Nog paar weekjes dan is het al zover, wel heerlijk om in je zwangerschapsverlof te niksen. Partner/vrienden/familie zijn op werk, babykamer + babyspullen zijn klaar. Dus.... wat doe je dan tijdens je zwangerschap? Dit is wat ik doe als niemand tijd heeft voor mij: - In bed liggen films kijken. - Klein beetje huishouden (tot een bepaalde grens). - Winkelen en alleen maar onzin kopen. Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij?
Ik heb nu zwangerschapsverlof met een peuter in huis. Dat is toch weer anders dan solo-zwangerschapsverlof. De eerste twee weken zorgde ik dat we elke dag wel een uitje hadden. (Er is voor mij echt een maximumtijd dat ik het kan verdragen om met autootjes te spelen ) Nu merk ik wel dat het lastiger gaat om erop uit te trekken. Vanochtend zijn we even naar de binnenspeeltuin geweest, ik dacht dat hij daar lekker moe van zou worden en dan lang zou slapen 'sm iddags...wat denk je: mama uitgeput en kind de hele middag wakker, haha. We zitten dus nu samen op bed, ieder met een eigen iPad. (ja, erg) Verder idd regelmatig de stad in, even lunchen. Of even op mijn werk langs voor een bakje koffie en wat aanspraak. Verder idd als zoon op bed lig en ik een keer wel wakker blijf boekje lezen, zp-en enzo op de iPad, tv kijken. En het huishouden, maar dat wordt steeds minimaler.
Zolang je je eigen goed voelt gewoon lekker de deur uit gaan! Ik merk dat nu de muren wel op me af komen deze laatste week... en zou willen dat ik wat meer energie had om er even lekker tussenuit te gaan Ben echt geeen stilzittter
Morgen heb ik precies een week verlof. Ooh ik keek er zo naar uit, maar ik verveel me nu al! Het feit dat ik geen verplichtingen heb is wel lekker maar ik mis het wel om een dagbesteding te hebben. Ik ben dus ook blij dat ik pas met 36 weken verlof genomen heb. Verder probeer ik wel uit te rusten en ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat want ik kan niet wachten tot mijn kleine mannetje in mijn armen ligt! 😍
Ik heb de afgelopen tijd hard gewerkt aan onze fotoalbums. Ik druk onze digitale foto's namelijk altijd nog af. Maar ik was bij oktober 2011 (!) gebleven... Dat was dus wel even een leuk projectje om te doen zo in mijn verlof!
Ja, de foto-albums! Die heb ik ook op mijn lijstje staan! En ik ga een nieuw naambordje maken. En zelf een geboortebord schilderen en andere baby-versieringen knutselen. En een traktatie knutselen voor mijn zoontje om uit te delen op het kdv. Ik krijg het nog druk!
Ik zit nu in mijn derde verlofweek en heb me nog geen moment verveeld. Wat ik heb gedaan? Weinig! Zoo heerlijk om smorgens rustig op te staan en uitgebreid te douchen. Doe een beetje in het huishouden en wandel een stukje met de hond. Boekje lezen op de bank of filmpje kijken. Heerlijk!! Dat terwijl ik normaal geen minuut stil kan zitten.
Geen zwangerschapsverlof, maar wel altijd thuis en geen familie in de buurt en vriend die wel werkt.. Ik kijk series en filmpjes op Youtube, speel spelletjes, online shoppen, mandje volgooien en dan de site wegklikken, dat soort dingetjes..
Ik heb heel veel in huis gedaan, flinke schoonmaak gehouden. Vriendinnen bezocht maar de klaatste twee weken verveelde ik me alsnog, vreselijk vond ik het. Nu heerlijk. Ow en wat betreft geen rust als kindje eenmaal geboren is. Of het is overdreven of ik heb makkelijke dochter maar ik kom vaak genoeg nog toe aan een dutje in de middag of lekker onderuit gezakt serie kijken. Zo zwaar vind ik het allemaal niet zoals sommige het doen voorkomen in mijn omgeving.
Ik ben ook begonnen aan de grote schoonmaak. Al gaat dat nu in een wat minder snel tempo dan verwacht maar dat maakt niet uit. Daarna zijn de babykleertjes aan de beurt. Oh ja foto albums heb ik ondertussen ook bijgewerkt. Ik heb dan nog wel een peuter rondlopen dus ik zal me niet zo snel vervelen hihi... daarnaast ook visites enzo. Ik vind dat de tijd echt snel gaat, de eerste 2 weken zijn al bijna om.
Vind het zo heerlijk, even het gevoel hebben dat het van jou is, en daarna hup weg ermee en gratis even hebben kunnen genieten.. Al vind ik het soms wel ECHT jammer dat ik dat ene niet bestellen kan.. Ach komt wel weer
oh dames! wat hebben jullie goeie tips... foto album is idd een goeie, ik vond mandje volgooien en wegklikken ook een hele goeie (haha). zijn er meer tips? ik kan veeeeel meer gebruiken of moet ik toch maar 7 weekjes aan me foto album werken en webshops wegklikken?
Vieren jullie Sinterklaas? Vast aan de gedichtjes beginnend dan, surprise maken e.d. Of ga je pas na 5 dec. met verlof? Dan kun je lekker voor kerst aan de slag. Huis versieren. Intratuin e.d. is dan natuurlijk ook leuk om te bezoeken. Zou ik alleen niet te lang mee wachten, je weet nooit hoe lang je fit blijft. Ik merk het nu echt wel als ik op een dag te veel heb gedaan!
Lekker je rust/slaap nemen. Deze eigenwijs heeft dat niet gedaan. In de middag ging ik altijd even naar mijn moeder of ging bij iemand op visite of kwam bij mij. Ook films gekeken en erg opgeschoten met Candy Crush
ik heb nog 1,5 week voor ik met verlof ga. Op dit moment is de baby kamer nog niet klaar en huis een rommel. Omdat ik na het werk alleen het m inimale kan doen voordat ik niet meer kan, mijn planning is om dit weekend de grote dingen voor de baby kamer op te zetten samen met me zusje. En daarna dingen als wandplanken schilderen en zo komt er na indieen we er niet aan toe komen. Anders gaat dat naar mijn verlof, dan ga ik daarnaast huis echt van elke hoek schoon maken samen met me man/moeder en ik wil me brei project afhebben voor de baby er is. Ben een beginner kwa breien, maar ik wou graag iets maken voor de baby, ben er 6 maanden geleden meebegonnen maar in de zomer was wol aan raken geen optie, nu weer opgepakt alleen dat wordt keihard aan het werk voor de tv. Ik ga ook proberen vriendinnen te bezoeken en verder NIKS te doen.
Helaas nog geen zwangerschapsverlof want wij verwachten onze kleine knul pas op 7 april en zal de tweede week van maart met verlof gaan. Kan niet wachten! De fotoalbums staan ook op mijn lijstje. Ook heb ik een album gemaakt van alle stappen in de zwangerschap met echo's, kaartjes en foto's van eerste cadeautjes van naaste familie etc. Verder heb ik al een hele waslijst aan dingen die ik zelf wil maken en nu niet aan toekom, omdat ik na 32 uur werken huishouden en verzorging van 2 honden en 2 katten doodmoe ben hihi. Ik brei zelf mutsjes, schilderijen maken voor op het kamertje etc. Veel leuke ideeën vind je op pinterest bijvoorbeeld. Ik maak ook mijn eigen cadeautjes voor als de kleine geboren is en ga ik augustus trouwen(tuinfeest) waarbij ik alle decoratie zelf maak. Ok....mijn bijnaam is dan ook niet voor niets creabea dus je moet het wel leuk vinden Veel plezier iig!
@Creabea wat leuk allemaal, ik maak ook mijn eigen dingen. voor mijn babyshower heb ik ontzettend leuke dingen gemaakt (haha wilde heel erg graag me eigen babyshower organiseren) maar ik heb ook knuffels gemaakt voor me boefje, alleen kleding ben ik nog niet aan toegekomen. maar ik ben ook een beetje moe om hele tijd thuis te zitten eigenlijk, wil meer buiten gaan doen als niemand tijd heeft voor me. Zwemmen was is ook erg leuk om te doen, maar het liefst ga ik wel met iemand dan alleen. leuk dit allemaal!! komt meer en meer in me lijst te staan. heb er al zin in hihi