Hallo, Doordat mijn zoontje melkallergie had waren we 1 jaar terug naar de dietiste geweest. Er was net een studie afgerond waarin bleek dat moeders die probiotica drinken de kans op een baby met allergie konden verminderen. Aangezien er in de familie van mijn man eczeem voorkomt en al een kind heb met melkallergie leek het me verstandig (of het wel of niet invloed heeft) om probiotica producten in te nemen. Ik doe nu dus ook verschillende probiotica producten innemen (zoals Yakult,activa...). Alleen nu was mijn vraag: Ik weet niet meer hoe oud mijn zoontje was, maar op een gegeven moment tijdens de borstvoeding van mijn zoontje begon ik yakult te drinken (daarvoor had ik het nooit gebruikt). En mijn zoontje zijn ontlasting was helemaal ontregeld en heel anders dan normaal. Nu komt de datum van mijn bevalling dichterbij en zit ik te denken, zou het baby nu gewend zijn aan die probiotica producten en kan ik het dus door blijven gebruiken of verwachten jullie dat ook deze baby nu last van zou kunnen krijgen als ik probiotica producten blijf gebruiken tijdens de borstvoeding.
hoi, omdat je nu al bezig bent met deze produkten is je baby eraan gewend en geeft het zeer waarschijnlijk geen problemen straks. Gewoon ermee doorgaan na de bevalling. Ik heb goede verhalen gehoord van vrouwen die dit gebruikten bij allergie in de familie/eczeem, kinderen deden het daar goed op! Mirjam