Hi iedereen ik ben mama van mijn eerste kindje dus ik heb nog niet echt veel ervaring. Nou zou ik graag jullie mening willen weten betreft zijn laatste avond fles. Mijn zoontje is 9 weken en zijn voedingschema is als volgt : 7:00 180/6 11:00 180/6 15:00 180/6 19:00 180/6 en om 23:00 180/6. Ik moet hem voor zijn voeding van 23:00 altijd wakker maken maar hij drinkt zijn flesje wel keurig netjes leeg. Wat kan ik het beste doen hem door laten slapen en kijken wanneer hij wakker wordt dan wordt het een nacht voeding. Wel wordt hij altijd rond 02:30 wakker ondanks dat hij om 23:00 voeding krijg. Hij heeft dan geen honger maar wilt dan lekker zijn speentje en slaapt meestal gewoon weer door tot de volgende ochtend. Graag hoor ik jullie mening
Hoi hoi, 9 weken is nog wel klein om hem weg te laten denk ik...en denk dat je dan inderdaad een nachtvoeding krijgt...persoonlijk zou ik liever s'avonds een fles geven dan s'nachts...hihi en hij drinkt hem lekker op dus dat geeft wel aan dat hij hem wel nodog heeft denk ik.... Succes!
Had je vraag verkeerd begrepen denk ik. Vanddar de boel gedelete. Ja, ik zou hem wakker maken. Jij en hij allebei een goede nacht. Op een gegeven moment merk je vanzelf dat wakker worden erg veel moeie gaat kosten. Dan is het tijd zat om het schema eens om te gooien
Voor mijn meisje hebben we ongeveer hetzelfde schema. Mijn meisje is nu 13 weken en haar maak ik ook steeds wakker voor de laatste fles. Ik zou haar die fles blijven geven totdat ze bijvoeding goed gaat eten of dat je meer in de flessen gaat doen per voeding. Bij F.ay hou ik het tot 6 maanden bij 5 voedingen van 180/6.
ik heb bij mijn kids ongeveer hetzelfde schema en probleem gehad als jij. ze waren alleen iets jonger, 6wk en 4wk. wij hebben ze vanaf dat punt gewoon door laten slapen.en dat ging eigenlijk meteen prima, het waren en zijn nog steeds slapers van 7 tot 7, hihi. ik heb ze vanaf de geboorte de fles gegeven, maar ik gaf ze volgens mij elk 3 uur een fles..
Mijn dochtertje is tien weken maak ik iedere avond om half elf wakker en slaapt dan door tot ongeveer zeven a acht .. Vind het eerst wel best zo ze zijn nog zo jong..
Ik lees even mee...ik zit ook zo met dat dilemma..meisje is morgen 10 weken..de laatste week heb ik haar niet meer wakker gemaakt voor de late fles..de eerste dagen ging dat prima en sliep ze tot 06:00.. De laatste nachten komt ze weer om 03:00 voor een fles..ze heeft het dus wel nodig blijkbaar..alleen, toen ik haar nog wakker maakte om 23:00 kwam ze ook gewoon 's nachts.. Ik weet het nu dus ook even niet meer..wakker maken om 23:00 of door laten slapen en dan een nachtflesje geven.. Lastig he! Aan de ene kant denk ik; laat haar maar zelf regelen, maar aan de andere kant zijn hele nachten slaap ook wel erg lekker.. (en ben ik dus bang dat ze na 23:00 ook nog voor een nachtfles komt..en dan dus ook te veel voeding binnenkrijgt..).. Misschien vanavond toch maar weer eens wakker maken..
Misschien flessen wat ophogen en dan de laatste laten vallen. Of de laatste en eerste fles wat ophogen. Wij hebben het niet gedaan. Maar bij ons dronk ze dus niet als we der om 23.00 wakker maakte.
Ik zou de flessen zeker niet ophogen.. Dat is wel errug veel voor zoon klein hummeltje! Ik zou gewoon lekker doorgaan zoals je t nu doet... 4 flessen is wel een beetje weinig voor zoon klein kindje.. Je kan je kindje die laatste fles ook slapen geven anders.. Dan hoef je je kindje ook niet wakker te maken
Wij hebben de fles rond 9 weken wel laten vervallen. De fles die hij ervoor kreeg hebben we toen iets verlaat (naar 19.30 uur). Toen maar kijken wat hij deed.. Hij heeft netjes de nacht doorgeslapen! en sindsdien.. (even afkloppen) altijd doorgeslapen. Hij komt nu rond 18.30 weer.. Ik zou het gewoon eens proberen..
Ik heb gisteren de 5 flessen gedurende de dag aangeboden..laatste fles om 20:30.. Maja, vannacht kwam ze gewoon weer om 02:00.. Ik blijf het maar gewoon even zo doen, denk ik..vind het zoooo sneu om haar wakker te moeten maken.. (slapend een fles geven? Hoe doe je dat? Als ik haar uit bed haal, wordt ze evht wel wakker..).. Ze drinkt ong. 180 gemiddeld per fles, dus ze zou met 5 genoeg moeten hebben..(maja, tis een hongerlapje..).. Stiekem had ik gewoon de hoop dat ze, net als haar zus, met 7 weken zou doorslapen.. Helaas pindakaas!! Haha..maar hoop toch dat ze het doet voordat ik weer moet gaan werken!
Mijn dochtertje moesten we ook iedere avond wakker maken, hebben haar nu 3 avonden achterelkaar laten slapen en ze sliep gewoon door tot 06.45/07.00u Maar ze wil nu wel om de 3/3,5u gevoed worden.
@anna84 misschien een flesje later geven? Rond 22:00/23:00 of voeding voor hongerige babys ? ik maak mijn zoontje wel wakker rond 21:30 en als ik vrij ben laat ik hem slapen en komt hij zelf rond 23:00. Hij heeft vannacht voor er eerst na zijn laatste fles van 23:00 doorgeslapen tot 06:30! Daarvoor werd hij altijd 2:30 wakker kreeg toen geen fles maar speentje. Ik heb een erg hongerig kindje kan niet wachten totdat ik met de rijstebloem kan beginnen!
waarom geef je niet gewoon om half elf dan kun jezelf om elf uur lekker na bed .. dit doe ik wel !! laatste fles gaat er vanzelf wel af !! wees blij dat ze snachts niet meer komt!! geniet ervan!
Hoe blij ik gister zelf was dat hij heeft doorgeslapen was dus maar voor korte duur ahahah vannacht gewoon om half drie wakker maar goed speentje erin en weer verder geslapen hihi maar je moet toch weer ff wakker worden
Ze krijgt altijd de laatste fles forte voeding..gisteren heb ik haar om 23:00 uit bed geplukt, niet verschoond, dus 'slapend'. Ze heeft geslapen tot 05:45, daarna heb ik haar wel weer gewoon in bed gelegd.. Dan maar even zo. Ik hoop nu wel dat het zo blijft, maaja, we zullen zien!
Mijn zoontje kreeg altijd de laatste fles van.papa zo rond half 1 voor hij ging slapen. En tot hij 22 maanden was kreeg hij rond 11 fles normale warme melk als ik.hem ging verschonen. Was hij zo aan gehecht. En ik vond niet erg even lekker in ons bed tutten samen
Onze dochter dronk haar fles niet leeg als ik haar savonds wakker maakt en sliep daarna slecht weer in, dus ik liet haar gewoon snachts komen. Totdat ze opeens niet meer kwam (toen was ze 3 maand)... En even later kwam ze weer wel, toen op advies van t cb met 3,5 maand pap in de 4e fles en met groente/fruit begonnen. Nu slaapt ze weer door...
Mijn zoontje van 9 weken drinkt 200cc . Dus probeer het wel echt op 5 voedingen te houden , Zijn laatste fles krijgt hij rond 6/7/8 uur . Dan komt hij rond 2 uur weer en dan 6 à 5 uur . Ik kan hem ook wakker maken rond 11 uur maar dan ben ik bang dat hij alsog rond 2 uur komt en daardoor teveel voeding binnen krijgt . Maar wie weet slaapt hij wel door als ik hem wakker maak rond 11e . Zie nu dat jullie het ook allemaal doen en het toch goed gaat dus ga het ook is proberen . Ik laat hem in iedergeval vaak liggen en zelf komen .