Ik waardeer iedereen zijn adviezen! Dat ten eerste en iedereen heeft een andere ervaring wat ook wel fijn is voor mij als leek. Het staat vast dat ik borstvoeding wil proberen te gaan geven, dat ik daar misschien in het begin meer moeite voor moet doen om de kleine goed te laten drinken aan de borst hoort daar dus ook bij. Wel heb ik besproken met mijn vriend en de vk mocht ik om wat voor reden dan ook het te pijnlijk vinden dat aanhappen en er ook een gefrustreerde baby van komt dan wil ik wel over op de fles (liefst gekolfde melk maar anders gewoon kv) Maar dat is op de zaak vooruit lopen en dus staat het vast dat het gewoon borstvoeding gaat worden wanneer er verder geen problemen zijn. Qua speentjes hoor ik in mijn omgeving zoveel verhalen en het is echt maar net waar je je zelf goed bij voelt denk ik. De één biedt liever vaker de borst aan wat kan resulteren in een lopende speen.. De ander geeft gewoon liever een fopspeen wanneer de zuigbehoefte naast het voeden aan blijft houden. En de ander geeft alleen een speentje wanneer de baby bijna ontroostbaar is, ivm verslaafd raken aan de speen. En weer een ander geeft een knuffeldoekje ipv een speen. Ik merk toch echt enorm dat het gewoon ook veel gevoelsmatige keuzes zijn die je afweegt. Waar je je als ouder prettig bij voelt om te doen en waar de baby zich goed bij voelt. Daarom voor mij nu ook heel lastig om te zeggen op borstvoeding na wat ik straks het liefste zou willen.. Omdat ik nu nog geen flauw idee heb, wat voor baby we gaan krijgen. Was eerder heel erg van op alles voorbereid zijn.. Maar dan merk ik dat het huis langzaam aan een winkel wordt met baby spullen en de vraag is maar wat er allemaal gebruikt gaat worden. Wat de voorkeur van de baby is, en ach het is tegenwoordig zo bijgehaald..
Bij de eerste allenaal speentjes gekocht en gekregen...hij heeft nooit een speen gehad en gewild! Ik gaf bij de eerste borstvoeding en toen k over ging op fles dacht ik mijn gekochte avent set te gebruiken. Mooi niet dus. Meneer weigerde alles en ik heB 6 soorten geprobeerd tot dr brown brede hals en die pakte hij. Nummer 2 heb ik ditect flesvoeding gegeven met dr brown brede hals. Gewoon omdat ik goede ervaringen van de eerste had. Gaat heel goed. Speentjes dit keer niet gekocht en de kraamzorg gaf me een Difrax newborn speen. Die pakte hij goed dus toen 7x bijbesteld (voor in kinderwagen, luiertas, bij m’n ouders, beneden, opvang en in zijn bedje) Ik ben het meest content met de tweede keer: speentjes gewoon pas kopen (1 uit box bewaren) tot je kindje er is. En flesjes kun ne evt ook dan jets proberen. Dr brown breed schijnt goed voor bv kindjes te zijn net als avent tommee tippie of Medela calma