Toddler bestek

Discussie in 'Voeding' gestart door mejosje, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Korte vraag, voeding gerelateerd.

Is er iemand die hier Toddler bestek gebruikt? Zo ja, hoe bevalt dat?

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ben ook wel benieuwd! Vooral naar het verschil met gewoon bestek..

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    kennelijk gebruikt echter niemand toddler bestek... het is misschien ook wel teveel design dingetje?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee sorry, hier gewoon vanaf dat we met de bijvoeding begonnen zijn hema bestek.

5. adi

adi Niet meer actief

wat is toddler bestek? ;)

Wij hebben hier de 'eerste-hapjes' bestek van Nubby gekocht, maar de grijpgedeelte van de vork en lepel zijn echt veel te dik. Kindjes kunnen daarmee amper iets opscheppen of aanprikken, dus hier meestal gewone kleine lepeltjes/ vorkjes.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  7. adi

adi Niet meer actief

dankje! ik heb het inderdaad nog nooit gezien!

Ik vind dit bestek echt niet makkelijk uitzien, ziet er nog onhandiger uit dan die van mij van Nubby.

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er ook nog nooit van gehoord.
    Maar als ik zo naar het plaatje kijk, zou ik er denk ik ook niet snel voor kiezen. Vooral de vork ziet er onhandig uit.
    Mijn oudste kinderen hebben leren eten met nijntje bestek en jip en janneke bestek. Die laatste beviel het best.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Well, ik kon het toch niet laten en heb het bestek toch gekocht! Zal binnenkort vertellen wat mijn bevindingen zijn :)

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    haha ben benieuwd!

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    nou we hebben het zo af en toe reeds gebruikt... maar het is niet bijzonder ofzo, behalve dan de vormgeving dus. Ze eet er wel goed mee, maar ze eet net zo goed met ander bestek.

Als je het ook wil kopen, raad ik dit alleen aan om het te doen voor de vormgeving. Bestek van 3 euro van de etos/hema etc werkt ook en met een ander klein lepeltje, vorkje gaat het er eigenlijk ook wel in ;)

Groetjes van deze designfreaky

12. adi

adi Niet meer actief

Hihi, dat dacht ik al. Maar kan een kindje we wat opscheppen met dat lepeltje? Het ziet eruit alsof er amper eten op past,

Wij hebben ook kinderbestek van nubby gehaald, en de lepeltjes zijn lekker diep (makkelijk op te scheppan), maar die vorkjes werken voor geen meter, veel te dik en lomp om iets aan te prikken.
    Hier eten ze nu gewoon met simpele gebaksvorkjes ;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dat probleem hadden wij ook met alle babyvorkjes, viel niet mee te prikken. Gebaksvorkjes waren bij ons ook de oplossing.

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Opscheppen gaat prima hoor met het bestek. Het zijn geen grote happen, maar ook niet dat er helemaal niets in het mondje komt. Het is toch echt wel een schepje.

Gebaksvorkjes! Handig... ik gebruik nu ook wel een klein vorkje, maar die is eigenlijk iets te groot. Op al dat babyvorkjes is echt niets te prikken inderdaad... toddler is daar ook geen uitzondering in :)

(tiedelie... gaat vanmiddag langs de blokker of hema om gebaksvorkjes te halen)

15. adi

adi Niet meer actief

hahaha, echt doen hoor. Ik had hier na een paar keer tevergeefs proberen om een stuk aardappel aan te prikken, die babyvork in mijn gezicht gesmeten gekregen van mijn zoontje :D.
    Hij was echt boos! (zo van: zoek jij het maar uit met die rotdingen, ik eet wel verder met mijn handen)

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, wat grappig om te lezen dat jullie het zelfde doen! Ik vind het ook zo onhandig dat al dat kinderbestek wordt verpakt in mooie geschenkdoosjes met meteen een heel bestekje. Ik wil gewoon die vorkjes! Julia heeft trouwens wel een bestekje van Jip en Janneke van de Hema, en met die vork gaat het brood in ieder geval wel goed. Maar ja, die lepel is dan weer zo vreemd breed dat ze die helemaal niet in haar mond krijgt :D En die kan je niet los kopen!

Met gebaksvorkjes wel opletten dat je liefst een breed handvatje hebt. Die van mij zijn zo dun, dat draait steeds in haar handje.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik dacht ook, het wat??? en het plaatje vind ik vooral lachwekkend. nee, hier niet gebruikt. wij hebben gewoon de lepeltjes van het kruitvat en zijn nog zoekende naar een normaal bestek in minivorm.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ziet er wel vrolijk uit, maar geen ervaring mee.
    Heb een paar kinderbestekjes cadeau gekregen, aangevuld met oud kinderbestek van mij vroeger en die goedkope plastic dingen van Ikea, werkt prima. De vorkjes zijn scherp en groot genoeg om eten mee op te prikken. IKEA | Baby | Tafelgerei kinderen | KALAS | Bestek 18-delig 18-delig voor een Euro, haha. Nou, kieper je ze na een jaar in de prullenbak als ze wat zijn gaan slijten door het snijden enzo, hoef je daar ook niet wakker van te liggen.

Deel Deze Pagina