ik ben ziek, en niet instaat om te werken, nu hoorde ik van een bijdrage rond de 342 euro, waarover je een brief zou ontvangen deze maand, maar ik heb nog niets gehoord, ik weet wel van een bijdrage die ik krijg eind december omdat ik ook thuishulp heb. weet u hier misschien meer van?
Beste Zogezegend, Je bent ziek en wilt weten of je recht hebt op de extra tegemoetkoming voor chronisch zieken en arbeidsgehandicapten. Deze regeling (WTCG) wordt door UWV uitgekeerd aan mensen die van UWV een arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangen. Is dit bij jou het geval en voldoe je aan de voorwaarden? Dan heb je inmiddels de tegemoetkoming van UWV ontvangen. Ontvang je geen arbeidsongeschiktheidsuitkering van UWV? Dan beoordeelt het CAK of je recht hebt op de tegemoetkoming. Het wordt dan ook door het CAK aan je uitgekeerd. Actuele informatie over het recht op de WTCG vind je hier. Ik wens je veel sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor uw reactie, ik heb inmiddels ook contact opgenomen met stichting MEE, ik hoop dat ze me even wegwijs kunnen maken, want ik kom er zelf niet meer uit. Nogmaals vriendelijk bedankt.