paard en ontlasting

Discussie in 'De lounge' gestart door Patty82, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Ik zie het ook niet voor me, maar kan me wel voorstellen dat het heel vervelend is als het steeds gebeurd... Zou de gemeente bellen over hoe en wat; misschien kunnen die de straat wat vaker schoonmaken?

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als het alleen al niet meer midden op de weg ligt, maar in de berm zou het al een grote verbetering zijn. Wij wonen in het buitengebied zonder opruimplicht, maar als mijn hond midden op het zandpad poept dan laat ik het toch ook niet zo liggen, dan zorg ik er ook voor dat anderen er geen last van hebben (ook wanneer ik een keer geen zakje bij me heb dan zoek ik een oplossing) Waarom elke keer het excuus van het is lastig? Als het lastig is dan moet je geen buitenritten gaan maken. Het feit dat het voor jou lastig is is geen excuus om er iemand anders dan maar mee op te zadelen. En misschien dat ik er wat te zwart wit in ben, maar als je vanaf het voorjaar tot het najaar bijna iedere dag grote hopen paardenpoep voor je deur vind (kennelijk vinden ze het prettig om het bij ons voor de deur te doen omdat het een stukje is waar ze in moeten houden ivm een s-bocht), dan ben je het wel een keer zat...

BabyFG, chrystel73, Fuddey en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dus eeeeuhmmm... hoe zie jij het dan voor je? Laat je die grote hoeveelheid mest gewoon maar voor iemands deur liggen? Dat vind ik belachelijker dan het bv in de berm scheppen, van mijn part na de rit even met fiets en schep op pad. Hier rijden ze met een kruiwagen, want geen berm, maar ‘t is maar een klein stukje (2 straten ongeveer), dus prima te doen.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113

Tja dan moet niet met je paard door de bebouwde kom rijden.
    Dus omdat een hond kleiner poept moet de eigenaar het opruimen en omdat een paard groot is mag hij er schijt aan hebben.

En paardenmest is toch niet geheel onschuldig ivm tetanus meen ik me te herinneren.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als ruiter is het wel zo netjes om even af te stappen en de drol in de goot/berm te vegen met je laarzen. Dat is wat ik dan altijd deed :)

6. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Het gaat hier om een prive-weg waarbij alle bewoners die aan de weg wonen eigenaar zijn. Er is geen recht van overpad en er rusten geen erfdienstbaarheden op de weg. De ruiters rijden over het fietspad en bij het begin van onze straat kiezen ze er voor om de straat van ons in te rijden om aan het eind van onze straat het fietspad weer op te gaan. Paralel aan onze straat is er dus gewoon een fietspad waar ze overheen kunnen.

De dagen dat ik thuis ben, en ze lopen langs gebeurd er niks. Maar als ik er niet bent, ligt er een hoop paarden stront. En het spoelt dus niet even weg. Zelfs met meerdere emmers water blijft het gewoon liggen. En ik verwacht niet dat je meteen afstapt, maar wel dat je het aan het einde van de rit gewoon netjes komt opruimen.

En het is niet alleen poep, de vorige keer lag er bloed inclusief stolsel in. Lijkt me niet heel gezond.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Dan zou je moeten overleggen met de mede eigenaren en met de gemeente (je kunt melding maken van overlast).

Als jullie eigenaar zijn kan je dit dus ook verbieden. Een bord neerzetten of een versperring voor paarden (er zijn speciale roosters).

En een paard is niet vergelijkbaar met een hond. Je kunt niet zomaar even afstijgen en met een schep in de weer gaan. En bij buitenritten maak je soms lange afstanden. Dan is even terug fietsen niet altijd een optie. Soms kan afstappen zorgen voor onrust bij het paard of gevaar voor mede weggebruikers.

Ik begrijp dat het voor bewoners heel vervelend is. Waarom hang he geen bord op? Of spreek je ruiters aan?

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Als er een fietspad als alternatief is zou ik inderdaad kijken of er een bord geplaatst kan worden dat hier geen paarden mogen lopen.

Deel Deze Pagina