Hoi, mijn dochtertje is nu 10 weken en ik geef haar borstvoeding. Dit gaat super goed! We zijn rond 4 weken begonnen met het geven van een flesje. Dit is nooit echt goed gegaan. De eerste keer had ze het flesje héél snel leeg en zette het daarna op een krijsen. Daarna heeft ze nooit meer echt goed uit een flesje gedronken. Ze sabbelt wel wat (zo krijgt ze ongeveer 20cc binnen), maar begint al snel te huilen. Een speentje weigert ze trouwens ook. Ik heb al veel tips geprobeerd. We hebben speciale flesjes geprobeerd (tommee tippee en breastflow), verschillende temperaturen, net afgekolfd, gegeven door iemand anders (dat ging nog het beste, maar nu eigenlijk ook niet meer), verschillende houdingen, al lopend, aanbieden bij veel honger, maar ook aanbieden wanneer ze gewoon goed wakker is. We blijven nu maar heel vaak oefenen. Ik weet niet meer wat we nog meer kunnen doen...Ik vind het heel vervelend dat ik nooit een tijdje weg kan zonder haar en daarnaast moet ik over een dikke maand weer gaan werken... Nu zit er aan te denken om full time te gaan kolven en geen borstvoeding meer te geven, maar alleen nog een flesje aan te bieden. Zo zou ze uiteindelijk wel moeten, lijkt me. Maar dit zou kunnen betekenen dat ik helemaal geen borstvoeding meer kan geven, dat vind ik heel jammer. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Of nog een goede tip om het flesje aan te bieden? Alvast super bedankt!
Hallo, Wat een lastig probleem. Helaas iets wat heel vaak voor komt. Ik zal je al onze tips sturen. Heel veel zul je al hebben geprobeerd maar wellicht vind je nog die ene die werkt. Ik denk niet dat het zinnig is om volledig te kolven en alleen een fles aan te bieden. Het namelijk geen onwil dat ze de fles niet drinkt maar onmacht. Het drinken uit een flesje is een heel andere drinktechniek als het drinken uit de borst. Het is dus niet zo dat ze niet wil maar dat ze geen idee heeft wat ze met die speen moet. Lees het laatste stukje van het 2de mailtje met tips eens door (ik stuur je er 2). Daarin wat aandachtpunten over het aanbieden van de fles. De ervaring is dat daarin soms net het verschil gemaakt kan worden. In elk geval heel veel succes Ilse