Hallo, Ik ben trotse moeder van 3 kinderen (9, 7 en 2 jaar); ondanks de drukte is het elke dag weer genieten! Maar nu heb ik een probleempje; dagen voor mijn menstruatie en tijdens de menstruatie voel ik iets dat heel laag in mijn vagina ligt, en als ik moet niezen of hoesten komt het eruit. Daarbij heb ik ook veel pijn (zwaar gevoel in de vagina) waardoor ik vaak moet zitten zodat het weer wegzakt. Heb jij enig idee wat dit is? En wat kan ik er aan doen? Ik vind het ook niet aantrekkelijk voor mijn man, schaam me er dus best voor (alhoewel het hem niks uitmaakt ). Overigens ben ik 42 jaar, wellicht speelt dit ook mee? Ik hoop dat je antwoord kan geven. Groet, Jasnoo
hoi dit klinkt wel als een verzakking ja. het is niet ernstig maar wel vervelend en kan ook voor klachten zorgen. Ik zou er zeker even mee naar je huisarts gaan, soms is met bekkenbodemfysiotherapie al een mooi resultaat te bereiken. Soms kun je een ring krijgen. het komt overigens vaak voor bij vrouwen die meerdere kinderen hebben gekregen, het is niet iets om je voor te schamen, je kunt er niets aan doen! Mirjam