Paardrijden en zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chikai, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb een draver..
    Maar hij kan de tölt, en de telgang ook.
    Zijn opzich wel lekkere gangen.

Galop heb ik destijds wel gedaan toen ik zwanger was van mijn oudste..
    Geen problemen mee..

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik heb een KWPNer, een jaarling KWPNxhaflinger, en een shetlander merrie en een Welsh veulen hengstje.
    Shet en de welsh zijn van mijn kinderen en de kruising is een dochter van mijn KWPNer en die was in de zomer gedekt maar helaas niet gelukt. Nu staat ze tekoop maar zolang de grond zo hard is kan ze niet gereden worden helaas.
    Ik wil graag een BarokPinto of een Fries.
    Galop heb ik ongeveer tot de 30weken zwangerschap wel gedaan maar daarna gaat je buik toch wel erg in de weg zitten...

3. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Wij hebben tinkers.
    Mijn hengst is verkocht, daarom rijd ik op de ruin van mijn vader.
    Dat is de enige die echt bomproof is.
    Het liefst rij ik zonder zadel,dan schommelt ie zo lekker :p

Hier mijn dochtertje op het paard van mijn vader (ik sta er naast hoor ;))

4. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    leuke foto TimIris ben ook gek op Tinkers ze zitten inderdaad zo lekker en ze schommelen ook zo heerlijk heb er meerdere ingereden voor andere mensen en heb er zelf 1 gehad een paar weken helaas niet langer hij was super leuk en sprong super hoog maar helaas had hij een slecht hard en is hij op het strand toen we het duin afstapte overleden aan een hartstilstand ik ben daar zo kapot van geweest dat ik nooit meer voor een tinker heb gekeken. Daarna ben ik op de Lusitano's over gegaan die reed ik voor iemand anders en daarna heb ik er zelf 1 uit portugal laten komen en was er helemaal gek op en nog steeds alleen heb ik nooit zo'n geluk met mijn paarden geloof ik.
    Nu heb ik een paard wat echt super lief en braaf is maar het klikt niet helemaal helaas.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb ook een tinker, echt gewoon net een stoel! bij de eerste zwangerschap reed ik na 5 weken en bij de 2e weet ik eigenlijk niet meer.

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Hoi,
    ik heb tot een week of 28 gereden, maar ben toen gestopt omdat ik te zwaar werd voor haar. Ik ben al niet de lichtste en had een max gewicht ingesteld, en toen ben ik er niet meer opgeklommen, want anders had ik nog wel doorgereden :)

Het duurde wel even voor ik er weer opzat, ik was nog flink te zwaar en heb ook nog eens mijn voet gebroken en in het gips gezeten.
    Hopelijk kan ik bij de volgende ook weer lekker lang doorrijden.

Ik heb trouwens ook een dravertje, echt een schatje! vooral lekker het bos/duinen in met haar vind ik lekker.

Miek

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb bij de eerste heel intensief gereden tot een week of 24, toen werd het allemaal wat minder comfortabel en vond vooral de omgeving het niet veilig genoeg (was ook een 3 jarige)

Bij de tweede was het wat minder intensief en heb ik ook tot 24 weken gereden en heb ik in week 36 er nog even op gestapt

Na de bevalling ben ik na 6 weken weer gaan rijden en het is weer heerlijk, jammer alleen dat ik mn laarzen niet meer pas ;)

o ja je hebt de eagle paardrijlaarzen al vanaf maat 18. Roos heeft ze aan op de foto in maat 19, echt zo schattig

8. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Leuk topic dit! Ik kom ook meekletsen als het mag :D

Ik rij fanatiek dressuur en men daarnaast met mn pony.
    Ik hoop dat als ik straks zwanger ben,dat ik nog even kan rijden ;)
    Al is het maar in het bos :D
    Mennen zal wel makkelijker gaan,dan hoef ik niet veel te doen met mn lijf ;)

Vraagje aan diegene die al een kindje hebben, hoe hebben jullie de bevalling ervaren?
    Moeilijker omdat je paardrijdt of?
    Omdat ik al bijna 20 jaar op een paard zit,ben ik bang dat de boel down under zo strak staat,dat het moeilijker gaat?
    (Die verhalen hoor ik nml. )

9. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik zou het echt niet weten Lottel ik reed toen ik mijn zoontje kreeg ruim 16jaar was toen bijna 20 en heb een ks gekregen op het laatste moment omdat meneer vond dat je tijdens de bevalling ook nog kan kiezen om te draaien en in stuit te komen. En bij mijn dochtertje heb ik een stort bevallling gehad en ben niet uitgescheurd of ingeknipt dus volgens mij valt het allemaal wel mee. Ben onderhand nu 27 en rij nu dus al 23jaar paard Ik weet niet hoe het bij de volgende zal zijn maar tegen die tijd komen we daar vanzelf wel achter.
    Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord eigenlijk.

Leuke foto Petrabr! wij hebben hier ook zo'n klein formaat pony hoog drachtig, en mijn dochtertje was ook met een jaar in Harry's horse outfit te vinden op stal met jophurtjes op maat gemaakt omdat madammetje al besloten had dat ze er vroeg bij moest zijn en dus met 9maand liep...
    Ach het is zo leuk en ze zijn maar even zo klein dus ik vond dat het wel kon.
    De volgende zal met 9maand steeds weer terug op zijn/haar kont gezet worden en mag niet lopen voor hij/zei pas een jaar is haha...

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik vond het geen zware bevalling, eerlijk gezegd.

Ze zeggen tegenwoordig dat vrouwen die jaren paardrijden, de bekkenbodem zo goed getraint hebben, dat ze minder problemen hebben met de bevalling.

11. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Loran: Ja dat leek mij ook,maar goed bij jullie viel het dus mee :)

Kappiegirl : Hihi die kleine van jou was er op tijd bij dus ;)

12. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ja inderdaad we hadden een shetlander voor haar gekregen en die hebben we moeten verkopen omdat ze alleen maar wil rijden en zitten en wandelen enz. opzich ook heel leuk ze is nu 3.5 maar ze mag maar 2x 10min. per week rijden of 1x 15min. ivm de heupjes. Was wel heel jammer ze kon gewoon zelf opstappen en door de paddock heen stappen met die pony en aan de longeerlijn kon ze stukje draven maar vond het zo snel gaan dat we met de huisarts hebben besloten om deze pony te verkopen ivm haar gezondheid. We hebben een B Welsh hengstveulentje gekocht nu voor haar en dat is een echt l*lletje rozewater en zo vreselijk nuchter dat ze daar lekker mee aan het poetsen is hij is nu 9maand en ze zijn heel leuk samen hij word wel wat groot nu ze mag niet meer alleen met hem lopen en poetsen maar een heel leuk duo die gaan straks heel veel plezier krijgen samen.

13. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Kappie : Ja dat is dan beter idd.. Die heupjes krijgen anders ook teveel te verwerken.
    Leuk dat jullie nu een welshje hebben. Wij hebben ook 3 b welshjes lopen. Wat voor kleur hebben jullie?

14. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    wij hebben een lijkt vosbonte maar onder dat lichte kleurtje komt een beetje koffievos tevoorschijn gelukkig. Zijn vader was Bliksem een donkerbruin/zwart bonte en zijn moeder is Gypsie en die was koffievos met witte voetjes en een melkmuil.
    Onze kerel heeft mooie vlekken en een halve maan op zijn bolletje en een hele witte kin zo schattig.
    Helaas kan ik op een of andere manier geen foto hier plaatsten mijn laptop doet ineens heel raar...

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Heb vanmorgen getest, wil jullie even op de hoogte brengen:
    ik ben zwanger!
    Vanmiddag lekker paardgereden, mooi zeg, in een redelijke bak in een besneeuwde polder, lekker in een warm zonnetje!

16. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    chikai :Gefeliciteerd !!! Wat leuk voor jullie !!

17. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    Ik ben aan ronde 2 bezig , ik heb intussen iemand gevonden die mijn paard rijd wanneer ik niet kan gaan , en hij is supperbraaf :) staat dus nooit fris. Ik ga rijden zolang ik kan , maar ben wel bang om te vallen :p denk dat ik ga rijden tot het niet meer prettig voelt aan men buik eens het zover is , maar ja uitstappen kan ook leuk zijn he , vooral de zomer die dichterbij komt :) paardemensjes veel succes allemaal xx

18. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Ook ik heb paarden, 2 friezen. Toen ik zwanger was in 2007 stonden ze net aan huis (verhuist naar een huis met stallen.... een droom die uitkwam). Ik kon helaas al heel snel niet meer rijden, gelukkig zijn friezen rustige paarden en worden ze nooit fris. Ze hebben bij mij toen lekker vakantie gehad. (lekker op het weiland gestaan iedere dag)

Na de zwangerschap ben ik chronisch ziek geworden en kan ik helaas niet meer rijden. We hebben hulp voor de paarden gevonden die ze 2x per week rijdt, gelukkig is mijn man net zo dol op de paarden als ik. Ze gaan hier dus nooit weg!

Hoop dat er een keer weer een tijd komt dat ik weer in het zadel kan zitten.

Nou hier dus nog zo'n paardengek, zou niet zonder ze kunnen!

Chicai, leuk je ook hier te zien!

De paardjes staan hier lekker in de sneeuw te spelen... zwarte paarden in witte sneeuw: mooi contrast!

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He Jopa! Wat leuk jou hier te treffen!
    Het zit je ook niet mee zeg, wat jammer dat je niet meer op je friezen kunt rijden... Fijn dat ze wel lekker aan huis staan, kun je er nog wel van genieten!

Ik ga ook gewoon kijken hoelang het gaat lukken, omdat we buiten rijden vind ik het wel erg jammer dat het straks in de zomer niet meer kan (dan is het juist van dat heerlijke weer en lekker in de grote bak buiten), maar ik ga ook gewoon door tot zolang het fijn voelt.. en wij hebben les bij een hele fijn flexibele meid (2 jaartjes ouder dan ik ben), dus ik kan vast voor van de zomer wel een keer iets regelen als ik alleen wil stappen ofzo!

20. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi Chikai, ja gelukkig staan ze aan huis ja, anders was het denk ik heel anders geweest, dan was er waarschijnlijk geen keuze geweest om ze te houden, nu kan ik ze nog op en top verzorgen en van ze genieten. Misschien ga ik volgend jaar (mits mijn gezondheid het toelaat) m'n koetsiersbewijs halen. Kan ik lekker met de wagen weg.

Ik had helemaal niet door dat je paardengek was, net ging ik teruglezen en je had verteld dat je bent wezen paardrijden.... helemaal niet tot me doorgedrongen! Leuk he paardrijden? Heerlijk ontspannen. Voordat we hier zijn komen wonen stonden de paarden op de veluwe, daar kan je echt prachtig rijden! Zowel onder het zadel als voor de wagen! (m'n man is koetsier!)

Groetjes!

Deel Deze Pagina