Snel weer eisprong na vroege miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sanne2011, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Ik heb 22 april mijn laatste menstruatie gehad. Op 18 mei was mijn NOD. Ik was zwanger en 26 mei is het helaas misgegaan.

Maar .... ik ben voor mijn gevoel maar heel kort zwanger geweest (is ook misgegaan met 4+6) en ik heb weinig hcg aangemaakt. Op 19 mei had ik namelijk een CB digital met "niet zwanger" en een dikke week later op 26 mei ook. Ertussen testte ik steeds positief met de Kruidvat test (2 voor 5 euro). Deze is een stuk gevoeliger en er heeft dus wel echt "iets" gezeten anders was deze niet zo duidelijk positief geweest. Afgelopen vrijdag (31 mei) testte ik negatief met Kruidvat, dus het hcg was snel weer verdwenen uit mijn lichaam.

Mijn vraag:

Doordat ik maar zo weinig hcg heb aangemaakt zou het kunnen dat mijn ei zich op de "oude cyclus" heeft ontwikkeld?

Ik heb namelijk het idee nu alweer vruchtbaar slijm te hebben (rekbaar, doorzichtig met iets licht bruin erdoor) dus dan zou mijn ei eraan zitten te komen.

Maar als ik mijn nieuwe cyclus aanhoud (vanaf 26 mei toen de vroege miskraam begon) dan zou mijn eisprong pas over een dikke week plaatsvinden.

Zou mijn lichaam zich zo snel weer kunnen hebben "herpakt" omdat het supervroeg is misgegaan en ik vrijwel geen hcg heb aangemaakt?

(kwalen waren snel weg, kort aanwezig geweest ook)

Zo ja, wat kan ik dan aanhouden als NOD? Tellende vanaf 26 mei (begin vroege miskraam) of kijkende naar mijn vorige cyclus?

Alvast bedankt! (bij vragen hoor ik ze graag, hopelijk is het duidelijk zo)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je telt vanaf het moment dat je bloedverlies kreeg, dus 26 mei.
    Het feit dat je weinig hcg had zegt niets over het moment waarop je nu weer je eisprong krijgt. Meestal krijg je na een miskraam een langere cyclus, maar dat is niet altijd zo.
    Afwachten maar.

Mirjam

Deel Deze Pagina