Besef dat iedere avond gaan, het gevolg heeft dat je geen vrije tijd meer hebt in de avond. Ik weet niet wat je nu iedere avond doet, maar ik zou niet meer mijn was kunnen weg werken, strijken, opruimen, met vriendinnen afspreken en regelmatig thuis werken. Ik heb bijna 20 jaar een eigen pony/ paard gehad en sinds de laatste weg is voel ik alleen maar opluchting. Niet meer racen, geen zorgen, strakke planning is ook minder. Natuurlijk mis ik soms het plezier van rijden, met het beestje bezig zijn, dat heb ik 20 jaar gehad, maar dat weegt voor mij niet op tegen de luxe die tijd heet. Het is maar net wat je belangrijk vindt, dus doe waar jij je goed bij voelt!
Ik heb een eigen paard, werk 32u en heb 2 kleintjes. Ik train minimaal 2 dagen door de week en daarnaast altijd in het weekend of ga dan op wedstrijd. Paard staat op volpension. Zowel naar kantoor als stal is de reistijd maar 10 min, dat scheelt een hoop. Het is pittig, maar waar een wil is is een weg. Ik heb het echt nodig om te kunnen ontspannen. Wel ga ik s avonds vaak pas als de kinderen op bed liggen, zodat mijn man niet alles alleen hoeft te doen. Keerzijde is dat ik dan vaak pas laat thuis ben.
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb het er met mijn man nog goed over gehad en hij heeft aangegeven het niet leuk te vinden mij elke avond te moeten missen, het helpt niet mee dat hij niets met paarden heeft. Maar hij begrijpt mijn wens heel goed en wanneer ik er zeker van ben dat ik het aan kan en het goed kan combineren wil hij er in mee gaan. Het paard zou dan op een stal gaan staan wat praktisch een straat achter mijn huis is, hier kan ik lopend naartoe en er wordt gevoerd en gemest... in de zomer lopen de paarden 24/7 op het land en in de winter op stal met een buiten stukje. Maar ik ga nu eerst een jaar 3x per week een paard verzorgen en bijrijden en mocht dit na dat jaar nog steeds goed bevallen en is het te combineren koop ik zelf een paard.
Ik heb vroeger ook gereden, bij een manege. Sinds 2 maanden zit mijn dochter op paardrijles en begint het bij moeders ook weer te kriebelen. Zaterdag heb ik mijn eerste les in 20 jaar. Ik ga eerst maar bij een manege in de buurt lessen. Een eigen paard of pony zit er qua haalbaarheid niet in. Financieel, tijd en ruimte komen we er niet aan toe.