Zwanger worden terwijl mijn vriend rookt en drinkt?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by dochter2009, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    1,001
    0
    36
    Beste allemaal,

Wij proberen zwanger te worden. Nu zakt mijn vriend elk weekend door met zijn vrienden (drinkt hij best veel minimaal 2 avonden) en rookt hierbij ongeveer een pakje vanille sigaartjes weg over zijn longen.

Ik heb meerdere keren met hem gepraat hierover, dat dit de kans op zwangerschap verkleind.

Maak ik me nu te druk? Ik hoop dat hij iets van de verloskundige aanneemt.

Ik heb trouwens nu al 3 dagen continu een stekende pijn rechts onderin mijn buik ter hoogte van mijn schaamhaar rand/lies, net onder mijn heupbot. Mijn stoelgang is prima, maar die steken gaan niet weg. Ik ben net 3 weken met de pil gestopt, doe nu 6 dagen ovulatietesten (die er als het goed is moet aankomen), maar nog niets. We hebben wel heel actief geklust de afgelopen week... Weet je wat dit kan zijn? :rolleyes:

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Dina1983,

het is inderdaad niet goed voor de vruchtbaarheid van je vriend dat hij dan zoveel rookt en drinkt. Wanneer hij dat niet zou doen, wordt de kans op slechte zaadcellen minder en dus de kans op een zwangerschap groter. En de pijn in je lies kan van de gemeenschap zijn. Je lichaam kan van meerdere keren gemeenschap achter elkaar ook wat last hebben. En wellicht komt het wel gewoon van de hormonen van je cyclus.

Groetjes Brigitte

3. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    1,001
    0
    36
    hai birgitte, bedankt voor je snelle reactie! ik heb gister voor het eerst een positieve ovulatietest gehad. ik begrijp hieruit dat ik dan binnen 24 tot 48 uur gemeenschap moet hebben toch?

de stekende buikpijn houdt trouwens aan. het voelt als een soort ongesteldheid, maar dan even anders. kan het met mijn ovulatie te maken hebben? Als het te lang aanhoudt wil ik wel even langs de huisarts voor een praatje:)

Groetjes Dina

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Dina1983,

het kan inderdaad een nasleep van je ovulatie zijn. Ik duim met je mee en anders jezelf eens even laten infomeren bij de huisarts, goed idee.

Groetjes Brigitte

Share This Page