarschijnlijk behoorlijk gegroeid. Mijn dochter kon ook pas na een week of 4 echt goed drinken uit de borst. Soms hebben ze gewoon wat meer tijd nodig. De kans is groot dat hij nu al stukken beter kan drinken, met behulp van een tepelhoedje.
Ik mix het nu al omdat ik niet genoeg kolf Soms haal ik er 80 cc uit . En dat is dan in totaal Dus wilde eigenlijk helemaal stoppen ermee omdat ik niet genoeg heb Ik heb een enkele medela kolf Ik heb hem nog 2x aangelegd maar dat ging niet echt goed
Een enkele Medela kolf? Ben je daar na de bevalling ook mee begonnen? Maar....daarmee kan je toch niet je productie op gang krijgen? Meid, logisch dat je niet genoeg kolft. Dan kan je wel 20x op een dag kolven.. Wil je verder met borstvoeding? Huur de Medela Symphony.Dat is de kolf om na de geboorte de boel op gang te brengen.Immers,je kindje drinkt niet bij je. Dan heb je echt een goede vervanging nodig. Wat betreft aanleggen,ja, het heeft tijd nodig. Je kindje moet leren goed te drinken. Dat kan even duren. Je kan daarbij ook de hulp van een LK inroepen. Die kan meekijken,tips geven. Als je die investering wil doen, krijg je de boel waarschijnlijk wel op de rails. Zo niet: volg dan de tips van de link. Zoiezo al super dat je dit al.gedaan hebt voor je kindje!
Serieus? Deze werd mij aangeraden , en heb deze dus speciaal aangeschaft nieuw Ik kolf mezelf een ongeluk en daarom ben ik er gewoon een beetje klaar mee . Het levert bijna niks op De lactatie kundige is hier geweest en heeft geholpen met aanleggen Sjonge ik weet niet zo goed wat ik nu eigenlijk wil Wel of niet doorgaan,... Dilemma ...
Als je al met een enkele kolf 40cc per borst uit haalt is het enorm goed. Met een dubbele zal het je enorm tijd schelen en kun je veel beter kolven en sneller je productie verhogen. Als kolven met de enkelzijdige goed gaat zou ik inderdaad de symphony huren en kijken hoe dat gaat.. Kijk het een weekje aan en als je geen verbetering vind kijk dan af! Eerst even iedere twee uur kolven en dan na een weekje kun je altijd nog afbouwen Anders: Het is raadzaam om langzaam af te bouwen vanwege dat je geen borstonsteking of verstopte melk klieren wilt hebben. Als je nu 7x per dag kolft, dan zou ik morgen 6x doen, en dan overmorgen 5x, en de dag erna 4x. Als je merkt dat je te vol zit en het te pijnlijk is weer terug en dan weer erna.
Bij twijfel: niet stoppen zou ik zeggen. Je kan de symphony een week huren, en dan eens kijken wat het resultaat is. Ik denk dat je een behoorlijk verschil zal zien! Je productie is nu helemaal nog niet waar ie zou kunnen zijn. Je kan de symphony ook niet vergelijken met een gewone kolf. Het is wellicht niet zo'n gezellig vergelijking maar mijn vriend zei altijd aha! Bij de boer langs geweest, melkmachine geleend? Maar ja, werken doet het wel! Goed dat je LK is langs geweest. Dan heb je nu genoeg kennis om het zelf te proberen. Best spannend, ik weet het. Het enige dat ik je wil meegeven, live voeden is uiteindelijk zoveel relaxter. Maar het begin is, in jouw geval ook, wat lastiger. Het kan, maar je bent er even zoet mee. Mocht je toch besluiten om helemaal te stoppen, dan rustig afbouwen. Je hebt geen zin in een b.o.. Dus neem er dan de tijd voor!
Bedankt voor jullie tips! Ik heb toch besloten om te gaan stoppen Ik kolf nu nog 3x per dag ipv 7 En dat gaat eigenlijk erg goed Het is wel even een omslag die ik moet maken Omdat ik het zo mooi vond dat hij zo goed gegroeid was op mijn melk