hasenslaapjes!!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door angel522, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel522

angel522 Lid

20 jun 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,hoi!

ik heb een zoontje van 3 maanden.als eerst wil ik ff zeggen dat hij savonds vanaf 20 uur doorslaapt tot rond 4.30, dan halt hij nog net 3 uurtjes en dan is het afgelopen, hij slaapt dan maar hooguit een uurtje, maar meestal een halve uur.hij slaapt in een inbakerdoekje en hij krigt af en toe nutrion tegen spugen.wat kan ik doen daarme hij meer uurtjes over dag slaapt. ook bijvoorbeeld 3 uuren wandelen is voor hem maar net een half uur of uurtje slapen....en in een draagdoek preciese het zelfde....

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Angel,

Je zoontje maakt lange nachten, en is misschien daarom overdag wat meer wakker.

Als je zoontje wakker is, huilt hij dan, of is hij stil. Als hij stil is dan is het niet zo erg dat hij wakker is, maar als hij huilt dan is er meer aan de hand. Hoe is het met eten?? Krijgt hij de borst of de fles? En groeit hij goed?

Heb je al eens gehoord over de puck a baby? Dat is slaapzakje waar de armen van je kindje in zitten. Veel kinderen hebben baat hierbij, en slapen beter.

Graag hoor ik van je...

Groetjes Adrienne

3. angel522

angel522 Lid

20 jun 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo adrienne!
    nou hij krijgt bv, hij groeit heel goed zegt de cb en vedder is hij als die wakker is veel aan het lachen en brabbeln. hij slaapt sinds 2 maanden in de pacco inbakerdoek, gaat inmiddels heel goed, aan het begin was hij eecht aan het protesteren, maar nu lacht hij soms of hij valt in slaap zodra ik hem in het doek doe.

ik denk soms dat de schuld aan mij ligt. want hij krijgt denk ik teveel de borst, hij kan echt geen 3-4 uurtjes volhouden zonder voeding, en dan het liefst een uurtje drinken, sabbelen,drinken
    ...soms voel ik me echt een melkoe....

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Angel,

Het is in ieder geval positief dat je kindje lacht en brabbelt. Dat betekent dat hij genoeg voeding krijgt, en ook geen darmkrampen heeft.

Verder denk ik niet dat het jouw schuld is hoor, zo te horen zorg je prima voor je kindje. Ik snap dat het lastig is, dat hij overdag zo weinig slaapt.

Als je kindje iedere keer om voeding vraagt, dan kan het zijn dat het zuigbehoefte is en niet echt honger. Je zou eens een fopspeentje kunnen proberen. Misschien wil hij zich in slaap zuigen, en gebruikt de borst daarvoor. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Groetjes Adrienne

5. angel522

angel522 Lid

20 jun 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je antwoord, maar een fopspeen, nee hoor, als hij weet dat die van mij iets veel lekkeres kan krijgen...lach , probeeren bijnaar elke dag, maar dan meestal door mijn man, maar hij wil niet, behalve paar dagen toen we in duitsland bij de omas waren, maar hier wil hij absoluut niet....

en vanmorge ging het ook maar weer ff goed, eerst snachts lekker geslapen tot half 5 ,15 min gedrunken, 2 uurtjes geslapen, 1.5uurtjes wakker en weer 2 uurtjes geslapen, ik hope dat hij dat nou een beetje bij kan houden.....maar wat als hij over een maand naar de opvang moet, smorgens voor 5 uurtjes? zullen ze hem dan gewoon in bed doen en laten huilen? ik ben echt bang dat hij dan boos op mij kan worden omdat ik hem daar in ''slechte handen'' geef.......gr.angel

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Angel,

Ik snap dat je je daar zorgen over maakt, maar dat is pas over een maand. Daar moet je nu nog niet aan denken. Je zit nu in deze fase, maar waarschijnlijk komt er snel weer een ander ritme. Dat verandert iedere keer als je baby nog zo klein is. De voeding verandert dan iedere keer, en daarmee ook het slaapritme.

Als het zover is, dan kun je daar denk ik wel afspraken over maken met de kinderopvang. Ze zullen hem echt niet zo maar laten huilen hoor.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina