Als je weet hoe gehakt tot stad komt of een hamburger dan ben je daar ook meteen klaar mee. Dus nee ik snap de ophef niet. Ben een groot paardenliefhebber maar goed waarom is het zieliger voor een paard om opgegeten te worden dan voor een koe/kip weet ik het wat.
Nou, ik snap de paniek in de UK enigszins wel, aangezien er ook sporen van bute zijn gevonden in de producten waar paardenvlees in verwerkt was. En laat dat nou ontzettend gevaarlijk zijn voor mensen. Als deze pijnstiller in Nederland ook in het vlees was gevonden, had ik er een stuk minder relaxed mee omgegaan.. En nòg vraag ik me af of ze in dat geval alles naar buiten zouden brengen. Maar zwijgen over bute zou ik wel HEEL erg ver vinden gaan en ik hoop dat ze daar eerlijk over zijn/blijven..
Nooit iets over bute gehoord..Alleen over paard dit en paard dat En had het idd over de UK Ze hebben het er nog steeds over
Ik snap je redenering gelukkig werkt niet iedereen zo, ik heb jaren op een grote stal gewerkt die man was ook inspecteur van de verzekering en hij haalde dus ook die paarden op en geloof mij er is er bij hem nog nooit 1 verder gegaan dan de dichtstbijzijnde slachterij, hij bracht ze zelf weg en bleef ook tot het dier dood was dit was een vereiste van de verzekering en naar italie was gewoon echt geen optie waarom niet veel te duur transport en alles en de vleesprijs was daar veel lager. Ik ben regelmatig mee gegaan om de dieren weg te brengen en ging werkelijk heel netjes. (voor zover je dit zo kan noemen natuurlijk, maar het is nooit een moment eng geweest ook niet voor het paard)
In de uk is het al een week lang over Bute en geloof me je wil dit niet in je eten hebben, als ik zie wat een paard er van "opknapt"' nee mij niet gezien. Ik eet trouwens ook gewoon paardenvlees, maar eerlijkheid over wat je eet vindt ik wel belangrijk Dit is trouwens een artikel over de bute. Definitief bute in Brits paardenvlees gevonden • Bokt.nl
een paard is een edel dier als je niet weet waarom zou ik nog eens geschiedenis gaan volgen ik eet geen paard, alleen omdat we ze nu minder gebruiken verliest het hier nog geen waarde voor wat ze jarenlang betekend hebben voor mens en maatschappij. Ik zal het best eens per ongeluk gegeten hebben (dankzij slechte info) maar ga niet bewust paard eten)
Ik snap dat nooit zo heel erg goed, als je erover nadenkt is ieder dier een individu en zou het altijd zielig zijn, ik kom er eerlijk voor uit ik eet graag vlees, waar ik wel moeite mee heb is mijn eigen dieren eten, mijn paard is geslacht maar ik wilde hem niet op mijn bord hebben of dat ik het ene moment een kalf eten stond te geven en het dan weer in de vriezer kwam dat at ik dan niet, maar dat is een emotionele dingetje dan (was gelukkig niet thuis). Waar ik heel veel moeite mee heb is dat dieren geslacht worden en het vlees niet opgemaakt of weggegooid wordt dat vindt ik dan echt zonde ongeacht welk dier het is. Maar dat is al meer dan 20 jaar paardrijd en altijd eigen paarden heb gehad wil niet zeggen dat ik geen paard eet en ook de geschiedenis niet, zo heeft ieder dier een functie denk ik dan.
Mensen lijken het moeilijk te begrijpen ... het is niet zieliger voor een paard dan een varken bijvoorbeeld. Het is puur wat je gewend bent: "Wat de boer niet kent, dat eet ie niet" dat is wel een toepasselijke gezegde. Je hoeft niet alles wat eetbaar in je mond te stoppen. Ik heb mijn grenzen, ik eet geen paard, ook geen hond, en ook geen kikkerbilletjes, maar ook geen schaap of lam. Dat heeft niets met zieligheidsfactor te maken.
ik eet bijna alleen maar varkensvlees, is het enige wat ik lekker vind maar ik eet wel veel snacks en dat is gewoon afval, dat weet ik maar ik wil niet zwart op wit zien wat voor afval, zolang er geen hond in zit is het goed, tis lekker
als je toch voor geen enkel dier respect heb waarom eet je dan ook geen hond? dat maakt dan toch ook niet uit?
heb ik dan gezegd dat ik geen respect heb? omdat ik snacks eet? daar zit nu eenmaal rommel in, dat weet iedereen dat dat afval is, heeft iederen die dan snacks eet geen respect voor dieren? het is afvalvlees van geslachte dieren. in de supermarkt kies ik altijd varkensvlees met soms gemend rundvlees, ik zal nooit bewust paardenvlees eten maar tegenwoordig weet je toch niet wat je eet, er staat varkensvlees op maar zit dat er ook als enige in? ik heb respect voor vegetariërs maar ik zal er niet aan beginnen, ik weeg nu al 10kg te weinig, ik eet ook maar 3x per week vlees
gaan ze nu uit de markt? want ik ben gek op die 1 euro bakjes.. gewoon voor af en toe lekker maar zal het niet snel als avondeten eten aangezien ik het echt geen volledige maaltijd vind. bedondert wil ik niet worden als consument maar goed ik had nog nooit op de onderkant gekeken wat er inzit dus al had het er wel op gestaan had ik het nog niet geweten.. en paardenvlees is erg lekker eigen mening..