Hallo allemaal, Ik ben op dit moment zwanger van de derde. Ik ben eind Mei uitgerekend. Mijn oudste word in april 4 en de jongste word 16 november 1. Nu zit ik een beetje in dubio wat zouden jullie doen? Een dubbele kinderwagen omdat de jongste dan nog niet veel zou kunnen lopen of gewoon een enkele en de jongste op een plankje laten staan? Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben Grtz Ikke
Je zou ook de baby in een draagzak kunnen doen en dan je kindje van dan anderhalf in de wandelwagen. Zo ben ik het wel van plan. Onze dochter is straks wel wat ouder dan jouw jongste, ze is bij de geboorte van deze baby 2 jr 3 maanden. Ik wil dan de baby in een draagzak zodat zij gewoon in de wandelwagen kan.
Onze oudste wordt in december 3 en de middelste is nu 1,5. En ben bijna uitgerekend van de derde. Wij hebben een duowagen met plankje en vind het ideaal. Nu wandelen we best veel en dan zit de middelste in de wagen en de oudste staat op het plankje. Zodra de baby er is gaat die in de wieg erbij (heb een Donkey die ik dan weer uit ga schuiven). Ik zou echt niet zonder willen!
Ik zou een plankje nemen. Mijn oudste wordt ook 4 in januari en die wil niet meer hele stukken in een wagen zitten, maar kan ook nog geen hele stukken lopen. Zo’n plankje is dan ideaal.
Hier ook gekozen voor een draagdoek. Toen onze tweede kwam was de oudste 1,5. Die zat dan in de wagen of op haar loopfiets. Straks in feb. Komt nr 3 dan is onze tweede 15 maanden. Hij kan dan in de wagen en de nieuwe baby in de draagdoek. Duo wagens vind ik zo lomp en met een plankje zie ik mezelf al met blauwe schenen thuiskomen vandaar onze keus.
Hier gekozen voor een duowagen. Mijn oudste was 1,5 jaar oud toen nummer 2 kwam.. Ik had me echt niet kunnen redden zonder de duowagen! Maar liep ook best veel. Draagzak/draagdoek zelf nooit fijn gevonden. Maar is natuurlijk persoonlijk. Heb destijds mijn Joolz goed kunnen verkopen en een nieuwe Bugaboo Donkey gekocht. Nu kan ik die weer goed gebruiken als nummer 3 komt in december want vind hem als 'enkele' wagen ook super fijn!!
Je hebt ook de GEO van Joolz, die kun je uitbreiden naar 2 'zit/ligplaatsen'. Wellicht handig voor de eerste paar maanden, daarna kun je hem gewoon als enkele wagen gebruiken met een plankje
Bij mij zat de oudste in de wagen en de jongste in een ergonomisch draagzak. Als we met meerdere personen een dagje weg gingen dan ging de jongste in de wagen en de oudste in een buggy.
hier hetzelfde verschil als bij jullie. wij hebben wel een duowagen erbij gekocht. nog geen ervaring want ben in januari uitgerekend. gebruik nu de wandelwagen veel voor boodschappen doen e.d. heb in verleden een plankje (kidsit) gehad het leeftijdsverschil was toen 2 jaar. elke keer als ik stil stond ging mijn dochter van het plankje af... nu het leeftijdsverschil krap 1,5 jaar is. daarom gekozen voor een duowagen. lopen zou te veel/ver zijn en draagzak hier nooit gebruikt wat dat betreft geen ervaring.
Oudste 1jr en 8 mnd town jongste geboren werd. De draagdoek (ergonomische draagzak) gebruikte ik al bij de oudste heel veel en nu nog meer. Voor.wat langere stukken gaat de oudste in de buggy. Ook een meerijdplankje (bugaboo, met zitje) op de kinderwagdn. Die gebruik ik voor kortere stukken zoals even een boodschap doen. Prima combi!
Tnx voor jullie reacties. Draagdoek heb ik idd wel eens gebruikt maar geen grote fan helaas. Daarnaast zal mijn schoonmoeder waarschijnlijk regelmatig met de twee kleinste op pad gaan om de oudste van school te halen ik denk dat het dan toch de duowagen word want ik zie de middelste wel snel van het plankje af springen idd Grtz ikke
Ik raad het zeer zeker aan! Wat een plezier heb ik van dat ding! En idd ook fijn voor oppasoma's, tantes, langere einden, dagjes uit. En ik vind de wagen zowel enkel als dubbel erg prettig. Helemaal niet lomp of onhandig (behalve in de kruidvat )
Dat hangt er vanaf hoe vaak en ver je loopt. Loop je liefst elke dag 3u is een duowagen handig. Loop je alleen "een blokje om" zou ik een plankje en/of draagdoek doen.
ik had een Bugaboo cameleon, maar nu met de 3e op komst een Bugaboo donkey, wat een heerlijk ding! De jongste is nét 2 als de baby geboren word, en die blijft ook echt niet op zo’n plankje zitten. Plus ik doe heel erg veel wandelend, en dan is het wel lekker als ze kunnen zitten als ze willen.
Hoe graag ga je naar buiten, hoe veel 'gedoe' wil je? Mijn kinderen schelen 16 maanden en ik heb na twijfelen toch een tweedehands duowagen gekocht. En ik heb er echt zo veel plezier van , ik kan nu gewoon een stuk wandelen of boodschappen doen zonder dat de oudste ineens geen zin meer heeft om mee te werken. Bied me een hoop vrijheid! Zeker zolang de baby nog niets op de fiets mee kan doe ik alles wandelend en dan is het wel echt heel fijn. Mijn moeder die 1x per week oppast gebruikt 'm ook graag. In supermarkten en winkels past het vrijwel altijd, alleen de kleine paadjes middenin de kruidvat niet maar dat vond ik met een éénpersoonswagen ook al gedoe
Hier steeds 2 jaar tussen de kinderen en bij de tweede en derde had ik een.duosaet van mutsy maar die vond ik niet praktisch. Daarna geen duowagen gebruikt en heb hem toch wel gemist ondanks dat ik onze dochter ook veel in dee draagdoek had. Tussen de 2 jongstre zat 19 maanden en wat ben ik blij geweest met mijn tweedehands dubbele wagen. Die heb ik veel gebruikt, ondanks dat ik de draagdoek ook weer veel gebruikt heb. Nu zit er 4 jaar tussen dus geen duowagen nodig. Ik vind het zeker een aanrader.
Hier dalijk ook 20 mnd tussen nummer 2 en 3. Wij hebben voor de hauck duo wagen gekozen. Is een enkel frame waar je een soort zitje onderop kan klikken. Is dus zowel enkel als dubbel te gebruiken en qua prijs een stuk vriendelijker als bijv. De bugaboo Nog niet in gebruik maar ben er nu al blij mee
Wij hebben een icandy Peach duowagen, tussen mijn middelste en jongste zit 17 maand. Wagen is zowel duo als enkel te gebruiken en is lekker compact en rijdt ook met 2 kindjes erg soepel. Wij hebben hem via marktplaats en zodra de middelste wat groter is verkopen we hem weer en gebruik ik mijn ‘oude’ enkele kinderwagen weer.
Ik ga morgen voor een tweedehands duowagen kijken (ABC zoom), die zowel enkel als dubbel te gebruiken is. Ons zoontje zal zo'n 20 maanden bij de geboorte van zijn broertje of zusje zijn. Een half uurtje lopen redt ie prima, maar in zijn tempo (en dan loopt ie nog snel ook!) zijn we dan nog net niet bij de winkel.. en als ik dan nog de winkel (of meerdere) door moet en nog terug, sja.. dat gaat ie niet redden vooralsnog. Bovendien verwachten wij onze kleine eind dit jaar dus begin van de winter. Dan is het ook niet echt heel fijn wandelen als onze dreumes steeds van een meerijdplankje af zou willen. Heb ook wel de optie dreumes in de buggy, baby in de draagzak overwogen hoor.. Maar met onze zoon ben ik pas na 6 maanden gaan dragen, en zelfs toen vond ik hem nog heel erg klein voor een draagzak (op maat!). Vond het in het begin niet echt veilig aanvoelen zeg maar.. Misschien een kwestie van gewenning hoor.. maar als ik deze gup al vanaf meet af aan in de draagzak zou moeten doen, denk ik niet dat ik daar zelf heel blij van zou worden