Paardrij mama's

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sidmick, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Nee hoor. Je doet zoiets omdat je er zelf achter staat lijkt mij. Maar hier is het dus meer uitzondering dan regel dat je er met 1 rijdt. Terwijl andere maneges het gebruik van bp juist wel uitdragen

Ik heb destijds overleg gehad met instructrice (juist omdat er dus bijna niemand met protector was) en na uitleg ervoor gekozen om geen nieuwe aan te schaffen.

2. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    521
    219
    43
    Vrouw
    Gouda
    Ik zat ook in de paarden maar heb nog nooit bodyprotector gehad en waar ik gewerkt heb en gereden deden ze het ook niet. Heb nu geen idee of het ze het daar nu ook doen.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb zelf altijd paard gereden. Nooit een protector om. Was toen niet. En ben vaak genoeg gevallen. Dochter rijdt nu ook. In begin met protector, nu zonder. We merkten dat haar houding minder was met protector en bewegingsvrijheid beperkt. Nu rijdt ze zonder en is er qua techniek op vooruit gegaan. Het is op onze manege niet verplicht. Doe vooral wat goed voelt.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier is het ook een uitzondering, ik trek me er echter niets van aan. ;) :)

Hier laten ze de keuze aan de ouders/het kind.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat is dus waarom ik twijfel, ik zie uiteraard de bijdrage in veiligheid erin maar ook de beperking in ontwikkeling

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik merk geen verschil bij haar met of zonder. Ze vond het alleen de eerste lessen wel even wennen. Maar ja, hij moet wel goed passen, er zit onderling ook wel wat verschil in.
    Alleen als het erg warm is laat ze hem soms uit en ze draagt hem niet met voltige, waar ze ook op zit, maar dat gaat gewoon niet handig samen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik rijd zelf geen paard en heb er misschien onvoldoende verstand van, maar ik merk geen verschil in houding met of zonder bodyprotector. Bewegingsvrijheid is wel wat minder, maar met gewoon rijden niet zo enorm dat ze er last van hebben oid. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de bodyprotector goed past. Soms zie ik kinderen rijden met veel te grote bodyprotectors...dan heb je er wel last van... Ik heb expres bodyprotectors gekocht met 'broodjes' (geen idee hoe je dat moet noemen, maar niet uit één stuk dus, zoals ze bij de Decathlon hebben), omdat die me veel beter aan lijken te sluiten en veel beter lijken zitten.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier rijdt ze sinds de 2e les met bodyprotector. Bij de eerste les kende ik het nog niet, die dingen waren er vroeger niet ;). Anderen in de les zijn ze ook gaan gebruiken. Je moet inderdaad die met de blokjes hebben, die zijn wel redelijk flexibel. Mijn dochter weet niet beter.

9. mutsje83

mutsje83 Lid

1 jul 2012
    71
    28
    18
    NULL
    NULL
    Ik rijd zelf veel paard en heb ook op een manege gewerkt. zelf rijd ik normaal zonder bodyprotector, maar als ik op een paard stap waar ik risico loop op vallen trek ik hem zeker aan. Ik heb langere tijd met gereden omdat het paard wat ik toen had niet bepaald braaf was. Ook met "crossen" is het verplicht. Het is de eerste minuten altijd even wennen, maar ik kan prima rijden met bodyprotector. Een goed passende bodyprotector moet je houding niet slechter maken. Maar de meeste ouders willen er 1 op de groei kopen en dat kan echt niet! Laat je goed informeren in een ruitersport winkel met deskundig personeel.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Toen ik 20 jaar geleden op de manege reed heb ik nooit iemand met een bodyprotector gezien, ondertussen zie ik bij kinderen haast niet anders.
    Zelf reed en rij ik niet met, maar als mijn dochter over een tijdje wil paardrijden wil ik wel dat zij met een body projector gaat rijden... vooral als zij op een manege op verschillende paarden zou rijden.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hier beide dochters die rijden, op verschillende niveau's.
    Niemand draagt een body protector.
    Heb ooit 1x iemand ermee gezien op de manege, verder niet.
    Moet zeggen dat de manege pony's hier over het algemeen echt wel mak zijn.
    Maar tuurlijk een ongeluk zit in een klein hoekje, het blijven dieren.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
  13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Die heeft mijn oudste ook. Voor haar heb ik hem online besteld, alle maten stonden op de site en op basis daarvan in combinatie met de reviews kon ik zo de goede maat bepalen. :) Voor de jongste durfde ik dat niet aan. Voor haar ben ik dus naar de ruitersportzaak geweest om te passen. Ze heeft daar ook 'proef gezeten' op een zadel, inderdaad om te kijken of de achterkant niet op het zadel kwam. We kwamen op deze uit: https://www.dekroo.nl/products/hb-bodyprotector Dat was de kleinste die ze hadden. Jaartje geleden gekocht oid en ze draagt hem nog steeds in maat 4 met haar 7 jaar. :roflmao:

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.043
    113
    Dit, ik heb in de 20 jaar dat ik heb gereden nog nooit geleerd om te rollen. Dus om die reden zou ik het nooit laten. Ik denk dat ik voor mijn kind voor een protector zou gaan.

Overigens zelf destijds 9 van de 10 keer zonder cap, protector en zonder zadel en hoofdstel op mijn pony gereden, ik zou dat nu echt niet toestaan, tijden zijn echt veranderd!

Deel Deze Pagina