Morgen heb ik een afspraak bij een sportschool hier. Dure tent, 62 euro per maand, maar dan wel onbeperkt fitness, groepslessen, yoga, sauna en zwembad en van 08.00 - 22.00 open (weekenden iets korter). Waar moet ik op letten? Zelf vind ik de begeleiding erg belangrijk. Ik ben altijd fanatiek sporter (vooral hardlopen op niveau) geweest maar na de laatste zwangerschap en bevalling ben ik nooit meer pijn vrij, ondanks fysio. Veel onderrug- en bekken klachten waarbij fysio slechts tijdelijk helpt. Voor nu wil ik spierkracht en conditie opbouwen, zodat ik over een tijd een sport/lessen kan gaan doen die ik echt leuk vind. Ik hoef niet af te vallen, heb een bmi van net 20. Hebben jullie tips? In het verleden heb ik bij fit for free gezeten. Ik voel me altijd ongemakkelijk in mijn eentje tussen allemaal fitboys/girls of juist tussen mensen die eigenlijk niets te zoeken hebben daar (omdat ze alleen irritant doen en naar vrouwen komen kijken). weet ook nooit waar en hoe te beginnen, tot hoever ik kan gaan qua pijn en hoe ik moet opbouwen ivm zwakke onderrug en bekken (overactief). Hoop zo dat ze hier echt de tijd en kennis hebben die ik nodig heb!
Hier hebben ze echt kennis van zaken, plus een fysiotherapeut die ook heel goede adviezen geeft bij bv rugklachten. En ze weten hier ook heel goed wat ze moeten vragen etc. Toen ik voor advies en rondleiding ging, werd echt duidelijk in kaart gebracht wat ik wilde, waar ik last van had en dus heel helder hoe ik daarmee aan de slag kan. Samen een trainingsroutine opgesteld en het is heel laagdrempelig, dus bij vragen kan ik meteen naar iemand stappen die het uitlegt. Qua van die super fitte figuren valt het hier énorm mee! Ook echt nooit het gevoel gehad dat er mensen liepen te gluren ofzo, absoluut niet. Zwembad hier helaas niet, zou ik wel willen!
Ik zou vooral afgaan op je gevoel, hoe voelt de sfeer daar, voel jij je er op je gemak Ik heb in t verleden ook bij een fit4free gesport en voelde me nooit thuis daar en altijd bekeken en beoordeeld zeg maar door t volk wat daar kwam...... Toen ben ik ook naar een duurdere (en goede) sportschool gegaan en daar was t zoooo anders. Ja daar lopen ook zwaar afgetrainde figuren rond, maar ik voelde me nooit zo bekeken en beoordeeld als bij fit4free t geval was. Mentaliteit was gewoon anders ofzo. Veel fijnere sfeer en sowieso meer persoonlijke begeleiding enzo. Daar kreeg je in principe je eigen trainer erbij die ook geregeld contact met je opnam en dan vroeg of je schema nog naar wens was, of alles goed ging, of er iets aangepast moest worden etc. Ik zit nu na de verhuizing ook weer bij een duurdere sportschool, heb nu alleen een onbeperkt yoga abonnement (al staat dat nu stil vanwege BI, in augustus wordt mn abo weer geactiveerd en ik kan al echt niet wachten!). In mijn ervaring loont t wel een goede fijne sportschool. Dan ben ik niet alleen sponsor maar ga ik er ook echt met veel plezier heen
Ik heb niet persé tips ofzo (sorry want daar vraag je wel om) maar ik sport nu sinds vier maanden bij een duurdere sportschool. Ik ben blij dat ik deze “investering in mijzelf” maak want ik ga ook echt sporten en geniet er ook van. Zoveel beter dan zo’n plek waar je niet weet wat je moet doen dus maar lukraak gaat trainen. Ik heb zelf ook bekkenklachten (jongsten zijn bijna zeven dus zwaar balen dat ik er nog steeds last van heb) maar hier is er ook een fysio die meekijkt en wordt er qua oefeningen meegedacht. Gewoon fijn.
Vraag jezelf oprecht af of jij tijd en zin hebt in onbeperkt sporten. Ga je ook echt blijvend gebruik maken van al die faciliteiten? Vaak zit je er minimaal een jaar aan vast. Ik zou dat zelf niet willen. De meeste mensen gaan veel in het begin en daarna niet of veel minder. Ik zou alleen maar iets willen dat je gewoon op kunt zeggen.
Als je zo veel lichamelijke klachten hebt die steeds niet over gaan, zou ik gaan sporten met een personal trainer.