paar vragen over eten, drinken en toetjes

Discussie in 'Voeding' gestart door juenco, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai!

Heb een paar vragen mbt een baby van 7 mnd:

- geven jullie ook ander drinken dan diksap? Ik doe tot nu toe alleen maar diksap :(

- Wat geven jullie voor toetjes? Hier volle yoghurt met een heel klein scheutje diksap of soms een aardbeien/bananentoetje voor baby's

- Hoe lang kun je diksap bewaren, op de fles staat: "beperkt houdbaar"

- Zijn er nog andere tussendoortjes dan soepstengels? Ze kan nog geen broodkorstje eten (ze propte het naar binnen en scheurde er hele stukken af :$, hmm vond ik wat gevaarlijk...)

Ben soms wat bang dat ze te veel suiker krijgt...

Dank voor jullie antwoorden!;)

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik geef Gijs alleen maar roosvicee.. Hij is niet zo'n super-drinker...

toetje ook zo als jij doet, soms van die "namaak-danoontjes"

Als tussendoortje Liga ( nu stap 2) Soepstengels was hier niet zo'n succes.

De houdbaarheid van diksap weet ik geen antwoord op..

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik geef Lucas idd ook diksap (maar max. 1 tuitbeker), daarna water. Je kunt ook slappe thee geven evt. maar Lucas vindt dat geen succes.
    Ik bewaar diksap ongeveer een paar weken, zolang doe ik ook met een flesje. Ik zou hem geen jaar laten staan, maar ook niet na een paar dagen wegdoen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Als tussendoortje kun je ook rijstwafeltjes proberen. Die waren altijd vanaf 6 mnd, nu vanaf 8 mnd. Ik ben er ook wat eerder mee begonnen, maar als je dat niet ziet zitten is het een idee voor over een maandje.

Toetje doen we hier niet, maar je kunt ook denken aan fruit als toetje, verder idd yoghurt met diksap of geprakt fruit, een danoontje, in de zomer een zelfgemaakt diksap-ijsje ofzo...

Liefs!

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Succes
    Groetjes Kim

5. adi

adi Niet meer actief

Waarom geef je hem geen water of thee als ander drinken? Ik neem aan dat je zelf ook niet de hele dag door sap of fris drinkt. Er zitten inderdaad geen toegevoegde suikers in diksap, maar wel grote concentratie van fruitsuikers, en deze zijn heel slecht voor de tandjes.

Dat met broodkorstje doen ze hier ook. Als ze merken dat ze te grote stuk hebben afgebroken, spugen ze deze weer uit. Ik heb in het begin ook bovenop gezeten als ik de broodkost gaf, maar langzamerhand wen je eraan, ik vertrouw nu op dat het goed gaat.
    Ik geef ze soms een lang dun stukje paprika als tussendoortje. Ze vinden het reuze interessant om daar op te knabbelen en zijn echt een kwartiertje zoet. Je kunt ook komkommer oid geven (heb ik nog niet gedaan). Babykoekjes kunnen natuurlijk ook, Liga, Nijntjekoekjes, rijstwafels enz.

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef Danique alleen water en slappe thee te drinken tussendoor, wil bewust geen diksap of andere zoete sapjes geven, dan went ze er tenminste ook niet aan.

Liga tweede stap koekje of een rijstwafel kun je ook als tussendoortje geven

Toetje geef ik ook niet, ze krijgt hier nog steeds 3 flessen opvolgmelk per dag, dan vind ik een toetje niet zo nodig eigenlijk

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!

Deel Deze Pagina