Ik heb tot de 20 weken doorgereden. Ik reed 3 paarden in de week waarvan 2 ruinen op hoger dressuur niveau M/Z en een jonge hengst. met 20 weken had ik mijn laatste wedstrijd op de regiokampioenschappen. Ik kreeg toen wel commentaar dat mijn houding verslechterde. Ook had ik al vanaf 15 á 16 weken flinke buikpijnen dus heb echt gezegd Na de regiokampioenschapen stop ik ermee. Maar dus wel t/m de 20 weken dagelijks intensief doorgereden. Ik mis het rijden verschrikkelijk.. kijk er ongelooflijk naar uit om in September weer te beginnen. Doe nu zo nu en dan nog wel wat oefeningen in stap op mijn eigen. die is het braafst
bij de eerste tot een week of 30. maar alleen buiten stappen. niet draven of zo omdat ik dit ontzettend in mn buik voelde. bij deze zwangerschap tot week 14 door gegaan. het was al een hele tijd glad buiten en paarden kwamen minder buiten dus zo gestoord als wat. en hierna durfde ik eigenlijk niet echt meer. bedoel, het beste en makste paard van stal kan nog schrikken en ALS je er vanaf valt dan is dat met een kleine in je buik toch een groot risico. en echt, ik heb het makste en braafste paard van stal wat zelden tot nooit schrikt of weg springt. maar wil het risico toch niet nemen.. het blijven dieren. dus paardlief heeft voorlopig vrij.
Ook hier eigen paard....en ook ik was van plan om er zo lang mogelijk op te blijven zitten....nu heeft ie " het voorjaar in z'n bol" en stap ik niet meer op, ik wil het risico niet lopen dat ik in het zand lig! Heel jammer, niks aan te doen, maar mijn buikie gaat voor...hij wordt fanatiek in de wedstrijdsport uitgebracht door mijn instructrice dus aan training geen gebrek ik longeer m zelf twee x per week en tut wat af ( staat glimmend op stal, net een spiegel hahaa) en gooi m lekker los oid ...ik doe wat ik kan...buiten is ie serieus gevaarlijk dus geen optie voor een ontspannen stap ritje ofzo dus lossen we het op deze manier op!
Hoi dames, Vond dit topic terug maar zie dat er al een tijdje niet meer op gereageerd werd. Ik ben nog niet zwanger, maar denk toch volledig te stoppen wanneer ik zwanger zou zijn. Zoals hier reeds gezegd, een ongeluk zit in een klein hoekje. Wij hebben een renstal met een 30-tal paarden, waaronder een aantal hengsten en andere prettig gestoorden Sommigen zijn echt gevaarlijk. Dus ik blijf er liever af... Hoewel me dit zeer lastig gaat vallen...
Ik mag helaas niet meer paardrijden vanwege mijn rug en scoliose.. heb zelf 10 jaar gereden waarvan 3 jaar dressuur en 7 jaar western. Ik mis het gigantisch!! Zelf weet ik dat er veel vrouwen op de manege zelfs nog tot 8 maanden doorreden, tot letterlijk de knop van het zadel in de weg ging zitten Heb nooit gehoord dat het echt slecht is om lang door te rijden voor het kind maar dat het eerder je eigen uithoudingavermogen is, of je er prettig bij voelt en idd wel opletten met vallen enz
Nou ik heb mijn eigen paard 2 wkn terug verkocht omdat ik gewoonweg niet meer genoeg tijd voor hem zal hebben. gelukkig blijft hij op zijn eigen plekje staan en rij ik hem zolang ik kan nog 1x per week. Had nam ijn laatste les wel enorme buikpijn, maar denk dat het kwam doordat mijn rijbroek nu echt te strak zit ghihi
Hoi meiden, Wat fijn om te zien dat er nog meer fanatiekelingen zijn wat paarden betreft!! Ik heb ook een eigen paard, gekocht met 2en half,is nu bijna 10. Een dier waarbij zijn bui van zn gezicht is af te lezen. Ik ben van plan om wel op zoek te gaan naar een bijrijder(ster) maar moet even kijken hoe ik dat aan ga pakken. Wil zelf wel zo lang mogelijk alles blijven doen,maar ben me ook wel bewust van mn lijf op t moment. Ik kijk per dag wat ik doe met m. Ook altij in mn chterhoofd dat t een dier is...dus 100procent zekerheid heb je nooit. Ik rijd op dit moment drie tot 4keer per week. Ben ook lessen gaan volgen bij iemand die naturalhorsemanship doet,klassieke dressuur en rechtrichten. Dus ook volop grondwerkoefeningen waar ik mee aan de slag kan. Van een bijrijdster wil ik ook vragen om hier lessen in te nemen. Denk dat ik maar een advertentie op marktplaats ga zetten ofzo...en dan kijken of er geschikte mensen tussen zitten. Heb een paard met een behoorlijke eigen mening,dus t moet wel klikken!!! Mn moeder vroeg pas al,moet je niet stoppen met rijden? Waarop mn pa al riep:volgens mij halen ze jou met 9maanden en weeen van je paard af..hihi! We zijn aan t opbouwen met de wei,binnenkort gaan ze weer lekker dag en nacht, heerlijk!!!geeft straks wel weer rust,hoeft niet alles elka dag!
hihi nog nooit gezien of gehoord dat een zwangerschapsrijbroek bestaat eigenlijk... hier ook even gereden eerste zwangerschap maar al gauw voelde dat niet goed... je moet er zelf met 200 procent vertrouwen op gaan zitten, dan kun je prima blijven rijden vind ik. Ik ben nu bijna 6 week en ik voetbal fanatiek , train 3 keer in de week en zondags wedstrijd... hier zijn de meningen ook over verdeeld , maar je voelt alles zelf het beste aan.
Ze bestaan wel hoor.. zwangerschapsrijbroeken.. ik had er een overgenomen van iemand.. volgens mij kwam die van kreamer.de.. Maar dat weet ik niet zeker. Ik mis het zo verschrikkelijk, zeker nu het weer beter wordt.. Denk dat dat het eerste is dat ik doe als ik hersteld ben van de bevalling.. een lekkere rit gaan maken met mijn paardje..
Mijn paard is nu met pensioen, maar vorige zwangerschap heb ik wel nog gewoon gereden. Tot 20 weken ook geloof ik, toen kwam ik mn beessie niet meer af door mn buik. Daarna heb ik veel gelongeerd, hij heeft heerlijk hele dagen op de wei gestaan en een vriendin hobbelde een beetje op hem 1-2 dagen in de week.
Bij mijn vorige zwangerschap moest ik al vrij snel stoppen, rond 13 weken geloof ik. Toen deed het zeer aan m'n buik. Ik hoop nu langer door te kunnen gaan! Gelukkig heb ik een bijrijdster die 2 dagen per week rijdt maar maak me soms wel zorgen hoor hoe dat straks moet! Zat overigens wel 4 weken na de bevalling er weer op
Hi meiden! Ik heb ook een eigen paard en rij nu nog. Bij mijn vorige zwangerschap geloof ik tot 27 weken doorgereden, maar ga nu wel eerder stoppen. Ik doe ook veel grondwerk, dat wil ik blijven doen. Ik heb een bijrijdster en hij staat veel buiten. 's zomers zoveel mogelijk dag en nacht op het land en in de winter overdag in de paddock. Dus beweging krijgt hij toch wel. Na de bevalling heb ik wel echt zes weken gewacht ivm risico op baarmoederverzakking. Oja volgens mij moet je voor positierijbroeken inderdaad in Duitsland zijn!
Ik word helemaal gek.. Rij nu ongeveer al 10 weken niet meer en vind het verschrikkelijk! maak zo nu en dan nog een stap rondje maar draven en galoperen lukt echt niet meer! Ik kamp nogal met stress en dat vloeide af tijdens het paardrijden. Nu dat dus even niet meer kan ben ik 1 groot blok stress! trainen werke kalmerend bij mij (A) nog zoon 16 weken als alles goed gaat dan gaan we weer los!
Hallo, Ik ben nu 30 weken en heb een eigen paard. Ik heb vorige week nog gelest, maar dan maar een half uurtje. Ook ga ik nog naar buiten, ongeveer 1 of max 2x in de week. Maar dat is dan wel maar een ritje van een uur à anderhalf...langer hou ik niet vol! Dan moet ik plassen en gaan de harde buiken pijn doen! Mijn paard is wel heel braaf! Al gooi ik hem nu voor ik naar buiten ga wel eventjes los in de bak, even laten rennen! Hij heeft immers nuook de lente in z'n bolletje Leuk dat andere hier ook nog best lang door rijden! Ik ga denk nu wel stoppen met de les en houd het bij 1 à 2x rustig buiten rijden. Voor de rest longeren en straks gaat hij lekker op vakantie!!!
Ik rijd een paard van een vriendin. Ik ben van plan om tot 12 weken te rijden (als ik zwanger ben uiteraard ) en daarna te gaan longeren en wandelen enzo tot het gaat. En bij het rijden niet naar buiten of wilde dingen doen buiten is hij nogal een draaak Ik vind het sowieso heerlijk om los te gooien enzo, dus denk dat ik er geen problemen mee zal hebben. Zou mn hele leven spijt krijgen als ik er dan toevallig af val...(hoe braaf die normaal gesproken ook is)
Hallo meiden, Hier nog een prille zwangere paardenliefhebster. Ik ben benieuwd tot wanneer ik het ga volhouden. Ik rijd zelf op Z1 niveau en gister nog wedstrijd gereden. Ik denk dat ik door blijf rijden to mijn lijf het aangeeft. Ik weet wel dat ik het onwijs ga missen. Ik heb met 2 weken vakantie al ontwenningverschijnselen .
Ik ben het hier zo mee eens!! Wat is nou de moeite om 9 maanden lang te stoppen of iig grondwerk te doen met je paard? Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik er perse op moet, er af val en daardoor m'n kind verlies. Ik rij al 20 jaar en 14 jaar lang eigen paarden gehad + op diverse stallen gereden, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt er nu op te stappen. Ieder voor zich hoor, maar persoonlijk vind ik het gewoon een kleine opgave voor dat mooie wondertje dat straks jouw kindje mag zijn. Daarbij hoor ik mensen over dat ze er na 2 of 3 weken al weer op willen na de bevalling. Zelf heb ik dit bij mijn dochter ook gedaan. NIET verstandig.. De kans op een verzakking in de toekomst is groot. Ze zeggen niet voor niets de eerste 6 weken rustig aan te doen. Nogmaals, iedereen moet het zelf weten, maar dit is wat ik er van denk. Ff een time out van 9 maanden, prima toch! Voor de meiden die blijven rijden, hoop dat jullie paardjes braaf blijven en jullie nog fijn kunnen rijden zonder zand te happen!
Ik zou het echt willen! Paardrijden was voor mij altijd m'n uitlaat klep een goeie bosrit daar werd ik echt heel gelukkig van! En ik denk zolang jij je eigen lichaam en paard vertrouwd het heel gezond kan zijn om zo een sport te kunnen uitoefenen. Op en af stappen je stekt toch wel weer je benen en ook in draf als je niet blijft door zitten zal dat echt een superb training zijn voor rondom je bekken en daardoor je bevalling later in de zwangerschap die spieren allemaal toch een stukje sterker blijven dan bij niet rijdende meiden! Zoals ik nu bijvoorbeeld, maar ik was mijn vertrouwen al kwijt toen ik 20 kg afviel nevermind met een beeb in mijn buik op mijn Shetje in Nederland die vertrouw ik zo blind dat ik daar nu nog hoogzwanger op zou gaan zitten al zou ik die arme schat dat nu niet aan doen op d'r nu toch wel komende leeftijd! Maar nee ik denk zolang jij je paard kan vertrouwen en jij je er goed bij voelt dat het echt alleen maar goed kan doen dan kwaad en als je ergens twijfels bij hebt qua oefeningen die misschien niet verstandig zouden zijn dan babbel er even met de vk mee