Paardrij-vraagje, warm blijven.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TopperD, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die thermolaarzen zijn inderdaad een uitkomst! Ze houden hierin beter hun voeten warm als in de `gewone´ rijlaarzen.
    Mijn meiden rijden beide, alleen maar in de buitenbak (geen rijhal voorhanden) En het kan inderdaad echt fiks koud zijn daar. Ze dragen rijbroek met lange sokken, kort rijlaarsjes met chaps en boven een hemd, shirt met lange mouwen, meestal nog een fleece vest en een "oude" winterjas. En uiteraard handschoenen en een cap.
    Voor de oudste heb ik toevallig een paar thermolaarzen op de kop getikt, die heeft ze vorige winter veel gedragen.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter heeft het ook altijd warm tijdens het rijden.
    Ze draagt in de winter een paardrijbroek van de decathlon, zwart 10 euro.
    Ski sokken, een trui, een gewatteerde tussenjas (maar die heeft ze nu nog niet aan ze rijdt nu nog alleen in een trui)laarzen en handschoenen.

Ik heb het altijd veel kouder dan haar op de manege.
    Ik sta daar bijna 2 uren stil en het is er echt niet warm.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Oeps foutje

4. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Bij de decathlon kan je winterbroeken kopen voor 40 euro (zoek op Kipwarm als je op de site kijkt).
    Ook van bijvoorbeeld QHP zijn er winterbroeken te koop (zijn wel wat duurder).
    Deze broeken zijn gevoerd met fleece.

TopperD vindt dit leuk.
  5. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Gewoon een leuk 2e hands jack op MP kopen en die als paardrij-jas gebruiken.

6. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik had alleen altijd koude tenen. Dus zou zorgen voor knappe sokken en ik reed altijd in een bodywarmer. Als hij daar werkelijker actiever gaat rijden heeft hij het niet meer zo koud, dat scheelt heel veel. Na en voor de les altijd koud in de manege maar tijdens het rijden of voltigeren niet.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Hier heel veel ervaring met koude winters. Zelfs met vrieskou en sneeuw.

Wat je nodig hebt zijn laagjes.

Begin met thermo ondergoed. Dus een lange dunne legging met lang shirt. Daarover een t shirt. En dan een fleece trui of vest.

Laarzen zijn veel kouder dan jodpurs en chaps (van die lappen). En die er lekkere gevoerde of wollen sokken in.

Verder haal een aparte jas voor het paardrijden. Niet zo'n dikke gevoerde daarin kunnen ze zich niet bewegen.

Deel Deze Pagina