Ik was vanmorgen een beetje aan het internetten en toen kwam ik op de site van moeders voor moeders. De organisatie die urine inzamelt van zwangere vrouwen. Uit die urine wordt het HCG- hormoon gewonnen die gebruikt wordt bij vruchtbaarheidbehandelingen. Nu heb ik er bij onze eerste nooit bij stilgestaan, maar indien ik straks zwanger mag zijn dan ben ik wel van plan me hiervoor op te geven. Vindt het wel mooi dat je op deze manier andere kan helpen, het is een klein gebaar maar het is toch wel iets moois. Zijn er dames die hier ook aan hebben meegedaan of gaan doen?
Heb er aan mee gedaan. Het was nogal een gedoe. Elke week met van die volle kratten naar een drop point te kloten. Het is een kleine moeite en je helpt er een boel mensen mee. Je krijgt ook nog een kleinigheidje voor je hulp. Vind het wel jammer dat ik niets meer van ze heb gehoord toen de 10 weken van verzamelen eindelijk afgelopen waren. Gewoon radiostilte...
Ik heb hier aan meegedaan. Je helpt er toch aanstaande moeders mee. Mocht ik voor een tweede keer zwanger worden zal ik er nog wel een keer over nadenken hoor. Ik vonden die bussen zo stinken. Vooral als je dus net in die periode ook nog misselijk bent is het geen goede combi. Wat ik deed is in de schenktuit plassen en dan kon mijn man het overschenken. Ook al hield ik bijv. mijn adem in dan nog had ik het idee dat ik het rook. Zelfs nu als ik er weer aan terug denk komt de neiging om te braken. Maar ja je moet er wat voor over hebben als je besloten hebt om anderen te helpen. Groetjes, Linda
Ik heb het ook gedaan 10weken lang..en jah het is soms best even een opgave...maar straks doe ik het weer. wat is 10w nou op een leven...ga niet voor een beetje stank stoppen hoor... het is voor veel stellen de enige kans als ze kunnen spuiten met HCG. Heb bij onze smep club...bij topic zwanger worden, hebben we een meid zitten die voor een zoek-ICSI moet en dus ook moet spuiten...en ik gun hun zooo een beeb. Dit is wel het minste wat ik kan doen MvM heet daar ook Moeder voor Miepie
Ik heb het ook gedaan maar het ging niet van harte, daar ben ik eerlijk in. Ik ben maandenlang heel misselijk geweest met veel braken en die bussen stinken enorm, dat is om het hormoon in goede conditie te houden. 's ochtends gelijk na het opstaan heb ik dus geen urine gespaard want ik kon niet plassend in een beker mikken en ondertussen staan braken... Ik heb het overdag en 's avonds zoveel mogelijk gedaan maar had wel de luxe dat ze de bussen thuis kwamen ophalen en weer nieuwe, lege kwamen neerzetten. Dat meisje was vreselijk attent en aardig en heeft bij de laatste afspraak nog even koffie gedronken. Ik zou het de volgende keer dus zeker weer doen omdat het voor het goede doel is, maar van harte? Nee, dat niet! Maar ja, er zijn ergere dingen en het is maar een week of 12 maximaal.
Heb zelf ook meegedaan. Kleine moeite en je helpt er veel vrouwen mee. Ik vond het stinken van de flessen persoonlijk nogal meevallen, maar ik ben dan ook nooit misselijk geweest. Er zijn trouwens al meerdere topics over: http://www.zwangerschapspagina.nl/about116627.html
Supergoed dat jullie meedoen hoor! Ik wilde ook heel graag meedoen, dus een afspraak gemaakt, urine opgevangen voor een test en maandag ochtend om 10 uur was die mevrouw er. Doet ze eerst de test, was wel ff spannend en leuk; weer positief! (alsof het niet zo zou zijn, gek he....) Heeft ze daarna 3 vragen voor me om te kijken of ik mee mag doen .... Ik heb ooit een hernia operatie gehad aan mijn rug, mag ik dus niet meedoen . Erg jammer.... Dus als je een bloedtransfusie of een rugoperatie hebt gehad of langer dan een half jaar in engeland hebt gewoond mag je niet meedoen. Snapte alleen niet waarom ze dit niet aan de telefoon vragen, nu was ze helemaal voor niks langsgeweest en de test gedaan...(al vond ik dat zelf niet erg) Maar ze zei wel dat ze nooit genoeg deelneemsters hebben, dus het is echt de moeite waard om mee te doen als je kan! En die geur schijnen ze niet uit het conserveringsmiddel te kunnen halen......(ik was bang dat het formaline was ofzo, iets schadelijks, maar dat blijkt niet zo te zijn, zelfs als een kind het opdrinkt zou het niet schadelijk zijn zei die mevrouw...)
Ik heb ook 10 weken mee gedaan, maar met een eventuele 2e doe ik het niet meer, ik ben zo misselijk geweest, en dan die stinkbussen, brrrrr. Volgens mij als ik het nu ruik ga ik nog overgeven ervan..
ik heb ook meegedaan en ga de volgende keer als die komt weer mee doen ik maak ook gebruik van jullie "urine" dus kan ik het ook terug doen
Heb toevallig vandaag voor het laatst de flessen ingeleverd. Dit was de derde keer dat ik er aan mee gedaan heb. Heb er nooit aan getwijfeld om het niet te doen.
Ik doe ook mee. Ik krijg niet altijd alle flessen vol (eigenlijk nooit). Ik drink niet veel, dus plas niet veel...ze moeten het echt van de ochtendurine hebben... De mevrouw die bij me kwam was erg vriendelijk (afgezien van één domme opmerking*). Vanwege mijn misselijkheid de volgende tips: Ze zei dat ik de fles eerst open kon zetten, om er later de urine in te gieten. Zo was de ergste stank weg uit de fles. Ze zei ook dat het niet erg was om een dag over te slaan, als ik erg misselijk was. De flessen worden bij mij elke maandagmorgen achter het huis opgehaald, ivm privacy (ik doe vanaf week 6/7 mee) *ik had erg snel een dikke streep bij de test...veel hcg zei ze, dus weinig kans op een mk* Erg dom om te zeggen!*
Heb ook 2 keer mee gedaan....nooit last gehad van de stank, ook niet getwijfeld bij de 2e om weer mee te doen, maar ik zeg in alle eerlijkheid, dat ik blij was als ik op de 16 weken zat... Heb erg veel last van mijn bekken(bij eerste ook) en op de wc zitten is soms pijnlijk(laag) en dan zo;n kannetje eronder...haha. Maar ik weet waarvoor ik het deed...
Heb ook 10 weken meegedaan... Kleine moeite... Soms wat gehannes met die flessen wegbrengen en ja het ruikt niet lekker, maar het is voor een goed doel! Volgende keer doe ik weer mee hoor!