Wie heeft ook cytotec ingebracht met termijn vanaf 9 wk

Discussie in 'Miskraam' gestart door stess82, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou vandaag de curretage krijgen maar het leek de gyn beter eerst de abortuspil ( mifegyne) te nemen en dan morgen de cytotec. Dan volgende week misschien de curretage.

Maar ik durf niet. Ik heb het eerder gedaan met een termijn van embryo 6.5 weken en dat was een hel. Zóveel pijn gehad en weeën. Hoe moet dit nu met foetus 9.2 weken (!!) (Ik schijn nu 11 weken op weg te zijn met de zs)

Ik vind het echt heel eng. Kan je ook eerst 2 tabletten inbrengen en dan een paar uur later weer 2? Of is dan het effect weg?
    Ik zie er echt vreselijk tegenop, terwijl ik ervook graag vanaf wil.

Wie heeft ervaring dan kan ik ne n beetje voorbereiden.

2. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ik heb nog geen ervaring maar ik ga vanavond beginnen met mijn eerste tablet in te nemen en dan morgen de 4 tabletjes inbrengen!
    Ik vind het ook echt super spannend..
    Ik wil je even heel veel sterkte wensen!

3. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Jeetje, wat balen dat het nu allemaal anders gaat dan gedacht. Ik heb dezelfde combinatie gehad als jij, bij mij was het hartje met 8+4 gestopt en met 11+3 is de vruchtzak losgekomen. Van de mifegyne heb ik niets gewerkt, de misoprostol werkte bij mij binnen een uur. Toen voelde ik mijn buik gaan trekken. Na ongeveer twee uur veegde ik bloed af en kreeg ik echt krampen. Na ongeveer 3,5 uur trok ik her even slecht, voor mijn gevoel had ik weeën en die kwamen om de minuut. Mijn man heeft toen warme kruiken en flessen met heet water in ons bed gelegd en dat hielp enorm. Nog geen vijf uur na het innemen van de misoprostol kwam het vruchtzakje. Ondanks dat ik het pijnlijk vond was het toen wel heel fijn dat ik het op kon vangen en toch een beetje afscheid kon nemen. Ik hoop het natuurlijk noooooooit meer mee te hoeven maken, maar als het zou moeten zou ik dit wel weer doen. Zoals je weet ben ik helaas niet schoon, maar het grootste deel is dat wel. Volgens mij moet je de tabletten wel echt in één keer inbrengen. Ik zou zelf ook bijna denken dat als je dat niet doet het alleen maar langer duurt, maar dat is maar een gedachtegang hoor.

Heel veel sterkte met je beslissing meis, het is allemaal gewoon k*t.

4. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi HP, ik wilde je net nog n berichtje sturen in het andere topic. Maar heb je de curretage vandaag gehad of krijg je 'm morgen?
    En dankjewel nog voor de uitleg, ik weet dat het beter is zo maar die weeën....ik vond het erg tegenvallen. Maar ik ga het doen nog even mentaal op voorbereiden.
    Was het allemaal maar achter de rug voor ons allemaal.

5. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi! Dankjewel, maar jij ook hier? Wat verdrietig! Na dat termijn verwachte ik het niet echt meer had jij dat ook?

De gyn zei tegen mij wacht als je wilt maar tot in het weekend want ik kan vlgde week vrijdag pas terecht maar ik ben nog even aan het nadenken erover. Maar ik moet er gewoon vanaf dus ik zal wel moeten.

Spannend morgen en jij ook heel veel sterkte!

6. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Jaaa, Helaas wel!
    het is zo zonde inderdaad. Je kwam steeds dichter bij de 12 Weken en dan ; boem alles weg! En je kunt je het dan niet voorstellen dat je in zo'n situatie terecht komt, maar ineens zit je er midden in!

Je krijgt dan volgende week vrijdag de controle echo?
    Ik aankomende dinsdag al..
    Heb gister de bevestiging gekregen dat het echt mis is, vanmorgen gebeld dat ik vanmiddag al in het zkh terecht kon. Echt heel fijn!

Ik weet dat ik er niks aan heb kunnen doen, de miskraam, maar toch haal ik hier mijn positieve lessen uit!
    In de zin van dat ik weer even weet wie en wat ik allemaal heb! En hoe trots ik ben op mijn gezonde kids..

Nogmaals heel veel sterkte! We komen er wel

7. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #7 skye81, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt: 15 okt 2015
    sterkte, hier helaas bloedverlies en game over..

Nu mijn handtekening aanpassen...zo jammer

8. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nogmaals heel veel sterkte! We komen er wel[/QUOTE]

Ja heb ik ook, ineens zo trots op mijn gezin. Was ik al maar nu besef ik het heel erg!

Mijn gynaecoloog is een week op vakantie. Dus ze zei van neem je tijd en kies n dag uit en dan checken we het vrijdag weer. Alles ten goede denk ik dan maar. Misschien is alles er tegen vrijdag weer uit.
    En bizar idd dat je dan ineens in zo'n situatie zit...heel jammer maar het is niet anders.

Sterkte met de pilletjes morgen!

9. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Het is idd niet anders.

Dankjewel, heb net de mifepriston ingenomen.
    Voel niet zoveel..
    Ben nu aan het twijfelen of ik de tabletten morgen avond of zaterdag ochtend in zal brengen? Het begint al vrij snel te werken namelijk en ben bang dat ik dan vrij weinig nachtrust krijg als ik het savonds doe..

Weet je al wanneer jij ze inneemt? Jij ook alvast sterkte met de pilletjes!

10. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, denk ergens eind van het weekend. En ik heb het de vorige keer overdag gedaan anders ben je idd je nachtrust kwijt...Dat is zeker een overweging waard.

Sterkte meid!

11. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ow nee Skye, wat erg :(. Heel veel sterkte.

12. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ik krijg hem morgen, nog één nachtje geduld. Die weeën zijn ook vreselijk. Een hele dikke knuffel en veel sterkte voor jou. Ik hoop zo dat we elkaar allemaal ook nog eens gewoon mogen feliciteren en de een lief klein moppie in onze armen mogen sluiten. Word zo verdrietig dat er zoveel meiden hier in (nagenoeg) hetzelfde schuitje zitten.

13. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Hi meis,

Pfff heftig!! Naast het lichamelijke is het emotioneel natuurlijk ook nog hartstikke zwaar. Mijn ervaring is dat de tijd die je zwanger bent niet altijd wat zegt over de pijn met cytotec. Ik heb het een keer gehad toen het vruchtje met ruim acht weken is gestopt met groeien.
    Ik was toen ook 11 weken. Ook heb ik het onlangs weer moeten gebruiken met 6 weken. Ik was onderhand wel bijna 10 weken zwanger mr vruchtje is toen dus met 6 weken gestopt. Nu was die eerste keer dus veel minder erg dan die tweede keer.
    Eerste keer even heftige krampen, toen kwam alles eruit en het was wel te doen. De laatste keer was echt afgrijselijk..zoveel pijn ook gehad!! Dus de termijn hoeft niet perse iets te zeggen. Soms gaat het wat makkelijker dan andere keren, al hoop ik het ook nooit meer mee te maken. Veel sterkte!!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier gebruikt met bijna 14 weken zwangerschap en nauwelijks pijn gehad, beetje menstruatiepijn alleen. Dat kan dus ook nog.

15. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Jeetje wat een heftge verhalen allemaal.. Veel sterkte! Ik heb de cytotec al een aantal dagen in huis maar ik wacht tot zaterdag. Dan is mijn man ook thuis en hoef ik niet alleen te zijn. Ik zie er enorm tegen op..

16. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel...Paar dagen geleden een vriendin en nu ik ook...ik hoop heel eg dat t dit keer natuurlijk zal gaan ivm het bloedverlies.

Helaas helaas

17. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    :( Sterkte

18. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zucht...ja. Nou iig heerlijk dat je er morgen vanaf bent, hoe verdrietig ook, je kunt weer verder ipv nasleep toestanden.

Heeeeel veel sterkte morgen! We kunnen elkaar vast weer snel feliciteren. Daar moeten we vanuit gaan

19. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik wacht ook tot zaterdag of zondag,

Sterkte!

20. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt?! Jeetje, en dat met dat termijn. Was je ook schoon daarna?

Ik vraag me af of dat komt omdat je al meerdere kinderen hebt...maar ontsluitingsweeen zouden daar in principe niks mee te maken moeten hebben lijkt me...

Deel Deze Pagina