paardrijden tijdens zwangerschap???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peelen1981, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    bedankt lekker rustig na rjden uitstappen gaat voorlopig nog wel lukken doe gewoon kalm aan als niet meer vertrouw stop ik er gewoon mee mijn paard is wel super braaf trouwens mijn trots:D

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik ben er even mee gestopt. Dit werd bij mij iig geadviseerd.

3. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    11 juli moeten we naar de vk zal eens na vragen allemaal

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik ben 9,5 week.
    Rijd 1x in de week op de manege. Voorheen ook priveles en soms vrijrijden.
    Maak deze leskaart vol en dan stop ik. Is nu nog 3-4x

5. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 20 weken nog een wedstrijd gereden.
    tot 26 weken op een paar nivo´s lager gereden.
    Toen werd ik te moe om ´s avonds na het werk te rijden.
    Nu 32 weken zwanger en al vrij van me werk.
    Dus kon ik het gister niet laten om op te stappen.
    Heb alleen gestapt.
    Ik heb mijn paard al 6 jaar in mij bezit, dus ik zie wanneer het risico te groot is. en ik ken haar door en door.
    Bij een vreemd paard zal ik niet opstappen.
    Ik ga zeker door met een paar keer in de week er op stappen.

6. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ik rij ook nog paard. Heb mijn vorige zwangerschap tot 25 weken gereden en ben toen gestopt, ook omdat mijn vriend hier meer rust bij had ;).
    Nu rij ik ook nog en het gaat prima. Zoek het gevaar niet op. Blijf gewoon in de binnenbak met de deuren dicht. Ga niet naar buiten en doe het gewoon heel rustig aan. Is prima te doen.

7. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    het verschilt dus heel erg denk ook als je paard echt heel erg betrouwbaar is en rustig kan uitstappen kan het toch geen kwaad ga natuurlijk geen gevaar opzoeken dat lijkt me logiche
    bedankt voor jullie reacties

8. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik ben er gelijk mee gestopt, heb ook al meer dan 20 jaar gereden. Maar mijn paardje is net iets langer dan 2 jaar ingereden en hij kan heel lief zijn, maar soms heeft hij echte idiote ideeen en springt als een idioot weg. Dus dat risico wilde ik niet nemen. Het is maar waar je zelf het gemakkelijkste mee voelt.

Ik heb een bijrijder gevonden (de tante van het meisje heeft paarden op de stal, dus ik kende haar al gelukkig) die nu mijn paard rijd.

9. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde lekker door blijven rijden. Maar toch voelde het niet goed als ik erop zat. Niets lichamelijks, maar in mijn koppie voelde het niet goed. Dus naar mijn gevoel geluisterd en gestopt. Tot grote opluchting van mijn man. haha. Paard heeft geen vakantie, die moet hard aan het werk bij mijn zusje. :)

10. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Had eerder in t topic geplaatst niet meer te rijden tijdens de zwangerschap maar heb vandaag toch maar een rustig buitenritje met dr gemaakt. Had zo'n zin om te rijden dus samen met wat meiden van stal lekker gereden. Moet zeggen dat t nog makkelijk ging allemaal zelf een beetje draven. Nu ben ik natuurlijk nog niet zo heel dik maar viel me reuze mee. Ga er zeker nog vaker op tot t niet meer fijn is :)

11. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ja mis het rijden ook heel erg :( Maar dat komt volgend jaar wel weer :) Op de stal hebben we een shetty die af en toe beweging nodig heeft, hij heeft ook een karretje, dus ik ga som met hem :) Als mijn paardje niet hoeft te rijden neem ik hem soms voor een wandeling aan de hand mee het bos in :)

12. xxfayxx

xxfayxx Lid

12 jul 2012
    6
    0
    0
    Groningen
    zat er met 20 weken nog op, maar toen wist iknog nie dát ik zwanger was! anders had ik het zeker niet gedaan!!!
    Mis het erg maar zijn ook andere dingen te doen met de paardjes =D!

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Was vorige week niet zo lekker, ben halverwege de les eraf gegaan. Hierna was ook mijn leskaart vol. Neem geen nieuwe kaart.

Wilde eerst losse lessen nemen maar zie dat niet zitten.
    3 dagen van te voren betalen en afzeggen.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik meld me ook hier! Heb mijn eigen paard en ben eigenlijk van plan zo lang mogelijk door te rijden. Het enige waar ik direct mee ben begonnen is opstappen met een krukje. Hij is namelijk nogal groot en dat kende hij niet.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Tijdens mijn zwangerschap tot circa 20 weken gerede. Gestopt vanwege de vele harde & pijnlijke buiken. Anders misschien nog wel langer doorgegaan. Maar ik vertrouwde mijn paard!

Volg je gevoel en intuitie. Niemand anders kan beslissen voor jou.

16. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Ik blijf ook zo lang mogelijk door rijden. Met de paarden van eigenaren stop ik met drie maanden, dit ook meer omdat ik ervoor betaald krijg en deze mensen verwachten dat ik er voor 100% voor ga. Ik spring alleen en dat zal ik met mijn eigen paarden denk ik eerder laten, dan maar wat dressuur rijden thuis en wie weet een wedstrijdje opgeven. Ik denk dat je lichaam het best blijft als je gewoon rustig aan doorgaat met de dingen die je gewend bent te doen.Moet je natuurlijk niet nog even snel één zadelmak willen maken ;) Mijn 3 jarigen laat ik staan tot volgend jaar, ze treffen het!

17. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ja het ligt echt aan het paard dat je rijd :) Die van mij is pas 2 jaar ingereden en heeft nog wel eens gekke ideen in zijn hoofd. Ben zelf al 5 keer er afgevallen in 2 jaar. Ik heb 5 jaar geleden hersenvliesontsteking en de bof (voor de tweede keer) gehad en verloor mijn hele balans en die is af en toe nog steeds niet 100%. En als hij dan ineens 180 graden draait met veel drama en poespas hou ik mijn balans niet en dus vond ik het beter om niet te rijden. Hij moet wel nog steeds rijden :) Heb iemand voor hem :p

Deel Deze Pagina