Weet iemand een leuk bordspel wat geschikt is voor een peuter van 3,5 jaar? Ik zie van alles online maar vind het zo lastig kiezen.
Als je specifiek een bordspel zoekt: Knappe koppen Maar hier is Uno junior op dit moment favoriet (zoontje is 3 en 5 mnd)
Haba boomgaard is hier ook leuk maar wel al een beetje simpel. Eenhoorn fonkelglans vinden ze ook geweldig. En Uno is uiteraard altijd een succes, maar niet echt een bordspel.
Kinderen van Catan. Mooie houten poppetjes en huizen. Ziet er leuk uit. Makkelijk uit te leggen en onze zoon vond het leuk.ik weet niet of hij nog leverbaar is anders via marktplaats. Max de kat speelde ze bij ons in groep 1. Is een coöperatief spel. Haba spellen zijn vaak ook leuk. Net als djeco spellen die zijn ook mooi. Regenwormen junior is ook leuk. Doolhof junior al is die misschien nog wat lastig.
Knibbel knabbel knuisje is hier echt een hit https://www.bol.com/nl/p/knibbel-knabbel-knuisje-nl-fr-kinderspel/9200000095299661?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Bunny hop en eenhoorn flonkerglans zijn hier ook favoriet bij bijna kleuter. En paw patrol doolhof, maar dat komt ook door dat het paw patrol is
Haba boomgaard (de grote normale) Berehonger Knibbel knabbel knuisje Carcassonne junior Kleurentorentjes Haba eenhoorn flonkerglans Haba lucky lang langhals Uno junior Smartgames
Eenhoorn Flonkerglans is hier favoriet, speelt ze het liefst elke dag (3,5 jaar). We hebben ook de grote spellendoos van Haba en daar zitten ook veel leuke spellen in. Wat klassiekers zoals kwartet, memory en een variant op mens-erger-je-niet, maar ook nieuwe spellen. Die speelt onze peuter ook heel graag.
Ik speel al heel veel spelletjes met onze 3.5 jarige, favoriet zijn; - Carcasonne junior - Stratego junior (nog een beetje moeilijk, speelt hij vaak met iemand mee. Maar hij is wel heel fanatiek en kan goed onthouden wat de tegenstander heeft staan) - mens erger je niet, we helpen hem dan wel een beetje met tellen enzo. Maar het gaat al hartstikke goed - memory
Is Carcassonne junior al goed te doen voor een 3,5 jarige? Ik vind Carcasonne zelf erg leuk dus zou leuk zijn dat ook met ons zoontje te kunnen spelen.
Ja vind ik wel. We hebben ook een zoontje van 5, dus de van 3 hobbelt er wel een beetje achter aan in die zin. Maar ik vind het een erg leuk spel en met wat hulp is het zeker goed te doen. Die kaartjes zo neer leggen dat de weg doorloopt vindt ie al heel leuk en poppetjes zetten. Soms zeg ik dan: je kunt hem ook hier neerleggen, dan kun je een poppetje neerzetten. Soms luistert hij en soms niet, ook prima Ik heb het spel trouwens ooit best goedkoop bij Kruidvat gekocht, die hebben het soms in de aanbieding.
Wat een leuk topic! Het Tikkertje spel van Kikker (alleen nog tweedehands te vinden volgens mij) of van Woezel en Pip wilde ik nog toevoegen. Dat is een soort mens-erger-je-niet maar dan voor peuters/kleuters. Gaat hier al wel goed met 3,5 jaar!
Onze net 4 jarige vindt bunny hop, spookslot, kroko loko , catan junior, monopoly junior, concept kids dieren, memory erg leuk. Ook hebben we haar gister het kaartspel pesten geleerd. Was ook een succes.
Kroko Loko, poepie knor, Vince veelvraat, er zit een yeti in mijn spaghetti, egeltje plop, visjes vangen, kleuren bingo doen het hier vanaf 3,5 jaar erg goed