Onze condensdroger heeft het begeven. Nu opzoek naar een nieuwe droger maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees zoveel negatieve reacties op een warmtepompdroger. Drogen duurt enorm lang. Ook is de aanschaf flink meer. Nu hadden we een Beko op het oog maar die was niet in de winkel en de verkoper zei dat we dan over 3 jaar er weer staan. Kortom ik weet het niet meer. Wie heeft recent een nieuwe droger gekocht? Wat zou je adviseren en hoelang duurt het voor de was droog is? Het budget is niet heel groot dus een miele valt sowieso af.
Ik heb een Siemens warmtepomp, ik heb hem nu al 6 jaar ongeveer en werkt perfect, rond 2 uur droogtijd voor 'n volle 8 kilo was. Hij is ook nog zelfreinigend dus hoef alleen het water weg te gooien en dat stof filter wat je er zo uit kunt halen. Super makkelijk!
Precies dit. Wij hebben hem nu een half haar ongeveer. Zo blij mee.. droogt enorm goed en ik vind de tijd echt niet heel lang!
Wij hebben een bosch warmtepompdroger, ook zelfreinigend. Als je een andere droger gewend bent, duurt het drogen wel lang natuurlijk. Maar wij hadden hiervoor ook al een warmtepompdroger van AEG, die deed er veel langer over . Uiteindelijk verdient hij zich terug normaal gesproken (de aeg niet, want die was relatief duur, want 1 van de eerste en heeft het niet lang genoeg gedaan). Mijn wasmachine doet overigens ook ruim 2 uur over een programma, dus wat dat betreft, maakt de droogtijd niet zoveel uit, als ik 2 wassen achter elkaar wil wassen en drogen, dan kan ik redelijk goed door. En hij doet er langer over, maar verbruikt minder energie en is beter voor je was, want lagere temperatuur.
Siemens condensdroger (nu 4 jaar oud, gekocht toen mn dochter bijna werd geboren) juist vanwege de slechte verhalen van warmtepomp. Zet ik m op voorzichtig dan duurt t wat langer omdat hij een lage temperatuur pakt dan. Bak met water kieper ik leeg in de wasmachine, die pompt toch eerst af. Stofvrij maken is op zich niet heel spannend, alleen heeft siemens naast t filter ook nog twee randen die met de deurstijl omhoog gaan en die zijn wel irritant maar met een stofraggertje krijg je die ook spik en span. Ook t filter/ding onder is goed te reinigen. Hier draait hij overigens alleen voor ondergoed (geen bh's) en handdoeken. Bovenkleding etc gooi ik gewoon aan de rekken en als t even kan buiten op de wasmolen.
Wij hebben ook een warmtepompdroger. We kozen er destijds eentje die voordelig was, omdat de verhalen over de droger in een schuur plaatsen uiteen liepen. Hij deed het idd minder goed als het echt koud was, maar tot op de dag van vandaag hebben wij onze goedkope Indesit nog steeds in gebruik. Het scheelde direct al een bult energie en de droogtijd past zich aan aan de hoeveelheid was. Inmiddels staat hij ook binnen in de bijkeuken omdat we verhuisd zijn. Wij hebben echt geen miskoop aan dit goedkoopje gehad en kiezen de volgende keer weer een warmtepompdroger.
Hier een condensdroger van 10 jaar oud die het nog supergoed doet. Was is na een uur droog. Hierna neem ik weer een condensdroger Ik hoor teveel negatieve verhalen over een warmtepomp en hij is in verhouding duurder dan een condensdroger. Je moet de droger wel regelmatig gebruiken wil je dit verschil terug verdienen.
Een Siemens IQ700. Ligt aan het programma. 'Katoen' duurt wel een dikke 2 / 2,5 uur, maar dan heb ik er ook 8(!) kg was in zitten, op extra kastdroog en echt alles door elkaar (jeans, maar ook (winter)slaapzakken bijv. van de jongste). 'Mix' duurt ongeveer 5 kwartier maar die is 'gewoon' kastdroog en droogt ook prima. Maar als ik een volle 8kg doe en dan alles door elkaar, dan zijn de jeans en echt de dik gevoerde dingen niet kurkdroog. Maar volstaat ook wel voor een normaal wasje. Soms draai ik bijv 2 wassen die ik beiden in de droger wil hebben. Dan doe ik die gezamenlijk op katoen dus.
Hier enkele weken geleden een warmtepompdroger van LG gekocht en ben er super tevreden over. Ik zelf wou in eerste instantie gewoon weer een condensdroger kopen maar man dacht daar iets anders over Aangezien onze woning ook voorzien is van een warmtepompinstallatie dan ook maar een warmtepompdroger.
Ik had dit een paar maanden terug, en dacht wij gaan voor een warmtepomp. Maar oh my, wat een waardeloos ding. de was was amper droog, elke was moest ik controleren en minimaal een kwart ervan was niet droog dus kon ik ophangen. Mn wasbare luiers erin drogen was al helemaal geen doen. toen ik hem kocht aangegeven dat er wasbare luiers in moesten en dus dikke stof moest kunnen drogen. Kon gewoon zei die. toen ik opbelde dat de droger niet goed droogde kwam er iemand langs. Die vond het letterlijk acceptabel als meer dan de helft droog uit de droger kwam. Want het was een duurzaam product dus die droogde niet alles even goed zei die. Dikke dingen kwamen er ook niet droog uit, moest ik dat maar ophangen. ze hebben hem hier weer op mogen halen. Een droger die niet droogt is zinloos. Dus nu weer een ouderwetse condens droger. Die ook een tijd knop heeft dat ik hem bijvoorbeeld op 30 minuten ofzo kan zetten. IDeal.
Wij hebben sinds een week een nieuwe warmtepomp droger en super blij ermee. Alle was kan erin, zelfs wollen truien en zijde, synthetisch en lingerie. Niks meer op hoeven hangen.
Hier een bosch warmtepompdroger, een van de eerdere modellen. Ja drogen duurt lang, ongeveer 3,5-4 uur uur voor 11 kg wasgoed (ja geen tikfout, 11 kg we hebben een heel groot gezin). Maar het bijna altijd gebruikte katoenprogramma van de wasmachine duurt hier ook 4 uur dus dat is geen bezwaar, als de wasmachine klaar is kan het meteen de droger in. Droger staat hier 2 tot 3 keer per dag aan en in een relatief kleine ruimte. Grote voordeel is dat hij de ruimte niet klammig en warm maakt wat een condensdroger wel doet. De droger zou een zelfreinigend systeem moeten hebben, maar van de vroegere modellen werkt dat niet heel goed . 1 keer per jaar moeten we het zelfreinigende filter dus wel helemaal schoonspoelen. Doen we dat niet dan doet hij na een tijdje wel 6 tot 8 uur over 1 keer drogen. Maar ik begrijp dat in de nieuwere series dat geen probleem meer is. Was komt er altijd goed droog uit (behalve als het tijd is het filter weer een keer te spoelen). Ook de wasbare luiers zijn bijna helemaal droog, die moeten nadien nog een half uurtje extra tijd in de droger. Volgende droger wordt in ieder geval weer een warmtepompdroger. Hopelijk komt er dan ook wat meer keuze in de 12 kg modellen .
Hier ook tevreden met de warmtepomp droger van Siemens. Alles komt er keurig droog uit, hij is zelfreinigend en de ruimte is niet meer vochtig. Ik doe het niet, maar alles kan erin zonder te krimpen, zelfs wol en zijde. Leuke bijkomstigheid, hij is zoveel zuiniger t.o.v. mijn vorige condensdroger
Grootste voordeel van de warmtepomp droger vind ik dat het niet zo gruwelijk warm wordt op de kamer waar die staat. Condensdroger werkte meer als kachel dan als droger.
Hier een condensdroger. Aanschaf warmtepomp is duurder en ik was vaak veel op 1 dag. En doe dan meerdere wassen ook in de droger bijv beddengoed daarna handdoeken. Dan heb ik geen zin om te wachten op een droger die nog 2 uur bezig is terwijl mijn wasgoed al uit de wasmachine klaar is.
Wij hebben een warmtepompdroger van Bosch. Prima ding en droogt goed. Was duurt +- 1.5 a 2 uur voor het droog is, en dat is hier prima.
Wij hebben een beko warmtepomp droger 8 kilo en met 2.5 uur droog. Kan ook een korter programma doen en dan in 1.5 uur droog. Erg tevreden.
Toevallig net een nieuwe droger aangeschaft, een zwarte, van Samsung. Onze Miele van bijna 40 (!!) jaar oud (nog van mijn ouders geweest en ouder dan ikzelf ben ) heeft het dit weekend begeven. Dat was een condensdroger. We hebben nu voor een warmtepompdroger gekozen, ben benieuwd! Als het goed is, komt ie maandag