Even mijn 'ei' kwijt

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlootje25, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik moet even mijn verhaal doen, aangezien mijn man en ik vandaag nogal heftig nieuws hebben gehad, en ik dit van me af MOET schrijven.

ik ben 26 en mijn man is 29. Nog hartstikke jong en in 2011 gestopt met de pil. Naief als we waren dachten we dat we 'zo' zwanger zouden zijn.

Helaas is niets minder waar.... afgelopen oktober hebben we het eerste zaadonderzoek gehad van mijn man en dit was slecht... een tweede extra onderzoek was noodzakelijk met een tussenpauze van circa 3 maanden.

Vandaag zijn we terug gegaan naar het ziekenhuis en blijkt er geen enkele verbetering te zijn.... voor IUI komen we niet in aanmerking, dus gaat het ICSI worden, want zelfd bij IVF betwijfelen ze of het gaat werken.

Dit viel uiteraard nogal rauw op ons dak.. mijn man word nu voor alles onderzocht voordat we weten OF we uberhaupt ISCI kunnen gaan doen.... In februari eerst naar de uroloog voor een echo van de ballen, vandaag zijn er 6 buisjes bloed afgenomen om een chromosomenonderzoek, DNA onderzoek en de hoormoonhuishouding van mijn man te onderzoeken. Over ongeveer 6 weken krijgen we de uitslag en weten we meer....

Is er iemand die in hetzelfde schuitje zit? Voel me nu zo verdrietig en kan er met niemand in mijn omgeving over praten.... die worden namelijk allemaal in een wip zwanger zonder problemen.

Sorry voor het lange verhaal, maar het typen ervan lucht al iets op!

2. Mijn verhaal lijkt er wel een beetje op. Ik wist dat ik PCOS had, en daarom zijn we naar een kliniek gegaan voor hulp. Ik dacht dat alles simpel op te lossen was met Clomid, maar niets bleek minder waar. Het probleem lag niet alleen bij mij, het zaad van m'n vriend is ook ontzettend slecht. Amper genoeg voor ICSI. Ik weet nog wel hoe gruwelijk wij ons voelden toen we de eerste uitslag te horen kregen..

Veel sterkte! :(

3. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Gruwelijk voelen we ons ook zeker!
    Ook vreselijk nieuws bij jou/jullie!! Wat zijn de volgende stappen bij jullie dan?

Jullie ook veel sterkte!

4. Wij hebben 1 keer ICSI gedaan, daarbij hadden we geen enkele bevruchting. Omdat de punctie helemaal mis is gelopen (zonder verdoving én verkeerd uitgevoerd) wil ik niet nog een keer ICSI in Nederland. Wij gaan in mei naar Duitsland voor ICSI. Daar gaan de puncties onder narcose én zijn ze veel verder met de behandelingen, extra mogelijkheden e.d.. Dus hopelijk wordt dat 'm voor ons! :)

5. Amanda13

Amanda13 Fanatiek lid

Jul 3, 2011
    2,326
    44
    48
    Tilburg
    Vlootje, hier precies hetzelfde verhaal als bij jou. Die woorden kunnen aardig hard aankomen!

Heel veel succes en hopelijk mogen jullie snel zwanger zijn!

6. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje!! Wat erg zeg! Bij welk ziekenhuis in Nederland waren jullie in behandeling dan? hopelijk word de maand mei dan jullie maand! :)

7. Bij het Geertgen! Weet je al hoe het bij jullie precies verdergaat? Waar hangt het vanaf of ICSI mogelijk is? Want er was wel zaad gevonden toch? Of heb ik dat nu verkeerd gelezen?

8. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Amanda13, jij bent al begonnen met ICSI?
    Uiteraard hoop ik ook voor jou dat je snel zwanger mag zijn!

9. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Shadixxx, Nee nog niet! We moeten nu eerst ongeveer 6 weken wachten op de bloedonderzoeken van mijn man. 12 februari moet hij naar de uroloog voor een onderzoek. Als alle uitslagen binnen zijn, kunnen we pas weer een afspraak maken bij de gyn.

10. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was iets te snel haha. Er is wel levend zaad, maar te weinig voor IUI. IVF word overgeslagen omdat ze denken dat het zaad niet zelf de eicel kan doordingen. Of ICSI het gaat worden hangt af van eventuele bijzonderheden in het bloed bij mijn man... of als de uroloog iets vind...

11. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Wat vervelend voor jullie!!!
    Snap je gevoel heel goed, bij ons was het ook zo.
    Bij ons was icsi ook het enige wat mogelijk was, niet de weg die ik wilde bewandelen, maar wel de enige weg om het mogelijk te maken.

Sterkte bij alles en de behandelingen!!

12. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Vogel; Dank je wel! Bij jullie heeft de behandeling gewerkt zie ik aan je banner? Gefeliciteerd :)

13. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Dankje, ja dat klopt. Mijn man had iets minder dan 1 miljoen zaadcellen, dus werd het icsi. Weet je wat het aantal bij jullie is?
    Uit de eerste icsi meerdere bevruchtingen gehad en meerdere terugplaatsingen. De derde cryo terugplaatsing was raak.

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Vlootje,

Het allereerste zaadonderzoek bij mijn vriend was ook dramatisch, als het zo bleef zou ICSI de enige mogelijkheid zijn. Drie maanden later was het iets beter. Ook onderzoek gehad bij uroloog, maar daar kwam alleen uit dat het een aanlegstoornis was, geen behandeling. De gyn wilde nog wel IUI proberen, maar dat was geen succes. Veel te weinig zwemmers. (de eerste keer nog een miljoen, toen een half miljoen, en toen nog minder dan een half miljoen) Dus we zouden voor IVF of ICSI gaan, omdat de kwaliteit nogal wisselend was kon ze dat niet vantevoren zeggen. Ik had alle spuiten in huis, prikinstructie gehad en alles. Tot onze grote verbazing was ik toen spontaan zwanger. Ik had er niet meer op gerekend.

Ik wens je heel veel succes toe met zwanger worden!

15. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Vogel; Geweldig! Verloopt je zwangerschap helemaal goed? Geniet ervan! :) Mijn man heeft ongeveer 600.000 zwemmers.... niet veel dus

@ Aislyn: Wat geweldig dat jullie toch nog spontaan zwanger zijn geworden! Die hoop heb ik toch wel opgegeven na vandaag.... zeg nooit nooit inderdaad, maarja.

16. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ooooh meis, wat heftig he.....hier ook een vergelijkbaar verhaal maar dan nog een stapje verder: er werd bij mijn man geen zaad gevonden. Ik weet nog hoe ik me voelde; ik wist meteen dat het een hele lange weg zou gaan worden. En zie mijn handschrift: na 2 ICSI's nog met lege handen.

houd moed; er is in ieder geval wat zaad gevonden en ik hoop van harte dat je snel duidelijkheid gaat krijgen!!! Garanties hebben we niet, valse hoop wil ik je ook niet geven, maar wel sterkte voor wat komen gaat!

17. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je lieve woorden nana80. En wat heftig ook voor jou! Ik hoop zo dat je gauw zwanger mag zijn! Wij meiden op dit forum wachten al lang genoeg en hebben al genoeg ellende gehoord, gezien en meegemaakt!!

18. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Nou onze verhalen komen eigenlijk helemaal overeen, alleen dan allemaal een jaar eerder.
    Wij kregen vorige jaar jan uiteindelijk te horen dat icsi deze enige oplossing is. Heel vreemd ik was eigenlijk een beetje opgelucht. Omdat we nu dan eindelijk echt bezig konden ( 1,5 jaar voor niks bezig geweest zeg maar) En ik zag dit ook als onze eerste echt kans dat we eindelijk zwanger konden worden!

Maar ja uiteindelijk mei/juni 2012 eerste icsi Hele spannende periode. Helaas mislukt. Oktober 2012 tweede icsi helaas geen bevruchtingen.
    WIj gaan dus nu voor de 3e en hebben besloten om naar dusseldorf te gaan. En daar hebben wij volgende maand onze intake.

Mag ik vragen bij welk ziekenhuis je zit?
    En meid het is allemaal niet niks, maar blijf altijd hoop houden

19. sankyra

sankyra Actief lid

May 5, 2011
    377
    1
    18
    Female
    Pesaja
    HeescH
    wij zitten nu nog te wachten op de verwijs kaart die mijn gyn me zou sturen ;) ..

we zijn door verwezen naar nijmegen... ivb dat we 1 x i.u.i hebben gehad met 4 miljoen zwemmers
    en daarna werd het in eens 700.000 en laatste behandeling was zelfs veel meer minder weer 400.000

nu krijgen we ivf of icsi .. geen idee van nog :( .. afwachten wat die artsen in nijmegen dan gaat vertellen vind het allemaal spannend maar had altijd wel gehoopt om van de i.u.i zwanger te raken maar neej ...

terwijl ons eerste kindje stonden we op de wachtlijst voor i.u.i
    toen zijn we paardagen voor we afspraak moesten maken uit ons eigen zwanger geraakt .. terwijl toen de zwemmers bij mijn vriend ook slecht was luizaad noemde ze het ... nu word de kwaliteit steeds slechter snap er zelf ook weinig van ..

ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zijn dames .

xxxx

20. Vlootje25

Vlootje25 Actief lid

Sep 30, 2011
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Linababylin, Wij zitten bij het Rijnstate in Arnhem, ben heel benieuwd dus! En wat vreselijk dat je al 2x met lege handen hebt gestaan!! Hoop zo dat in Dusseldorf jullie wonder mag gebeuren! En hoop houden... hoor ik meer haha, komt wel weer als ik dit nieuws even heb kunnen laten bezinken, voor nu is mijn hoop even helemaal weg.

@ Sankyra, wat een ellende zeg! Ik kan me voorstellen dat je zo hoopt dat de IUI was gelukt.... dat is dan toch heel erg als dat ook niet gaat! Als je partner nogsteeds rond de 400.000 zaadcellen zou hebben, word het waarschijnlijk ICSI, mijn man heeft er namelijk 600.000 en ze zeiden tegen ons dat dat er te weinig zijn voor IVF. Wie weet worden jullie weer spontaan zwanger voor alle ellende begint, hoop het echt voor je, zoniet, wens ik ook jou alle sterkte toe in de aankomende periode, het is heel heftig allemaal!

Share This Page