Newborn Rock ’n Play Sleeper

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door erwtje, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Hallo kv's,

Aangezien jullie heel wat slaapsituaties tegenkomen, probeer ik mijn vraag bij jullie beantwoord te krijgen.
    Ik heb een gewoon slaapbedje, maar zoek ook nog iets voor erbij. Ik vind de gewone wipper altijd tegenvallen vwb het ergonomische aspect. Nu vraag ik mij af wat jullie vinden van deze hier .
    Wij willen hem gaan gebruiken voor de eerste periode. Ook voor eventueel naast ons bed ipv in het eigen bedje slapen.

Wat is jullie mening vwb de veiligheid en de ergonomie? Zien jullie geen problemen of juist wel?

Ik hoor graag van jullie.
    groetjes
    erwtje

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hallo Erwtje,

Ik heb de foto bekeken. Het ziet er erg leuk uit, maar het is niet helemaal vlak en volgens mij minder geschikt voor de eerste periode. Heb je er al aan gedacht om de kinderwagenbak te gebruiken voor die eerste periode?? Daar liggen ze vlak in en kunnen er in slapen.

Groetjes Adrienne

3. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Hoi Adrienne,

Bedankt voor jouw reactie. Mag ik vragen waarom vlak beter is dan wat licht hellend. (dit wordt doorgaans geadviseerd voor refluxkindjes, dus echt slecht kan het niet zijn...toch???) De kinderwagenbak hebben we iid bij de eerste ook gebruikt, maar heb altijd gedacht dat een afgesloten rand slechter was voor de luchtcirculatie.

Ik ben echt een leek, maar wil graag gewoon het beste voor mijn kind, dus ik waardeer jullie deskundigheid enorm ;)
    Als jullie vinden dat de kinderwagenbak volstaat dan wordt het dat ook bij onze tweede :)

Bedankt iig voor het meedenken!

gr,
    erwtje

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Erwtje,

Het klopt dat licht hellend wordt geadviseerd voor refluxkindjes, maar dan is de ondergrond wel helemaal vlak. Alleen het hoofdeinde wordt dan omhoog gezet door een paar boeken onder de poten van de wieg of bedje, en bij een zitje zoals de Newborn rock and play sleeper is dit niet het geval. Daar ligt de baby niet met een rechte rug.

Natuurlijk is dat beter dat het goed ventileert. Maar voor de eerste tijd op je slaapkamer kan het geen kwaad hoor, om je je baby in de wagen te laten slapen. Eventueel kan de box ook een goede tweede zijn, maar dan mogen er niet teveel prikkels zijn door lawaai.

Groetjes Adrienne

5. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Het is mij helemaal duidelijk.
    Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

gr,
    Erwtje

Deel Deze Pagina