mijn buurman heeft sinds een jaar of vijf een invalideparkeerplaats voor zijn deur. we wonen in een rustige wijk waar iedereen min of meer zijn "eigen" plek voor de deur heeft. Hij heeft alleen zijn plekje voor de deur met zo'n invalidebord + kruis erop. Nu schijnt dat je zo'n plek krijgt op het moment dat je invalide bent - of slecht ter been. Hij is slecht ter been en heeft hem daarom gekregen. Er moet dan bewezen zijn dat hij niet meer dan 100 meter kan lopen. Maar hij loopt iedere dag een groot ronde (circa 400 meter) met de buren en hun hond mee, en hij parkeert sinds kort de auto aan de óverkant van de stoep. terwijl hij voor zijn deur zo'n kruis heeft staan (en daarmee dus een parkeerplek vrij houdt maar niet benut) Is dit nu niet een beetje onterecht dat er zo'n parkeerplek opgeofferd word maar er niet altijd gebruik van wordt gemaakt? (en voordat er haat reacties komen , ik ben gewoon benieuwd hoe zoiets zit)
Dat je slecht ter been bent, betekent natuurlijk niet dat je op jouw tempo niet een rondje kunt lopen. Dat hij niet op zijn parkeerplaats parkeert vind ik opmerkelijk. Ik zou daar toch eens naar vragen, want het maakt het voor jullie ook moeilijker om te parkeren.
ik ken iemand die heul slecht ter been is maar deze meneer deed in zin eigen tempo toch de 2,5 kilometer lopen met de avondvierdaagse. dus dat wil niet altijd wat zeggen. dat ie hem daar niet parkeert is wel vreemd en zal ik gewoon es netjes vragen aan hem. van he joh, beste piet,, hedde gij zon mooi plekske bij oe eige vur de deur en nou gebruikte gij hem nie. wa is da ammel piet? koffie? zoiets haha
Ik vind het vooral heel raar dat hij een eigen plek beschikbaar heeft, maar er toch voor kiest om verder te gaan parkeren? Kan alleen bedenken dat hij dit zou doen als hij visite verwacht, anders vind ik dat wel heel erg vreemd.
Dat hij hem niet op zij eigen plek zet is inderdaad vreemd zou hem vragen dt te doen en anders bij de gemeenten even een klacht indienen. Wat betreft het lopen , zijn altijd gevaarlijke uitspraken je kan immers niet zien of weten waarom hij loopt misschien is het om te trainen om weer beter te lopen en dus op advies van de behandelaar. Of moet hij elke 100 meter stoppen maar heeft de pijn daarna er voor over omdat hij toch buiten is geweest en sociale contacten heeft gehad
Nja, dat lopen is misschien wel, na het lezen van jullie reacties, kortzichtig geweest van mij. Het vrij houden van die parkeerplek is natuurlijk gek, bezoek of geen bezoek, want die staat op kenteken en niemand mag daar dan toch op parkeren?
Vreemd idd. Maar dat vind ik toch van die invalide parkeerplekken...waarom moet iemand die als je op eigen tempo toch een eindje kunt lopen...misschien gek maar ik snap niet waarom dat dan noodzakelijk is. Zo'n plek vind ik voor iemand die echt afhankelijk van een rolstoel is of iemand die kinderen heeft en zelf wel wat kan lopen maar die kan bv niet achter een kind aan wat ervan doorgaat
nou stel voor bij heel slecht weer of gladheid misschien? hebben ze minder kans hun nek te breken als 1 kilometer verderop. en misschien gaat het lopen de ene dag beter dan de andere?
Sorry niet als aanval bedoeld, maar deze vind ik ook wat kort door de bocht. Misschien is iemand met rolstoel wel veel mobieler (dus hoe gemakkelijk iemand zich verplaatst al dan niet met een rolstoel of lopend) dan iemand zonder rolstoel. Het meest opmerkelijke vind ik idd dat hij er geen gebruik van maakt. En soms wordt er wel eens misbruik van gemaakt. Vandaar dat je ze tegenwoordig echt niet meer zo gemakkelijk krijgt als vroeger. In ieder geval kan je nooit in iemands lijf kijken hoe slecht of hoe goed hij ter been is en wat de reden van zo'n plaats is.
Gewoon de buurman vragen waarom ie zijn auto niet op zijn 'eigen' plek zet. Misschien heeft ie wel een heel logische reden?
Is het met kenteken of vrij pakeren voor invalide? Als het, het laatste is heb je kans dat hij geen meer heeft.
Nee, het is op kenteken. Daarom vind ik het zo raar dat hij hem aan de overkant parkeert overdag zo nu en dan.
Tjee zeg, het lijkt wel of sommige mensen jaloers zijn. Ik heb er een en zal het uitleggen. Ik kan een eindje lopen. Als ik ga winkelen kan ik naar een paar winkels. Soms heb ik amper energie en moet ik wel weer terug lopen. Dit lukt me dan amper, ook al is het in mijn eigen tempo. Dat zien de mensen die me erop veroordelen niet. En dan heb ik het over een goede dag. Dan is het dus fijn om zo'n kaart te hebben. Ik vind het erg flauw om dan de meters te gaan lopen tellen en in te schatten of iemand zo'n kaart wel verdiend heeft. Net als dat je niet in een rolstoel hoeft te zitten ervoor. Geloof me, dat oordelen doet een arts wel, je krijgt zo'n kaart niet zomaar.
Die gehandicaptenkaarten vind ik ook zo irritant, snap het in de meeste gevallen niet.. Hier in de straat heeft een man een kaart en parkeerplaats omdat zijn zoon (met rolstoel) 1 keer in de maand komt logeren. Hij kan hem toch ook wel wat verder duwen.. Mijn ouders hebben ook beiden zo'n kaart, kunnen ze dus ook gewoon gratis parkeren en daarna rustig de stad in. Dat ze mensen nog korting geven omdat ze minder snel zijn, vind ik nog tot daar aan toe.. Ik zie echt meestal het nut niet, daarentegen snap ik wel dat mensen die er recht op hebben het aanpakken, zou ik ook doen Snap dus je irritatie wel, misschien hem vragen waarom hij geen gebruik maakt van zijn parkeerplaats? Waarschijnlijk heeft hij wel een reden?
Zo is het niet in mijn optiek hè. Het gaat mij erom dat iedereen hier sowieso al zijn "eigen" plek heeft en hij zijn plek dus altijd voor zichzelf heeft omdat er een dik kruis op staat... Maar ik snap dan niet dat hij hem aan de overkant parkeert. Dan heb je, i.m.o. ook die kaart niet nodig. Nu worden er dan 2 plekken bezet gehouden ipv 1.
Wij wonen in een super drukke wijk en savonds is het echt een drama qua parkeerplaatsen. De onderbuurvrouw (afhankelijk van krukken en heeft een ziekte / loopt extreem mank en traag) heeft ook een invalide parkeerplaats gekregen voor haar kleine autotje. Ik gun het haar dan ook van harte. Wel vreemd als hij een plek van de gemeente heeft gekregen en er alsnog niet parkeert!
Klopt daar geef ik je ook helemaal gelijk in. Hij kan hem ook prima op zijn eigen plek zetten Maar sommige reacties... Ik ben blij voor jullie dat je het niet begrijpt of je er zelfs aan kunt ergeren
Ja dat is wel een ander verhaal dan! Wij hebben voor ons huis allemaal een parkeerplek. Niet echt van ons dus, maar in de kleine 10 jaar dat ik hier parkeer heeft nog nooit iemand zijn auto voor mijn huis gezet voor langer dan 24 uur. Het is een beetje een ongeschreven regel dat iedereen zijn eigen auto voor zijn eigen huis zet. Eventueel bezoek daargelaten, maar die parkeren aan de overkant van de straat (daar staan geen huizen - wel parkeerplek) Dus in jouw geval snap ik het. Maar bij ons voor de deur is het één groot vraagteken. zet dan je auto op je eigen invalideplek - en niet aan de overkant.
Hoezo irritant? Jullie hebben het voordeel gezond te zijn, zij hebben het voordeel om een eigen/goede parkeerplaats te hebben omdat ze iets mankeren. Welk voordeel heb je liever? Ze betalen gewoon voor die kaart en/of eigen parkeerplaats hè. Maar met eigen parkeerplaats moet je wel daar parkeren ja en geen andere plekken bezet houden want nu iedereen bijna 2 auto's heeft is het overal al druk zat.