Slijmprop verloren met 35 weken?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ingeborg75, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeborg75

9 dec 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ben zwanger van mn 3e.
    Ik weet dat het niks zegt als je de prop (hij was 1.5-2cm) verliest en ik lees veel dat ze zeggen dat het gemakkelijk nog 2 weken kan duren, prima, maar kan het ook nog langer duren dan 2 weken? Dus bijv. 4-5 weken? Of betekent het verliezen van je prop dat het toch wel binnen 2 weken zal komen? En waardoor gebeurt dit eigenlijk, betekent dit dat je wellicht al misschien 1 cm ontsluiting hebt? Waardoor komt het anders los?
    Alvast heel veel dank!
    Ingeborg

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ingeborg,

het kan gerust nog 5 weken duren inderdaad. Waarschijnlijk is de baarmoedermond al wat open en ben je daardoor de slijmprop verloren. Je kunt ook wekenlang met ontsluiting lopen zonder dat je gaat bevallen.
    Je mag alles blijven doen.
    Als je regelmatige weeen krijgt moet je natuurlijk wel je verloskundige bellen!

Mirjam

3. Ingeborg75

9 dec 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel dank!

4. Ingeborg75

9 dec 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wederom een vraagje, ik ben dus met 35 wkn mn slijmprop verloren (is dus 3e zwangerschap) en ze willen me met 37.5-38 wkn inleiden. Is mijn baarmoedermond dan inderdaad nu al klaar voor inleiden of kan het ook zijn dat deze nog steeds heel stug is etc. ondanks verliezen slijmprop?
    Heel erg bedankt!
    Ingeborg

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik kan niet op voorhand zeggen of hij nog stug is, maar de verwachting is dat ie al wat rijper is ook omdat het je derde kindje is.

Mirjam

Deel Deze Pagina