paar vragen over lutaele fase

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Suzanne68, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Na mijn laatste mk heb ik weer wat nieuws.....de fase tussen mijn ei en het ongesteld worden is heel kort....Ik had de 28e een positieve ovutest....dus op zijn vroegst de 29e een eisprong.Nu begin ik vandaag alweer lichtroze te verliezen (de vorige cycli ook zo snel) Maar hoelang moet ik mijn luteale fase rekenen?Moet ik het beetje rozeverlies al als einde fase zien?Want dan zit ik op dag 8 nu na eisprong.Of gewoon vanaf het eerste helderrood,want dan ga ik de 11 dagen nog wel halen.
    Wie heeft dit nog meer gehad na een mk?En heeft dit zich vanzelf hersteld?En kan een korte lf een oorzaak zijn van een mk,vanwege de te korte innestelingsperiode?Want de cyclus voor mijn 2e mk was ook maar 23 dagen en daarna was ik gelijk weer zwanger....dus misschien ook wel in een korte cyclus...
    En wie heeft ervaring met het slikken van monnikspeper?Om de lf te verlengen.
    En nu de vraag der vragen.....zou het misschien kunnen dat ik hierdoor vorig jaar 3 mken heb gehad?
    Het zijn iets meer dan een paar vragen geworden.....ik weet ook niet of het hier goed staat,maar dan wordt het vast wel verplaatst.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoi Suzanne,

Antwoord op al je vragen heb ik niet, maar misschien wel op een aantal.
    Mijn luteale fase is ook kort en wij lopen nu bijna een jaar in het ziekenhuis, oa hiervoor. Volgens mijn gyn is het niet keihard bewezen dat een korte luteale fase een belemmering zou zijn om zwanger te worden, maar theoretisch lijkt het wel aannemelijk. Minimaal wordt 9 dagen aangehouden. Je moet rekenen vanaf de dag dat je menstuatie echt doorzet. Een beetje 'voordruppelen', bruin of lichtrood, moet je dus niet meenemen in je telling.
    Ik spuit nu sinds een half jaar Pregnyl om mijn luteale fase te rekken. Dit werkt behoorlijk goed bij mij. Helaas nog niet zwanger. Maar dat komt wellicht doordag wij een dubbel probleem hebben: mijn man heeft minder zaad dan 'gemiddeld'.
    Ik hoop dat je iets kunt met deze informatie.

Groet, Ellen

3. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Merah.....bedankt voor je reactie....ik heb er heel veel aan.

Deel Deze Pagina